לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

טיפים להקמת חנות בגדים מצליחה

אם הכיוון שלכם הוא לפתוח חנות בגדים, יש לכם מקום מתאים, קונספט מעולה וכמובן תכנית עסקית הכוללת בדיקת כדאיות, עדייו זה לה הכל. ישנם כמה נושאים חשובים שיש לקחת בחשבון ולתכנן מראש.

להלן צ'ק ליסט להקמת חנות בגדים:

1. מוצרי אריזה

השקיות המשמשות לאריזת הבגדים עבור הלקוחות הן לא רק אמצעי לנשיאת הבגדים, ניתן להשתמש בהן בתור כלי למיתוג העסק. לכל שקית יש שטח פרסום המאפשר לחשוף את המותג לעוברים ושבים המבחינים בלקוח המסתובב עם השקית.

  • מומלץ לקחת בחשבון לפחות 2 גדלים של שקיות לרכישות גדולות וקטנות.

  • יש לרכוש מוצרי אריזה נוספים כמו ניירות משי וסרטי קישוט עבור מי שמבקש אריזת מתנה למוצר.

  • השקיעו בשקית איכותית, היא משדרת מסר של מוצרים איכותיים והלקוח צפוי לעשות בה שימוש חוזר.

2. תאי מדידה

חנות בגדים צריכה תאי מדידה, קחו בחשבון את הנקודות הבאות:

  • לקוח שנכנס למדוד הוא לקוח בעל סיכויים גדולים לסגור עסקה.

  • תאי המדידה צריכים לייצור תחושה של נוחות ופרטיות עבור הלקוח.

  • יש לקחת בחשבון את גודל התא, וילון או דלת להבטחת פרטיות, מקום ישיבה, מראות, ווי תלייה לבגדים וכמובן אוורור ומיזוג אוויר, ניקיון ומפיצי ריח נעים.

3. מראות לחנות

מראות הן כלי חשוב בחנות בגדים, הן גורם משכנע עבור הלקוח.

  • כאשר בוחרים מראות יש לקחת בחשבון את מיקומן בחנות, הגודל, האיכות וכיצד הן משתלבות עם תאורת החנות.

  • קחו בחשבון שצורת ההתקנה של המראה, הציפוי, המסגרת, הזווית והמשטח שעליו מותקנת המראה גורמים לעיוותים אשר לפעמים משרתים את המטרה (למשל המראה יוצרת אפקט מרזה).

4. פינת ישיבה למלווים

הלקוחות לא תמיד מגיעים לבד, מקובל להגיע עם מלווים, בני זוג, ילדים וכו'. כאשר המלווים אינם שותפים לקנייה הם עלולים להיות גורם מפריע לכן מומלץ להכין עבורם מקומות ישיבה.

  • מקום ישיבה יספק נחת למלווה וינטרל את ההפרעה.

  • במידה וישנה בעיה של מקום לכיסאות או כורסאות ניתן להשתמש בכיסאות מתקפלים וניידים.

5. קולבי תצוגה ומדפים

המידוף צריך לאפשר הצגה אופטימלית של הסחורה ולכן יש לתכנן אותו היטב בטרם ממהרים לרכוש מידוף.

  • הכירו את פתרונות המידוף השונים והפתרונות המודולרים. אצל הספקים המציעים ציוד לחנויות בגדים ישנו מגוון רב.

  • הקפידו על רכישת קולבים אחידים וגם איכותיים המשדרים מראה מקצועי ויוקרתי. יש להתאים את הקולבים לסוג הבגדים.

  • העדיפו קולבים בעלי ציפוי מונע החלקה.

6. חלון ראווה

חלון ראווה מאפשר לעוברי האורח להתרשם מהחנות עוד לפני שנכנסו וגם כאשר החנות סגורה. זהו הרושם הראשוני.

  • חלון הראווה צריך לגרום ללקוח חשק להיכנס לחנות, ממש לספר לו סיפור ולגרום ללקוח לרצות להיות חלק מזה.

  • חלון הראווה צריך לשקף את מגמות המכירה – סוג העונה, הקולקציות והקו הכללי של החנות.

  • התאימו את חלון הראווה לעונות השנה, הטרנדים והקולקציות שאתם מציגים. מומלץ לחפש אחר מעצבים המתמחים בעיצוב חלונות ראווה.

  • את תצוגת חלון הראווה יש להחליף לפחות 4 פעמים בשנה.

7. בובות תצוגה

חשוב להציג את הקולקציה באמצעות מוחשיים ולשם כך ישנן בובות תצוגה. הבובות המדמות את הגוף האנושי ומסייעות להמחיש ללקוח כיצד הבגד יושב על הגוף. ישנן בובות של גברים, נשים וילדים המתאימות לבגדים שונים.

  • בובת תצוגה הן כלי המניע את הלקוח לביצוע פעולה.

  • העדיפו בובת המחמיאות לבגד והימנעו מבובות בעלות פרופורציות חריגות.

  • "בובות חייטים" המציגות רק את מודל הגוף יכולות להעניק מראה מיוחד של בוטיק.

8. הקופה הרושמת

כל חנות צריכה קופה רושמת וישנם סוגים שונים. היום מקובל להשתמש בקופות ממוחשבות המאפשרות לקבל נתונים בזמן אמת ואף לעקוב מרחוק בצורה מקוונת בעזרת הקופה הרושמת תוכלו לקבל נתונים חשובים כמו:

  • התקבולים שהתקבלו באמצעי תשלום שונים.

  • מצב המלאי ותכנון מלאי.

  • ניתוח מכירות: למשל לפי מכירות פר עובד, מכירות פר משמרת, לפי מוצר…

  • מידע על נוכחות עובדים, עמלות מכירה.

  • ניהול מועדון הלקוחות, דבר חשוב מאוד לצורך חיזוק נאמנות הלקוחות באמצעות מועדון והטבות.

9. מניעת גניבות

חשוב להשתמש באמצעים למניעת גניבות במהלך שעות העבודה ולאחר שעות העבודה.

  • התקינו מערכת מצלמות במעגל סגור המקליטה ומתעדת את המתרחש בחנות ובנקודות חשובות כמו אזור הקופה, הכניסות והיציאות.

  • הערכו עם פוליסת ביטוח המכסה נזקים במקרה של פריצה או נזקים אחרים.

  • השתמשו באמצעי מיגון כמו מדבקות הגנה המפעילות צפצוף מתריע ביציאה מהחנות.

  • התקינו מערכת אזעקה ושיקלו האם לחבר אותה למוקד ביטחון.

10. שילוט

שילוט הוא חלק מהמיתוג של העסק, הוא מסמן את מיקומו, אופייו ומעניק לו נוכחות.

  • התאימו את גודל השלט והעיצוב לחנות.

  • הוסיפו תאורה לשלט על מנת ליצור ניראות גבוהה.

  • בידקו מול הרשויות המקומיות ענייני מיסוי הקשורים לשילוט.

11. גיהוץ

חשוב להציג ללקוחות בגדים נקיים ומגוהצים, אחרת הם יראו משומשים ובלויים והלקוחות לא ירצו לקנות.

  • הצטיידו במגהץ קיטור מקצועי המאפשר גיהוץ בתליה.

12. מוזיקה ואווירה

השתמשו במוזיקה וריח על מנת ליצור אווירה טובה בחנות. המוזיקה משפיעה על מצב הרוח ואופי המוזיקה צריך להתאים לסוג הקהל, יתכן שלחנות מתאימה מוזיקה שקטה ורגועה או מוזיקה מהירה וקצבית.

  • רכשו אישור מאקו"ם לצורך השמעת מוזיקה בחנות.

  • השתמשו בבישום וניטרול ריחות על מנת לפמות לחושים וליצור אווירה נעימה בחנות.

  • השתמשו במכשירים להפצת ריח, אל תגזימו בבישום חזק מידי.

13. תאורה

התאורה בחנות בגדים משחקת תפקיד חשוב, יש לוודאי שהיא מאפשרת להציג את הבגדים והמוצרים בצורה הטובה ביותר הגורמת למוצר להיראות במיטבו.

  • הוכח כי חנויות מוארות מגדילות מכירות.

  • קחו בחשבון את גודל החלל.

14. מיזוג אוויר

חשוב להבטיח טמפרטורה נעימה ללקוחות

  • וודאו כי המיזוג מגיע גם לחדרי ההלבשה.

  • ניתן להשתמש בטמפרטורה לצורך מכירה, למשל קירור החנות בקיץ מעודד מכירות של ביגוד חורפי או להפך ניתן לתת תחושה קייצית בתקופת האביב על מנת למכור את בגדי הקיץ.

15. אחסון

יש צורך בפתרונות אחסון למלאי על מנת לשמור על מראה נקי ומסוגר של החנות.

  • תנו דגש לנגישות המלאי המאוחסן.

  • יש לקבל את המלאי הנכנס בעזרת רישום ותיעוד המיקום.

  • הקפידו על תנאי אחסון נאותים במקום נקי ויבש על מנת לשמור על הסחורה.

16. מועדון לקוחות

זהו כלי חשוב להגדלת מכירות המתבססת על מאגר לקוחות קיים איתו ניתן ליצור קשר ולמשוך אותו בעזרת הטבות.

  • השתמשו במועדון הלקוחות על מנת למשוך לקוחות חדשים. ניתן להשתמש בשיטת חבר מביא חבר, פרסום וכו'.
  • עסקים רבים המנסים למשוך לקוחות חדשים מזניחים את הלקוחות הקיימים וחבל. בעזרת מועדון לקוחות תשמרו לקוחות.
  • זכרו כי מטרת המועדון היא שימור קשרי לקוחות, יצירת נאמנות ושייכות למותג.

17. מבצעים והטבות

תגמלו את הלקוחות בשיטות שונות. כל לקוח אוהב מתנות, ניתן להשתמש במועדון הלקוחות על מנת לתת הטבות כמו זיכויים בקניות עתידיות וכו'.

18. פרסום ושיווק החנות

  • הכירו והשתמשו באמצעי הפרסום השונים: דיוור ישיר, קופונים, מסרונים, רשתות חברתיות וכו'.

  • תכננו היטב את תקציב השיווק בתכנית מסוגרת הלוקחת בחשבון את העונה.

  • הקפידו לייצר תוכן ברשתות החברתיות.

אנו מקווים שצ'ק ליסט זה יסייע עבורכם, אך כמובן שאין הוא תחליף לייעוץ עסקי פרטני ומקצועי. 

אז אם אתם שוקלים לפתוח חנות בגדים או יש לכם חנות קיימת, צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם עם שיירותי ייעוץ עסקי לחנויות בגדים.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles