לתיאום פגישת הכרות ללא עלות:

 

ניהול עסקי – טיפים לניהול זמן יעיל

טיפים שיעזרו לכם לנהל את הזמן שלכם טוב יותר

מכירים את זה שאתם נגשים לעשות משימה שהצבתם לעצמכם, זה יכול להיות תוכנית עבודה לעסק, כתיבת מסמך עסקי, בדיקת מתחרים או הוצאת חשבוניות ופתאום אתם מוצאים עצמכם, בפייסבוק גולשים ועושים לייקים לפוסטים לא חשובים, מנהלים שיחת טלפון עם חבר/ה ועוד …

אם אתם בעלי עסקים העובדים מהבית האתגר שלכם גדול יותר אף יותר, אין ספק שלכם קשה יותר לנהל את הזמן בגלל העירבוב של בית – עבודה, ילדים וכו'. זמן העבודה מתערבב עם זמן הבית כביסה, כלים ועוד …

אז איך עושים זאת? איך משפרים את ניהול הזמן?

1. דואגים לשפר את פעילות המוח וויכולת המיקוד והריכוז באמצעות תזונה נכונה יותר ופעילות גופנית. 

הדס מירב, נוטורפתית ולקוחה יקרה שלי מנדבת מס' טיפים ממש על קצה המזלג לתזונה ואורח חיים בריא למוח

חד ועירני יותר :

ארוחת בוקר-חשובה מאד עמ' לייצר רמת אנרגיה יציבה ליום שלם ,ולכן דייסת שיבולת שועל  (עכשיו בחורף ) עם פרי חתוך ומעט קינמון יכולה להיות אופציה מצויינת המכילה סיבים תזונתיים ,אינה מעלה את רמות הסוכר באופן קיצוני ,מספקת ויטמינים ומינרלים ,וכן הקינמון גם עוזר בחימום הגוף .

ארוחת צהריים – ארוחה של סלט ירקות בליווי דג ממי מעמקים יכולה להיות אופציה מצויינת ואיכותית המספקת לגוף : סיבים תזונתיים ,כלורופיל ,ויטמינים ומינראלים המספקים אנרגיה לשעות ארוכות וכן חומצת שומן אומגה 3 המחזקת את מיבנה העצבים ותורמת למצב נפשי יציב.

שתיה- חשובה לא פחות כ 8 כוסות מים וחליטות תה התורמות לחילוף חומרים תקין ומאזנות את הורמוני הסטרס.

פעילות גופנית –חשובה מאד וחיונית להזרמת הדם למוח ולחידוש תאי המוח .

פעילות אירובית משפרת את יכולת צריכת החמצן דבר המשפיע על המוח בצורה חיובית ,על כן אני ממליצה מאד לבחור בפעילות מהנה ומתונה כ 30 דקות מידי יום :הליכה בטבע ,רכיבה על אפניים ,עבודה בגינה ,פילאטיס,יוגה או כל פעילות הגורמת לכם להזיע ולהרגיש טוב יותר עם עצמכם ,בברכת בריאות טובה בגוף ובנפש.

2. מצמצמים גירויים סבבתיים 

זה לא קל אבל בהחלט עוזר, לבטל את רוב התראות מהנייד – whatsapp , facebook וכו' , אם יש משהוא דחוף אנשים יתקשרו אליכם לנייד . כל התראה מסיתה את תשומת הלב שלכם, פוגעת בריכוז שלכם ולמעשה גורמת לכם לביזבוז זמן ולאי ביצוע המשימות שהצבתם לעצמכם  לא לענות לשיחות בזמן ביצוע משימה, לסיים את המשימה ואז להאזין למשיבון ולחזור למתקשרים.

3. דואגים שהשולחן עבודה יהיה מסודר

משטח חלק של השולחן נותן תחושה של שקט וביטחון ומיקוד. בסוף כל יום דאגו לסדר שולחן ולנקות אותו מניירת מיותרת וכו' ..

4. עובדים עם יומן ורושמים הכל  

יומן הינו הכלי הניהולי הנפוץ והפופלרי ביותר בעולם, ולא סתם. יומן של google או יומן ספר הכל הולך. חשוב לרשום ביומן פגישות ומשימות to do list  .

נסו לשבת כל בוקר 10 דקות מול היומן ועדכנו את ה to do list שלכם ונסו לבצע את כל המשימות שהצבתם לעצמכם באותו היום. מה שלא ביצעתם עובר ליום הבא.

באופן אישי אני ממליץ על עבודה עם היומן של גוגל שיכול להסתנכרן גם עם הסמרטפון שלכם.

רישמו ביומן גם משימות פשוטות ויום יומיות כגון – איסוף הילדים מהגן או מבית הספר, קניות בסופר ועד ביצוע מטלות עסקיות לקידום העסק שלכם.

הכלל – כל משימה מתוזמנת ורשומה ביומן שלכם.

5. שימוש בתוכנות תומכות

פרילנסרים המוכרים שעות או עובדים לפי פרוייקטים מכירים את התחושה שהזמן בורח להם ושהם תמיד עובדים הרבה יותר ממה שהם צריכים על פרוייקט. אחת הסיבות לכך היא שהם לא מבצעים בקרה על שעות העבודה שלהם. אני ממליץ על תוכנת Paymo המאפשרת ניהול זמן ובקרת זמן לפי משימה ופרוייקט, השימוש חינמי לגמרי! נסו אותה היא מעולה .

6. תירגול ניהול הזמן בבית 

התארגנות טובה מתחילה בבית עם הילדים. גם ילדים מתקשים מאד לשנות הרגלים. הם צופים בטלויזיה במקום להכנס להתקלח ומשחקים במקום לנעול נעליים.

שינויי הרגלים, שינויי דפוסים, לקיחת אחריות. מתחילים עכשיו. החליטו כי שעת ההתארגנות בבוקר ובערב תהיה נקייה מהפרעות של עבודה עבורכם והילדים יתמקדו בהתארגנות משפחתית נעימה אף הם. עשו את השינוי ביחד והפכו את זמני ההתארגנות לזמני אייכות נעימים.

ממליץ להעזר בערכה של "טיקיטק" ללימוד התארגנות וניהול זמן.

בהצלחה !!!

שתפו

כתוב/כתבי תגובה

עד עכשיו

82

ממליצים
עד עכשיו

141

מאמרים
  • דילוג לתוכן