לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

הדרך להשגת היעדים העסקיים שלכם

האם הסתכלתם בזמן האחרון על העסק שלכם מבחוץ ושאלתם את עצמכם:

  1. האם אתם עדיין מחוברים לחלום ולחזון העסקי שבגינו הקמתם את העסק?

  2. האם הצלחתם להגיע ליעדים העסקיים שהצבתם לעצמכם ?

  3. האם יש לכם בכלל יעדים או שפשוט אתם מתנהלים וזורמים?

אולי אתם יודעים לאן אתם רוצים שהעסק שלכם יגיע, אבל בפועל זה לא קורה כי לא ברור לכם בצורה מלאה איזה צעדים אתם צריכים לעשות יום יום ושבוע שבוע על מנת לגרום לחלום להפוך למציאות.

אחרי 9 שנים כיועץ עסקי וייעוץ עסקי למאות עסקים ויזמים, גיליתי שבעל עסק שמרגיש שהצליח הוא זה שהגשים את החלום שלו. אנשים אלו בדרך כלל מחוברים לחזון שלהם וליעדים שהציבו לעצמם באופן יומי והקפידו בעקביות ונחישות להפוך את החזון שלהם למציאות.

למזלכם, זה לא כזה מסובך כמו שזה נשמע..

במאמר הבא אנסה להראות לכם איך לעשות זאת וגם איך לשתף את צוות העובדים שלכם בתהליך על מנת שלא תצטרכו לעשות את כל העבודה לבד.

בוא נתחיל!

בניית יעדים שנתיים

ראשית, עליכם להפוך את החזון שלכם לרשימת יעדי פיתוח עסקי ברורים, לפי שיטת  S.M.A.R.T

Specific, Measurable, Achievable, Realistic and Time-bound.

  • להלן שלוש דוגמאות ליעדים שהם :S.M.A.R.T.

  • להגיע 24% עליה במכירות עד סוף Q4 2017.

  • למתג מחדש את העסק עד סוף  Q3 2017.

  • ליישם בעסק מערכת CRM עד סוף Q1 2018.

ברגע שהגדרתם את היעדים, זה הזמן להוציא אותם לפועל!

דאגו שכל העובדים שלכם מודעים ליעדים השנתיים

אם הצוות שלכם לא מכיר את היעדים שהגדרתם, הם לא יהיו מכוונים להשיג אותם. זה יכול לגרום לבלבול וחוסר הבנת העדיפויות. אם אינכם משתפים את מטרות ויעדי העסק, העובדים מסתמכים על כך שאתם היחידים שמקבלים החלטות ולכן הם לא ינסו לייצר רעיונות חדשים על מנת להגיע ליעדים.

לכן שתפו את העובדים בכל היעדים והמטרות. הסבירו להם את הרקע להגדרתם וכיצד השגתם תתרום גם להם על ידי בניית מודל תגמול להצלחה.

ואז, תקשיבו להם …

שאלו את העובדים מה דעתם, קבלו את המשוב שלהם. לפי התגובה שלהם תדע אם אתם צריכים להמשיך ליישם את השיטה או להגדיר מחדש את היעדים. תקשיבו לתגובות כמו – "זה מרגש!", "אני רוצה לעבוד על הפרויקט הזה!" וכו' …

אם הצוות שותק או שואל-"האם אתה בטוח שזה אפשרי? זה נשמע יותר מכפי שנוכל לעשות." שימו לב, תגובות כאלו יכולות להתפרש כתגובות שליליות אבל למעשה הם משוב מצוין. שאלו שאלות, נסו להבין, ובצעו התאמות. כאשר היעדים יהיו הגיוניים לכם ולצוות שלכם, תוכלו ליצר תחושה של בעלות הדדית ואולי תקבלו גם תמיכה, שסביר להניח, לא היתה לכם מהצוות שלכם קודם לכן.

במידה ואין לכם צוות עובדים, מומלץ לעשות את התהליך עם אנשים שאתם מעריכים את דעתם המקצועית, המכירים את העסק שלכם ואת השוק – חברים, אנשי מקצועי כמו רואה חשבון, יועץ עסקי וכו'.

הכנו מסמך תכנון יעדים רבעוני אז אחרי שהגדרתם את היעדים יש להגדיר את הצעדים הקונקרטיים שצריך לבצע בשלושה החודשים הקרובים כדי להשיג כל יעד ויעד.

יש לבנות מסמך יעדים מסודר לרבעון כללי לכל החברה וספציפי לכל מחלקה (שיווק, מכירות, פיננסי וכו'). המסמך שכאמור יעשה יחד עם העובדים יכלול :

  1. רשימת יעדים

  2. לכל יעד יהיו פירוט משימות לביצוע

  3. לכל משימה יהיה בעל בית – גורם מבצע

  4. לכל משימה יהיה תאריך התחלה ותאריך סיום

  5. לכל משימה יוגדרו מדדי הצלחה

ניהול שוטף של התהליך

יש לערוך ישיבות שוטפות שבועיות לצורך ניהול התהליך וביצוע בקרה שוטפת (אם קשה לכם לקיים את הפגישות פעם בשבוע נסו לקיים אותם לפחות פעם בשבועיים).

אם יש לכם חברה מעל 8 עובדים, המנהלים שלכם אמורים להוביל את הפגישות, אם יש לכם חברה קטנה מ 8 עובדים, נהלו אתם את הישיבה עם כל צוות החברה.

קיימו את הישיבות ביום ובשעה קבועה ביומן, כל עובד יצטרך לענות על שלוש שאלות שמתרכזות סביב היעדים והפרויקטים שלו:

  • מה היו ההישגים הבולטים שלך בשבוע שעבר?

  • האם היה משהו שלא עבר בצורה חלקה בשבוע שעבר?

  • מה אתה הולך להספיק השבוע?

  • שאלת רשות: האם יש משהו שאנחנו לא צריכים לכלול השבוע?

ישיבות אלו ייצרו שיח בין העובדים שיעזרו להם לחדד ולמקד את העבודה שלהם. המנהלים ידעו באופן מידי אם פרויקט או היעד לא במסלול הנכון ויתקנו בהתאם. והכי חשוב,  הצוות שלכם יוכל לקבל החלטות לא לכלול נושאים מסוימים, שאינם מתיישבים עם היעדים השנתיים והרבעוניים של העסק.

עברו על היעדים באופן שוטף ויומיומי.

לסיום, כמנהלים אני ממליץ לכם לעבור על היעדים באופן שוטף, אפילו יומי, ולהציב לעצמכם משימה אחת חשובה כל יום שרק אתם יכולים לבצע אותה ובזכותה החברה תוכל לצעוד צעד אחד קדימה לעבר השגת היעדים – ובצעו אותה!

תוצאות מעבר ליעדים

אם תעבדו לפי השיטה הזאת והכלים שהגדרתי, תראו שינוי מפתיע לטובה בפעילות העסק שלכם ותעשו צעדים משמעותיים לעבר הגשמת המטרות והיעדים שלשמם הקמתם את העסק שלכם.

בהצלחה

משה

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles