לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

ייעוץ מס יצירתי

התדמית הרווחת בעבר של אנשי כספים הינה של חנונים מרובעים ומעונבים, שכל הווייתם מתמצתת בספרוֹת ובחישובים וכל קשר בינם לבין יצירתיות הינו מיקרי לחלוטין. אולם, האמת היא, שכיום, המציאות שונה לגמרי. למעשה, יועץ מס או רואה חשבון מצליח, אשר טובת לקוחותיו לנגד עיניו, חייב להיות יצירתי, אחרת, במהרה, לקוחותיו ימצאו את עצמם סופגים הפסדים שלא היו חייבים להגרם מלכתחילה.

מה הוא ייעוץ מס יצירתי?

בגדול, מדובר בחשיבה מחוץ לקופסא. ייעוץ מס יצירתי מספק פתרונות מיסוי יצירתיים וגמישים, אשר מאפשרים לארגון או לעסק לאכול את העוגה ובאותה העת, אף להשאירה שלמה. ז"א: לשלם את כל הנדרש ע"י רשויות המס הרלוונטיות, ובכ"ז, לא להשאר בכיס ריק לגמרי.

כך, למשל, יועץ מס או יועץ עסקי העוסק במיסוי בינלאומי, המייעץ לחברה בינלאומית, יידע לנתב את הפעילות החשבונאית של החברה ולהתאימה למדינות השונות מבחינת שיעורי המס ושיטות התחשיב.

כאשר אתה מכיר את החוקים, אתה יכול לגרום למערכת "לעבוד" לטובתך

לא בכדי, יועצי המס היצירתיים והמצליחים ביותר, הם גם אלה הבקיאים בחוקים במידה הרבה ביותר.

הסיבה לכך היא פשוטה: כאשר אתה מכיר את החוקים הרלוונטיים על בוריים, אתה מכיר את הגבולות ואת השטחים האפורים ולכן, אף יודע למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות, אשר אדם אשר פחות שולט בחומר היה מתייחס אליהן בעין מרובעת ומקובעת. אם, ככלל, שליטה בחומר הינה יתרון אצל נותן שירותים, אצל יועצים עסקים, יועצי מס, כמו גם אצל עורכי דין, היא מהווה לא רק יתרון, אלא אמצעי לחסכון כספי עצום של לקוחותיהם.

"מה הבעיה? גם אני יצירתי. האם אני יכול לתכנן את המיסוי שלי בעצמי?"

ברור שאתה יכול. לכאורה, כל אחד יכול…

רק קח בחשבון שבמקרה של טעויות בתכנון כזה, ההשלכות והתוצאות שלהן לארגן עלולות להיות חמורות, החל בתשלומי יתר שלא לצורך וכלה בהסתבכות רצינית עם רשויות המס (העלולה לגרור אחריה ענישה פיסקלית).

עבורך, הלקוח, הערך המוסף האמיתי והעיקרי של יועץ מס יצירתי, הינה היכולת שלו "להוליך אותך בין הטיפות ולהשאיר אותך יבש". ז"א, למצוא עבורך את נקודת האופטימיזציה בין תכנון מס בחסר (שגורם לתשלום יתר מס) לתכנון מס ביתר (החושף אותך למלחמות מתישות ויקרות מול רשויות המיסים).

לסיכום

בעידן שלנו, בו חוקי המס הפכו למסובכים מבעבר, קיימת הצפת מידע מיסויי-חוקי שצריך להתמצא בו (ברמת הפסיקה, החקיקה והנהלים), ישנה הקפדה מחמירה של הרגולטורים והרשויות למיניהן על כל חריגה מגבולות הנורמה, כללי ה-IFRS (תקן דיווח כספי בינלאומי) מסבכים את התכנון והדיווח, האקלים החשבונאי של ארגונים ועסקים בגדלים השונים הפך למעורפל ומסובך.

יועץ מס מסתגל, השולט בחומר ובעל פתרונות מיסוי יצירתיים, אשר מתמחה בצרכים המיוחדים הספציפיים לארגון איננו מותרות – הוא כורח מציאות. כל נסיון לעגל פינות ולחסוך בעלויות בתחום זה, עלול להסתיים בהתרסקות כלכלית  ואף משפטית.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles