לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

ייעוץ מס- הכנת התיק המסכם לשנת המס שעברה

מדי שנה יש להכין את התיק המסכם לשנת המס שעברה ולהגיש אותו למס הכנסה. יש לצרף מסמכים שונים על מנת להכין את התיק ומומלץ לעשות זאת בעזרת יועצי מס מנוסים.

הכנת התיק על ידי יועץ מס מקצועי מאפשרת לכם לבצע תיאום מס ולבדוק האם מגיעים לכם כספים בחזרה. יועצי מס מסייעים לשכירים ולעצמאים להכין את התיק המסכם לשנת המס שחלפה ובעוד שכירים חייבים לצרף מסמכים כמו טפסי 1066 ממקומות העבודה שלהם ואישורים המעידים על הכנסות נוספות הרי עצמאים נדרשים לוודא כי לא נותרו הוצ

אות שונות משנת המס הקודמת שאינן מופיעות בהנהלת החשבונות כמו חשבוניות ותשלומים שהגיעו באיחור, עמלות שונות בבנק ועוד.

כדי להכין את התיק המסכם לשנת המס שעברה יש לצרף אישורים על שינוי סטטוס כמו נישואין, גירושין, ילדים, שינוי כתובת וכדומה. בנוסף, חשוב להגיש ליועץ המס שמכין את התיק מסמכים המעידים על הכנסות ממקורות אחרים כמו שכר דירה, פיצויים, תגמולים מחברות הביטוח, הפקדות לקופת גמל, קרן השתלמות, ביטוחי מנהלים או קרנות פנסיה, ובמידה ומנהלים תיק השקעות בבנק או בבית השקעות יש לצרף מסמכים רלוונטיים על הכנסות או הפסדים בתיק ההשקעות, בין אם ההשקעות בוצעו בארץ או בחו"ל.

הכנת הדוח השנתי

שנת הכספים מתחילה בחודש אפריל ומסתיימת בסוף חודש מרץ של השנה הבאה. לכן, את התיק המסכם מגישים על השנה שעברה ויש לדווח על כל הפעילות שנעשתה בשנת הכספים החולפת. הכנת תיק מסכם לעצמאי דורשת ידע מקצועי נרחב וחשוב להפקיד את המלאכה בידיו הנאמנות של יועץ מס מנוסה. יועץ המס כולל בהכנת התיק המסכם את כל ההכנסות שנתקבלו מהעסק, משכורות, הכנסות נוספות, הכנסות של בן או בת הזוג, הכנסות ממקורות שונים בחו"ל, ריביות, רווחים מתיק ההשקעות ועוד.

כדי להכין את התיק יש לבצע בסוף השנה ספירת מלאי, להכין דוח יתרת לקוחות, לבצע ספירת קופה ולהכין את המסמכים הנדרשים לסגירת התיק המסכם ולהגשתו לרשות המס.

יועץ מס בקיא בדיני המס ולכן יכין את התיק המסכם בהתאם להוראות הנדרשות ולפי החוקים המחייב בארץ. חשוב לדעת כי לאחר הגשת הדוח השנתי המסכם יקבע מס הכנסה מהן המקדמות שעל העצמאי לשלם בשנה הבאה מדי חודש. התיק המסכם לשנת המס החולפת חשוב כדי לקבוע מהו חישוב המס השנתי שיש לשלם לרשויות המס וזאת לאחר קיזוז המקדמות ששולמו בשנה החולפת. אגב, תהליך דומה קורה גם בביטוח לאומי.

תיאום מס הכנסה

יועץ מס מקצועי מספק שירותים חשבונאיים לעצמאים ולשכירים. שירותי יועץ המס כוללים בין היתר תכנון מס, ייצוג בפני רשויות המס, הכנת דוח שנתי לשנת המס שעברה, תיאום מס והחזרי מס שמגיעים לעצמאי או לשכיר. ליועץ המס תפקיד חשוב לניהול תקין של העסק וכדי ליהנות מהחזרי המס, בין אם אתם שכירים או עצמאים, וזאת בהתאם לדיני המס בארץ וכמגיע לכם על פי החוק.

מעוניינים בייעוץ עסקי שיקדם את העסק שלכם? צרו איתנו קשר עוד היום!

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles