לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

הקמת מסעדות – בחירת לוקיישן

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן …

 

רבים חולמים על הקמת מסעדה או עסק בתחום המזון; לכאורה נראה שתמיד יש ביקוש לאוכל ואין סיבה שהעסק לא יצליח. אך בפועל אנו שעוסקים בליווי מסעדות ומכירים את השוק רואים סטטיסטיקות עגומות וקשיי הישרדות של מסעדות רבות.

 

אין בכוונתי לגרום לך לוותר על החלום, להפך, ברצוני להציע לך כלים אשר יסייעו לך להצליח בהקמת העסק. ישנם שיקולים רבים והכנות רבות שיש לעשות בכדי לפתוח מסעדה מוצלחת, קצר הדף מלדבר על כולם. הפעם ברצוני לדבר על אחד מהשיקולים – בחירת מקום למסעדה.

 

 

המיקום יכול להיות חורץ גורלות עבור המסעדה ובכלל עבור כל עסק. באופן כללי יזמים רוצים מיקום שבו יש תנועה של קהל אבל אין כאן חוקים של שחור ולבן. ישנם סוגים שונים של מסעדות; לכל מסעדה יש את הקונספט שלה וקהל היעד שלה ובהתאם לכך גם המיקום שלה. לוקיישן מבודד באחד המושבים יכול להיות בית קפה ומסעדה מצליחה אך אם תנסה להקים שם מזנון אוכל מהיר סביר להניח שהוא יכשל.

 

השיטה שאני מציע לבחירת לוקיישן מנצח עבור המסעדה נשענת על ההנחה שכבר יש לכם רעיון כללי לאופי המסעדה. לרוב האנשים יש חזון שהם רואים לנגד עיניהם והם מחפשים את הלוקיישן המתאים.

 

השיטה שאנו מצעים לכם הוא בחירת הלוקיישן בהתאם לאופי המסעדה אותם אתם רוצים לפתוח – מסעדה למזון מהיר, מסעדת גורמה או בית קפה / מסעדה ועוד …

 

ישנן מספר שאלות שעליך לשאול את עצמך ולנתח מנקודת המבט של אופי העסק שאתה מתכנן.

 

השאלות בבחירת מקום למסעדה

 

להלן רשימת שאלות אשר חשוב לתת עליהן את הדעת כאשר חושבים על הקמת מסעדה או הקמת בית קפה. שימו לב כי חלקן רלוונטיות יותר וחלקן רלוונטיות פחות בהתאם לאופי המסעדה.

 

  1. האם יש חנייה באזור והאם המקום נגיש מבחינה תחבורתית.

  2. האם יש תנועה גדולה של אנשים.

  3. האם האזור שוקק פעילות ביום או בלילה.

  4. מהו טווח הגילים של המבלים באזור.

  5. איזו סוג אוכלוסייה נמצאת באזור או מגיעה לאזור.

  6. האם יש כוח עבודה מתאים באזור.

  7. האם ניתן להשיג את כל המצרכים באזור.

  8. האם ישנם חוקים ותקנות היכולים להפריע או לסייע לעסק במיקום זה.

  9. האם המקום נגיש לנכים או דורש הנגשה.

  10. האם המקום מתאים להקמת העסק כפי שהוא או שיש צורך בשיפוצים מקיפים?

  11. מהן עלויות הארנונה באזור?

  12. האם חלות מגבלות שונות על תפעול העסק באזור זה?

  13. האם יש פוטנציאל לשיתופי פעולה עסקיים באזור?

 

אלו אינן שאלות של כן ולא, אלו הן שאלות מעמיקות הדורשות מחקר, בדיקה ומחשבה וזוהי חלק מהעבודה שלנו כשאנו עוסקים בליווי עסקי למסעדות.

 

לוקיישן עבור מסעדת מזון מהיר

מסעדת מזון מהיר היא מסעדה הפונה לכמות גדולה של אנשים, בדרך כל מסעדת מזון מהיר מנסה להציע את האוכל במחיר נמוך אך למכור אותו בכמויות. אם זה הקונספט שלכם אז אתם צריכים לחשוב על לוקיישן מרכזי בו ישנה כמות גדולה של אנשים. מסיבה זו ניתן למצוא דוכנים לממכר פלאפל ברחובות הערים ומזנוני מזון מהיר בשולי הדרכים ותחנות הדלק. הקהל של מזון מהיר הוא ברובו קהל מזדמן.

 

לוקיישן עבור מסעדת גורמה

מסעדת גורמה היא מסעדה הפונה לקהל חובב אוכל ומסעדות; זהו קהל אשר מוכן לנסוע גם למקומות מבודדים ומרוחקים בשביל המסעדה. מסעדות גורמה הן מסעדות המציעות ללקוח חוויה שלמה במובן הרחב ביותר של המילה – עיצוב המקום, רכיבי המנות, צור ההגשה, האווירה במסעדה והמיקום המיוחד. מסעדות גורמה אינן פונות לקהל מזדמן אלא משקיעות מאמצים שיווקים על מנת להביא את הקהל המיוחד שלהן.

 

לוקיישן עבור הקמת בית קפה / מסעדה

בתי קפה ומסעדות עממיות פונות לקהל מעורב, אלו יכולים להיות עוברי אורח ואלו יכולים להיות גם אנשים אשר הגיעו במיוחד למסעדה. בשונה ממסעדות גורמה, מסעדות אלו נמצאות קרוב יחסית לקהל הלקוחות, כלומר במקום שבו ישנה תנועת לקוחות.

 

אם אתה מעוניין בהקמת מסעדה עלייך לשקול היטב את נושא הלוקיישן אך זהו לא הנושא היחידי שיש לקחת בחשבון.

מאמר זה רק מפשט את הדברים אך האמת היא שיש צורך בבחינה מעמיקה של העסק, המיקום ושאר השיקולים.

 

למידע נוסף אתה מוזמן ליצור קשר ולדבר איתנו….

 

משה הרשקו 

יועץ עסקי בכיר

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles