לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

פעולות לביצוע לפני הקמת חנות בגדים

כפי שציינו קודם, על מנת לצלוח את תקופת ההקמה ולהתייצב כעסק רווחי יש לשקול, לבדוק ולשקלל פרמטרים רבים. לפניך 10 צעדים חשובים שעליהם כדאי לתת הדעת לקראת פתיחת חנות בכלל וחנות בגדים בפרט

1- מיהו קהל היעד שלך?
כשמדובר בביגוד קיימים מספר קהלי יעד כגון חנות בגדי ילדים או מבוגרים. תחילה יש את החלוקה הבסיסית – גברים, נשים, ילדים ותינוקות, ובתוך החלוקה הבסיסית יש תתי קבוצות – למשל מידות גדולות, בגדי ספורט, בגדי הריון והנקה. לכן, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לבחור את קהל היעד שלך ואת סוג הביגוד שאתה רוצה למכור.

2 – ערך מוסף
אתה בוודאי רוצה שהחנות שלך תבלוט בין מתחרים, כלומר שיהיה בה משהו אחר שייחד אותה. לכן, חשוב איזה שירות, מוצר, יחס או חוויה שונים אתה יכול לספק, בין אם מדובר בבגדים עצמם או הטבות המוענקות ללקוחות קבועים. דוגמא חביבה ומוצלחת לבידול שיווקי היא זו של חנות בגדים מברזיל, שחיברה בין דף הפייסבוק לחנות עצמה. ליד כל שמלה הוצב מסך המתאר בזמן אמת את מספר הלייקים שניתנו לה, מה שהכניס את הפופולאריות כגורם מלהיב בעת הקנייה.

3 – תוכנית עסקית
הכן תוכנית עסקית מקצועית ומפורטת הכוללת סקר שוק, יעדים, מטרות, לוחות זמנים ותחזית ארוכת טווח. תוכנית טובה תבדוק את כדאיות השוק ותגדיר סדר פעולות להקמת החנות, ומומלץ להשתמש להכנתה בשירותי ייעוץ עסקי.

4 – מציאת הספקים המתאימים
האם ברצונך לייבא, לייצר בעצמך או לקנות מיצרנים מקומיים? האפשרות הבטוחה יותר היא לקנות בקונסיגנציה מיצרנים מקומיים, ולשם כך עליך לחפש את מי שמייצרים ביגוד מתאים לקונספט שלך, ולבסס איתם דרכי עבודה ותשלום.

5 – מיקום ועיצוב החנות
מיקומה של חנות בגדים חשוב מאוד להצלחתה. המטרה היא לקבל חשיפה מרבית לקהל היעד מחד, ומאידך לאפשר לך להיות נוכח בחנות רוב שעות היום. עיצוב החנות צריך להתאים לקהל היעד, ואם משאביך הכספיים מוגבלים מצא את פתרונות העיצוב הפשוטים יחסית, כי תמיד תוכל להוציא עוד כסף על עיצוב כשהחנות תצליח.

6 – טווח נשימה פיננסי
פתיחת עסק קטן כרוכה בלא מעט הוצאות לטווח המיידי והבינוני. לכן, ודא שיש לך משענת פיננסית יציבה, וחלק את משאביך כך שישאר לך כסף להשקעה בלתי צפויה לפחות לשנה הראשונה.

7– שיווק וחשיפה
מומלץ שלא להסתפק בשילוט הבסיסי של החנות. כבעל עסק חדש אתה רוצה להגיע אל לקוחות חדשים שיכירו אותך, ולשם כך עליך לשקול שימוש באמצעי שיווק ייעודיים. לדוגמא, תוכל לעצב, להדפיס ולחלק פלאיירים בתאי הדואר, לשלוח ניוזלטרים באי מייל, או ליצור לעצמך שם בתחום הביגוד באמצעות בלוג אישי או השתתפות בדיונים ברשתות החברתיות.

8 – תמחור נכון
בקביעת מחירי הבגדים יש לקחת בחשבון את כל מרכיבי ההוצאות – ייצור, קנייה, משכורות, שכירות, חשמל, ארנונה וכל הוצאה אחרת שנדרשת להקמה ותפעול החנות. אם החישובים הללו לא באים לך בטבעיות, שקול להיעזר באיש מקצוע, תמחור נכון חשוב מאד להצלחת החנות שלך לטווח הקצר והארוך.

9 – קשר עם הלקוחות
בד בבד עם הקמת עסק חדש אתה רוצה לבנות לעצמך קהל לקוחות קבוע, שיודע שבחנות שלך יימצאו הפריטים שאותם הוא מחפש. לשם כך עליך להיות קשוב לצרכים ולרצונות של לקוחותיך ולהיערך בהתאם. פתיחת מועדון לקוחות תאפשר לך שמירת קשר עם לקוחותיך ואמצעי נוסף למשיכתם שוב לחנות דרך מבצעים והנחות.

10 – מוצרים נלווים ותנאי תשלום
מוצרים נלווים מעשירים את ההיצע ומקנים מקור הכנסה נוסף, כאשר המוצרים שיושבים ליד הקופה מושכים את העין בזמן התשלום. בנוסף, רשום בבירור את מדיניות התשלום של החנות ותלה במקום בולט ליד הקופה כדי לחסוך אי הבנות מיותרות.

למידע נוסף וסיוע בהקמת חנות פנו אלינו.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles