לתיאום פגישת הכרות ללא עלות:

כיצד לבנות אסטרטגיית שיווק לעסק

ניהול תהליך שיווק העסק

כשאתם ניגשים לאפות עוגה בבית ככל הנראה תתארגנו מראש – תכינו תקציב, תקנו מצרכים ותעבוד לפי מתכון …. אבל כשמדובר בשיווק העסק שלכם, ככל הנראה אתם משקיעים פחות בכל מה שנוגע להערכות ותכנון לפני פעולה. 

בעלי עסקים קטנים משקיעים בתכנון חופשה קצרה בחו"ל יותר מאמץ, משאבי תכנון וחשיבה, מאשר בחשיבה על העסק שלהם ותכנון פעילות השיווק שלהם!

אם ברצונכם לייצר תוצאות שיווקיות יש לתכנן את השיווק של העסק שלכם, לעבוד לפי מתכון, תקציב ויעדים ברורים, ובעיקר יש ולהקדיש לכך זמן ומרץ!

 

שלבי תהליך השיווק :

  • הגדרת האסטרגטייה השיווקית של העסק 

  • הגדרת קהל יעד רלוונטי והכרת קהל היעד לעומק

  • פילוח שוק

  • בידול המוצר והתאמתו לקהל היעד

  • מיתוג

  • בחירת תמהיל השיווק – ערוצי שיווק אפקיטיבים ומותאמים קהל יעד

  • פרסום בערוצי השיווק 

  • בקרה ומדידת תוצאות 

  • תיקון וייעול תהליך השיווק 

במאמר זה נדון באסטרטגיה השיווקית, השלב ה 1 של תהליך השיווק 

 

אז מה זה שיווק בכלל?

תהליך חברתי וניהולי שנועד לספק צרכים ורצונות ליחיד או לקבוצה באמצעות יצירת מוצרים, שירותים, רעיונות וערכים הנכונים לאנשים הנכונים במקום הנכון, בזמן הנכון, במחיר הנכון תוך שימוש בתקשורת הנכונה.

שלבים בתהליך השיווק

מה זה אומר לבנות אסטרטגיה שיווקית לעסק?

אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את האסטרטגיה העסקית שלו (לדוגמא קביעת המחיר, בחירת צינורות הפצה וכדומה). 

לפי מודל המשפחות של פרופ' מייקל פורטר, חתן פרס נובל,קיימות שלוש משפחות של אסטרטגיה עסקית:

  1. מנהיגי העלויות (איקאה, וולמארט, רמי לוי)

  2. בידול –  אילו הבדלים רואים הלקוחות שלנו ביננו ובין המתחרי?(אייפון מול נוקיה בראשית הדרך    

  3. מיקוד – במה אנחנו מתמקדים, איפה יש לנו יתרון יחסי?  תחום האופנה – מיקוד במידות גדולת  חברת Ml

בכדי לבנות אסטרטגיה שיווקית מתאימה לעסק שלכם יש להתמקד ב :

בצרכן:

בצרכים שלו, במאפיינים שלו, באיפה הוא נמצא? במה מעניין אותו? ומה חשוב לו …     

במוצר: 

בפיתרון שאתם מספקים, ביצירת יתרון תחרותי, ביצירת בידול (מחיר, טכנולוגיה) ובהגדרת הערך המוסף שאתם מספקים ללקוחות (שרות, אחריות).

בתקשורת השיווקית: 

באילו מסרים להשתמש ? מהם המסרים המתאימים לקהל היעד שלכם. למשל: קהל צעיר – שפה סלנגית לוק צבעוני וכו' .

בבחירת ערוצי השיווק: 

באילו ערוצים לשווק ולפרסם – אינטרנט, דיוור ישיר יחסי ציבור

בואו וננסה לתרגל וליצור אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם:

חשבו על הלקוח שלכם, מהם הצרכים שלו,  מה הבעיה שאתם יכולים לפתור לו? בנו עבורו מוצר או שירות אשר יתאים לו כמו  כפפה ליד. נסחו USP (משפט שיגדיר את ההצעה המיוחדת שלכם) אשר יגרום ללקוח להבין כי המוצר שלכם הוא, הוא המוצר שלו הוא חיכה.

 

דוגמא לבניית אסטרטגיה שיווקית

  • העסק – חברת השמה אשר פועלת בעיקר עם חברות גדולות אשרלהן מחלקת כח אדם. 

  • הלקוח – אנשי משאבי האנוש בארגונים. 

  • הבעיה – הם מקבלים הרבה קורות חיים ואין להם זמן לעבור על כולם.רוב קורות החיים לא מתאימים ונשלחים אליהם  "לכל מקרה". 

  • הצורך – חיסכון בזמן.

  • המוצר שנוכל להציע להם – מיון קפדני של קורות חיים ושליחה של מספר קטן ביותר של קורות חיים, כך שלא יהיה לו עומס רב והוא יתייחס לכל קורות חיים ברצינות רבה ביותר.

  • USP שנבחר-  חברת "XXX, משאבי אנוש בע"מ" עוזרת למנהלי משאבי אנוש בארגונים גדולים בקליטת מועמדים איכותיים עם סיכויי השמה גבוהים. שלא כמו חברות משאביאנוש אחרות, חברת "שם-כלשהו, משאבי אנוש בע"מ" שולחת מעט קורות חיים, אך כל קורות חיים קולעים בול לתפקיד הנדרש.

 

תרגיל נוסף בנושא בניית אסטרטגיה שיווקית

ענו על השאלות הבאות בהתייחס לעסק שלכם בלבד: 

  1. מהם גבולות אזור השוק שלכם?

  2. מהי המגמה בשוק אליו אתם פונים?

  3. מי הם המתחרים העיקריים שלכם?

  4. מי הם סוגי הלקוחות הפוטנציאליים שלכם?

  5. מדוע הלקוחות הפוטנציאליים יקנו את המוצר או השרות שלכם? ומדוע הוא חשוב להם? 

  6. מה הבידול שלכם? במה אתם שונים ? 

  7. מי הם הלקוחות הפוטנציאליים הגדולים שלך? 

  8. מה ערוצי השיווק המתאימים לעסק שלכם ? 

  9. מה התקציב לפרסום ושיווק העסק 

מקווים שעשיתם את התרגיל הקצר הזה ושהגעתם לתובנות בדרך לשיפור הפעילות השיווקית שלכם. 

נשמח לסייע לכם בכל דרך לשפר את הפעילות השיווקית של העסק שלכם! למידע נוסף לחצו כאן – ייעוץ שיווקי

82

ממליצים

142

מאמרים
  • דילוג לתוכן