לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

בניית אסטרטגיה שיווקית

ייעוץ שיווקי - אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים

ניהול נכון של אסטרטגיה שיווקית, תוך גיבוש עקרונות ותהליך זיהוי צרכים מעמיק, הם נדבך חשוב בפעילותו של כל עסק החפץ בהצלחה, גדול כקטן. הסביבה התחרותית והכאוטית שמאפיינת חלקים רבים מהעולם העסקי הופכת את היכולת להבין מה הלקוחות רוצים, לדעת כיצד לספק את צורכיהם ולהצליח גם ליידעם בנידון, לקריטית בפעילותו של כל עסק. בעסקים קטנים מדובר בצורך אקוטי במיוחד. עסק קטן לרוב בנוי על מודל הכנסות והוצאות מהודק, פעמים רבות בעליו יהיה ממונף בשיעורים גבוהים ובערבות אישית. הגודל גם הופך אותו לפגיע יותר לשינויים בסביבה התחרותית או הכלכלית. כדי לייצר תזרים הכנסות בצורה מהירה וחלקה, על העסק הקטן להקפיד להיות עם היד על הדופק השיווקית שלו. בנוסף, ייעוץ שיווקי מסודר ייצר לעסק תכנית אסטרטגית שיווקית שתסייע לו למקסם את יתרונותיו ותאפשר לו למצות עד תום את פוטנציאל ההצלחה שלו.

ניהול התהליך השיווקי

התפיסה לפיה התהליך השיווקי, בכל הקשור לעסקים קטנים, מסתכם בהוצאת ברושור מהודר ופרסום מודעה צדדית במקומון, עברה מן העולם. כיום ברור שכדי להציג צמיחה ופריחה ארוכות טווח – חובה על כל עסק לתפוס את התהליך השיווקי תפיסה הוליסטית, הנותנת דגש למספר פרמטרים יסודיים בדרך לליבו של הלקוח ולארנקו. שלב ראשון בתהליך הינו הבנה מיהו קהל היעד של העסק. מידע זה ניתן לקבל באמצעות שימוש בניסיון עבר של בעל העסק או עובדיו, או ע"י למידה ושימוש במחקרי שוק. מידע שיווקי רב ערך ניתן להשיג בחינם ברחבי רשת האינטרנט או בעלות מינימלית של כמה עשרות שקלים. כאשר מצליח בעל העסק להבין מיהו קהל היעד שלו השלב הבא הוא ניסיון להבין כיצד לתפוס את תשומת ליבו. בדרך, על העסק להבין מהם יתרונותיו התחרותיים מול עסקים דומים ומהו הפרופיל אותו הוא מבקש להציג. זהו כר פורה ליישום האמרה 'אם יש לך לימונים – עשה לימונדה'. כדי לשווק עצמו נכון על העסק לגבש זהות שתותאם גם לתנאי הפתיחה שלו. חנות קטנה שאינה יכולה להתחרות בחנויות הענק במישור המבחר, תרצה למשל להבליט את יכולתה להתאים את מוצריה אישית לדרישות הלקוח. בנוסף, תרצה החנות לספק לו חווית קניה מסוג שונה, כזו שתעניק ערך מוסף עליו יהיה מוכן לשלם. בדרך יהיה עליה לפנות לתחומים בהם יש את היתרון הגדול ביותר לגישה כזו – כמה חנויות כלבו ענקיות לשמלות כלה קיימות בשוק?

איסוף מידע שיווקי

מידע הוא הכלי החזק והחשוב ביותר בשיווק. הקלישאה קובעת שמידע הוא כוח – בעולם השיווק מידע איכותי וניטור נכון של הפעילות העסקית מיתרגם מהר מאוד לכסף. מדובר בעובדה מוגמרת המקיפה את כל התחומים העסקיים, המסורתיים והטריוויאליים כאחד. מינימרקט שכונתי קטן יוכל לשפר פלאים את המכירות שלו אם ישכיל להבין מהם הצרכים המידיים של קהל לקוחותיו. לדוגמא, להבין למה הלקוחות נוהגים להיכנס דווקא אליו, כאשר הם יכולים להיכנס לרכב ולנסוע לסניף רשת הענק הקרוב ביותר. אין חובה שבעל העסק ישקיע דווקא במחקר שוק מדוקדק ומנותח היטב שההוצאה עליו עשויה להיות מעבר ליכולותיו. מספיק שיעמיד בלוק כתיבה ליד הקופה המבקש מהלקוחות לכתוב מה חסר להם בביקורם הנוכחי בחנות ומה ישמחו שיהיה שם בביקורם הבא. פשוט, אך שווה משקלו בזהב.

אם אתם מעוניינים בפגישה עם יועץ שיווקי שלנו, צרו איתנו קשר עוד היום. הפגישה ללא עלות או התחייבות. 

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles