לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

ביטוח לעסקים קטנים

כמעט כל עסק קטן זקוק לביטוחים מסוימים, ובוודאי עסק קטן שהחשיפה שלו לסכנות מסוגים שונים היא לא פעם גבוהה. עסק בינוני או גדול יכול לעיתים לספוג הפסדים או אסונות, אך עסק קטן יכול לפשוט רגל כאשר קורה לו נזק גדול.

לכן, דווקא עסקים קטנים זקוקים יותר מאחרים לביטוח איכותי, שיכסה אותם מפני נזקי טבע, גניבות, פריצות, הפסדים כספיים, נזקי גוף לעובדים או ללקוחות ועוד.

אז אם יש לכם עסק קטן, בין אם מספרה, משרד עורכי דין או קו לחלוקת כריכים, כדאי לכם לברר אודות ביטוח לעסק שלכם, לכל צרה שלא תבוא! עוד על ביטוח לעסקים קטנים במאמר שלפניכם.

אילו סוגי ביטוחים קיימים?

חשוב להדגיש כי אין דין ביטוח של עסק של אדם בודד העובד מהבית, כדין ביטוח של עסק קטן עם כמה עובדים הפועל מחוץ לבית. לכן, לפני הכל, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום ולברר עימם אילו ביטוחים מתאימים ספציפית לעסק הקטן שלכם.

ישנם סוגים רבים ומגוונים של ביטוחים, המתאימים למגוון רחב של עסקים, בין היתר – ביטוח רכוש לעסק (הנקרא לעיתים גם ביטוח תכולה), ביטוח מבנה, ביטוח אחריות צד ג', ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח חבות מעבידים, ביטוחים מגוונים מפני גניבות ופריצות, ביטוח תאונות ועוד.

כדאי מאוד לבטח כל פריט הקשור לעסק, החל ממערכות, רכוש, ציוד וכו', וכמובן גם את האנשים הקשורים לעסק.

עסק הפועל ממשרד יזדקק לביטוח של כל תכולת המשרד (ריהוט, מערכות מחשוב, ציוד משרדי וכו'), ועל ביטוח זה לא כדאי לאף עסק לוותר. בנוסף, ניתן להוסיף כיסויים נוספים לביטוח כגון:

  • כיסוי אש (הגנה מפני שריפות)

  • ביטוח מבנה (למקרה של נזק למבנה עצמו בו נמצא המשרד או העסק)

  • כיסויים כנגד נזקי טבע שונים (רעידות אדמה, שיטפונות ועוד)

  • כיסוי של חפצים מיוחדים (תכשיטים, חפצי אמנות, ציוד אלקטרוני יקר במיוחד ועוד)

  • ביטוח אובדן רווחים.

כל אלה הם ביטוחים המתאימים לעסקים הפועלים מחנויות או משרדים אשר יש להם הכנסות קבועות וציוד משמעותי.

במידה וישנם גם לקוחות העוברים בעסק באופן קבוע, כדאי גם לרכוש ביטוח צד שלישי (ביטוח צד ג'), שנועד לבטח את העסק מפני פגיעה או נזק שנגרם לאנשים שאינם עובדים של העסק (למשל לקוחות, ספקים ועוד).

כמובן שחשוב מאוד גם להגן על עובדי העסק, ולשם כך יש ביטוח חבות מעבידים ותאונות אישיות, המיועד בעיקר לבעל העסק ולעובדיו (למקרה שיגרם להם נזק). חשוב לזכור כי כל דבר הקשור לעסק יכול להינזק, בין אם המדובר בחפץ או באדם, ואם אינכם רוצים לפשוט את הרגל לאחר שנגרם נזק, כדאי לכם לבטח גם את האנשים וגם את החפצים והציוד!

וכמובן, לא לשכוח לעשות ביטוח אחריות מקצועית כאשר זה נדרש.

עבור עורכי דין, רואי חשבון, פרסומאים, יועצים עסקיים, רופאים ושאר אנשי מקצוע הזקוקים לאחריות מסוג זה, ביטוח זה הוא ממש הכרח!

אחריות מקצועית מגנה על המבוטח מפני תביעות המוגשות נגדו (בשל נזקים שנגרמו מעבודתו) וכן מעניקות כיסוי הוצאות משפטיות במקרה הצורך.

ביטוחים לסוגים שונים של עסקים

חברות הביטוח משווקות ביטוחים שונים בהתאמה אישית לסוג העסק. לכן, בבואך כבעל עסק לבחור ביטוח לעסק קטן בחברת ביטוח עליך לוודא כי הסוכן מולו אתה סוגר מכיר את כל ההיבטים של עבודתך ויודע להתאים עבורך בדיוק רב את הביטוח הנדרש.

יש ביטוחים המתאימים למשרדי עורכי דין, ביטוחים המתאימים למספרות ומכוני קוסמטיקה, ביטוחים הקשורים לעסקים מעולם הטיפול והרפואה, ביטוחים לעסקים הפועלים ממשרד, ביטוחים לחנויות ועוד. קרא על כך בהרחבה

ניתן לעיתים להתאים באופן אישי ביטוח לתחום בו אתם עוסקים, אך יש להתייעץ עם סוכן הביטוח לשם כך. ובמילים אחרות – לכל סוג עסק יש את הביטוח שמתאים לו ביותר וכדאי להבין זאת ולפעול בהתאם. את הביטוחים השונים לעסקים קטנים ניתן לרכוש מסוכני ביטוח, חברות ביטוח ולעיתים אפילו דרך הבנקים השונים. בכל מקרה של רכישת ביטוח לעסק מומלץ לבצע סקר שוק מקיף, להשוות מחירים ולנסות לאתר את ההצעה המשתלמת לכם ביותר!

לסיכום, עבור רוב העסקים הקטנים ביטוח הוא ממש בגדר הכרח, כיועץ עסקי אני ממליץ לכם לברר לעומק איזה ביטוח הוא המתאים ביותר לעסק שלכם ולא לזלזל בנושא חשוב זה!

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles