לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

כיצד להשתמש בברטר לפיתוח העסק שלך

שיטת הברטר הולכת ותופסת תאוצה בשווקים רבים בשנים האחרונות. שיטה זו, אשר הייתה נהוגה כמובן בעולם העתיק, וכעת עושה "קאמבק" של ממש, מתבססת על החלפה ישירה של מוצרים ושירותים, ללא החלפה של כסף. מה שהתחיל כהחלפה של מוצרים ושירותים פשוטים ובסיסיים (קח מהמלפפונים שלי בתמורה לתפוחים שלך…) הולך ומתפתח בימינו, עד כי ניתן לראות עסקאות ברטר הכוללות טווח רחב של מוצרים ושירותים, החל מטיפולים מסוגים שונים ועד שירותים ווירטואליים שונים, ופחות או יותר כל מוצר או שירות אחר שרק ניתן להעלות על הדעת.

שיטת הברטר תופסת תאוצה מכיוון שהיא טומנת בחובה יתרונות בסיסיים רבים, המאפשרים לעסקים חדשים וקטנים להתפתח בשיטות מגוונות ומעניינות.

להלן כמה מנקודות המפתח שכדאי להכיר בכל הנוגע לשימוש בבארטרים לפיתוח העסק:

הגדלת הרווחיות באמצעות שימוש בבארטרים

ניתן להשתמש בשיטת הבארטר על מנת להגדיל את רמת הרווחיות בה פועל העסק, או ליתר דיוק – את רמת הרווחיות הממוצעת עבור עסקה, שכן בעסקת בארטר אנו יכולים להגיע לרמת רווחיות גבוהה מזו שבעסקה רגילה. כאשר אנו מחליפים מוצר או שירות ניתן לחסוך בהוצאות רבות (הוצאות שיווק ומכירה, למשל), וכך לקבל תמורה גבוהה יותר עבור השירות או המוצר שאנו מחליפים. על מנת לנצל את יתרון הרווחיות יש לתמחר את מה שאנו נותנים בעסקה בהתאם. ניתן כמובן לתמחר במחיר מעט נמוך יותר ממחיר השוק בו אנו מוכרים, אך במחיר גבוה מהרווח שאנו מקבלים ממכירה רגילה. החיסכון בהוצאות נלוות מאפשר לנו את המשחק אשר הופך את הברטר למשתלם עבור שני הצדדים.

שימוש בבארטר בקנה מידה נכון

כדאי ומומלץ לעבוד גם בשיטת הבארטר, כאשר הדגש הוא על המילה "גם". עסקאות בארטר אינן יכולות או אמורות לשמש כמקור הצמיחה וההתפתחות העיקרי של העסק, אלא בתור מקור צמיחה נוסף. ברגע שמשתמשים בו כאמצעי נוסף, ולא עיקרי, הוא יכול לספק יתרונות משמעותיים של ממש, דוגמת חשיפה ללקוחות חדשים, צמצום בהוצאות ועוד. היקף עבודה של 15 עד 25 אחוזים מפעילות עסק קטן בעסקאות ברטר מהווה נתון הגיוני, אך אין זה חקוק בסלע – כל עסק ורמת הפעילות המתאימה לו.

יצירת עניין וחשיפה ללקוחות חדשים

שיטת הברטר מסייעת לעסקים חדשים להתפתח ולצמוח מכיוון שהיא עונה על צורך בסיסי של עסקים קטנים רבים – יצירת "באז" ועניין, וחשיפת העסק ללקוחות חדשים. עסק המשתמש גם בשיטת הברטר מהווה אטרקציה עבור עסקים רבים אחרים, שכן אנשים רבים המציעים שירותים או מוצרים שונים יעדיפו להחליף אותם בתמורה למוצר/שירות לו הם זקוקים, במקום לשלם עליו בכסף. במיוחד כיום, שיטת עבודה דוגמת בארטר זוכה לעדנה מחודשת בקרב אינספור אנשים המנסים לצמצם היכן שהם יכולים בפעילות "סטנדרטית" הכוללת הוצאות כספים, וכך הם מצמצמים הוצאות ופעילות פיננסית "מסורבלת" יחסית, ועדיין מקבלים את מה שהם מעוניינים בו. בארטר מהווה כיום מקור עניין ולכן מקור משיכה לפעילות נוספת עבור העסק שלך.

סבלנות וגמישות הכרחיים

כאשר עובדים בשיטה זו יש לגלות סבלנות וגמישות רבים. סביר להניח שלא תמצאו בתוך יום בדיוק את השירותים והמוצרים בהם אתם מעוניינים על מנת להחליף, ולכן יש לתת לעניין הזה זמן. פרסמו את המוצר או השירות שאתם מעוניינים לתת, וחכו בסבלנות עד שתמצאו את מה שמתאים לכם.

מדי יום מצטרפים עוד יצרנים ונותני שירותים לקהילת הברטרים, ומעט גמישות וסבלנות בחיפוש הבארטר המתאים עבורכם ישתלמו בסופו של דבר.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles