לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מודיעין תחרותי – בתחרות הזאת אתם מנצחים

הצורך בהכרת מתחרים חשוב לעסקים. קיימת תחרות כמעט בכל ענפי המשק, ומידע על המתחרים עשוי להשפיע אפילו על ההחלטה האם לפתוח עסק. עסקים וחברות הפונים לקבלת ייעוץ עסקי או ייעוץ שיווקי, יכולים להיעזר בסקר מתחרים. סקר שכזה יעזור גם בעת הכנת תוכנית שיווק או לקראת יציאה בקמפיין מכירות, ובעצם – בכל עת בה נדרשות החלטות עסקיות ושיווקיות נכונות. בעל עסק המתעדכן במידע על המתחרים יכול להשתמש בו ליצירת בידול שיווקי, וגם לשם פיתוח אסטרטגיית מכירות. כל אלה יובילו אותו לבחירה אפקטיבית של כלים לשיווק העסק.

מודיעין עסקי או תחרותי?

על כל בעל עסק לשאול את עצמו, מיהם המתחרים שלו בענף או בנישה העסקית שלו. בנוסף, עליו לדעת מהם המוצרים או השירותים שהם מציעים, ומיהם לקוחותיהם.

חשוב לציין כי קיימת אבחנה אתית וחוקית הנוגעת לאיסוף מידע ממתחרים: מודיעין תחרותי הוא איסוף נתונים חופשיים, הנחשב לאמצעי אתי למעקב אחר פעילות המתחרים. לעומתו, מודיעין עסקי כולל איסוף מידע פנימי של חברות ועסקים וניתוחו. זהו תחום רגיש הכולל פעילויות שעלולות להיחשב לא חוקיות.

מהן הדרכים שבאמצעותן אפשר להכיר את המתחרים?

איסוף מידע עסקי מהאינטרנט
  • אתר הבית של המתחרה – רוב העסקים, קטנים כגדולים, מופיעים באינטרנט – אם באמצעות אתר הבית או בעזרת פרופילים ברשתות חברתיות, בפורומים מקצועיים ועוד.

  • באמצעות מידע המוצג באופן חופשי באינטרנט אפשר ללמוד על המתחרים העסקיים בענף, על לקוחותיהם ועל השותפים העסקיים שלהם. כמו כן, באמצעות המידע הגלוי הזה ניתן להבחין באופן בו המתחרים ממתגים את עסקיהם באינטרנט ולראות כיצד הם מציגים את השירותים שלהם או את המוצרים שלהם.

  • רשתות חברתיות – בדפים עסקיים של מתחרים ברשתות החברתיות אפשר למצוא מידע על הסביבה העסקית שלהם: מיהם החברים בדף העסקי של המתחרים? האם הם קשורים לענף? האם ליצור אתם קשרים היכולים למנף את העסק?

  • הרשמה לניוזלטר ולעדכונים  – הרשמה לדיוור פרסומי של המתחרים מאפשרת לקבל מידע מעודכן על התפתחויות עסקיות, על מוצרים ועל מבצעים שמציע המתחרה ועוד.

סקר מתחרים – עם היד על הדופק

עריכת סקר מתחרים חשובה הן במהלך הקמת עסק או חברה והן לאורך כל תקופת הפעילות. הסקר עשוי לכלול את קשרי הלקוחות של המתחרים, את טווח המחירים שהם מציעים ללקוחותיהם, את היקף השירותים או המוצרים, את אופן השירות וכדומה. הסקר מאפשר לזהות את מעמדו של העסק מול המתחרים, את נקודות החוזק שלו ואת המקומות בהם כדאי להשקיע על מנת להצליח בענף.

לקוח סמוי לעסקים מתחרים

לקוח סמוי הוא אמצעי ישיר לזיהוי נקודות חוזק וחולשה במערכת השיווק של המתחרים. המידע שנאסף משמש לצרכים אסטרטגיים, ביניהם הכנת תוכנית שיווק לעסק. בעל העסק עצמו או עובדיו יכולים לשמש כקונים סמויים על ידי רכישה בחנות המתחרה, באמצעות פנייה טלפונית לשירות, וכדומה. לחלופין, אפשר לאסוף את המידע באמצעות חברות לביצוע סקרי מתחרים המעסיקות לקוחות סמויים.

חשוב לזכור:

אתיקה חשובה במהלך כל פעילות מעקב אחר המתחרים העסקיים. המטרה אינה לרגל אחריהם, אלא לקבל מושג ברור על אופן פעילותם, על מנת למנף את המידע לצרכי העסק.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles