לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

טיפים לניהול זמן

איך לנהל זמן

בעלי עסקים קטנים ובעיקר פרינלסרים מכירים את הבעיה הזאת של ניהול זמן יעיל.

מוכר לכם? אתם ניגשים לעשות משימה שהצבתם לעצמכם, זה יכול להיות תוכנית עבודה לעסק, כתיבת מסמך עסקי, בדיקת מתחרים או הוצאת חשבוניות ופתאום אתם מוצאים עצמכם, בפייסבוק גולשים ועושים לייקים לפוסטים לא חשובים, מנהלים שיחת טלפון עם חבר/ה ועוד …

אם אתם בעלי עסקים או פרילנסרים העובדים מהבית האתגר שלכם גדול יותר אף יותר, אין ספק שלכם קשה יותר לנהל את הזמן בגלל העירבוב של בית – עבודה, ילדים וכו'. זמן העבודה מתערבב עם זמן הבית כביסה, כלים ועוד …

טיפים לניהול זמן

להלן חמישה טיפים קטנים שיסייעו לנצל את בצורה טובה יותר את המשאב העסקי החשוב ביותר שלכם – הזמן: 

ארוחת בוקר-חשובה מאד עמ' לייצר רמת אנרגיה יציבה ליום שלם ,ולכן דייסת שיבולת שועל  (עכשיו בחורף ) עם פרי חתוך ומעט קינמון יכולה להיות אופציה מצויינת המכילה סיבים תזונתיים ,אינה מעלה את רמות הסוכר באופן קיצוני ,מספקת ויטמינים ומינרלים ,וכן הקינמון גם עוזר בחימום הגוף .

ארוחת צהריים – ארוחה של סלט ירקות בליווי דג ממי מעמקים יכולה להיות אופציה מצויינת ואיכותית המספקת לגוף : סיבים תזונתיים ,כלורופיל ,ויטמינים ומינראלים המספקים אנרגיה לשעות ארוכות וכן חומצת שומן אומגה 3 המחזקת את מיבנה העצבים ותורמת למצב נפשי יציב.

שתיה- חשובה לא פחות כ 8 כוסות מים וחליטות תה התורמות לחילוף חומרים תקין ומאזנות את הורמוני הסטרס.

פעילות גופנית –חשובה מאד וחיונית להזרמת הדם למוח ולחידוש תאי המוח .

פעילות אירובית משפרת את יכולת צריכת החמצן דבר המשפיע על המוח בצורה חיובית ,על כן אני ממליצה מאד לבחור בפעילות מהנה ומתונה כ 30 דקות מידי יום :הליכה בטבע ,רכיבה על אפניים ,עבודה בגינה ,פילאטיס,יוגה או כל פעילות הגורמת לכם להזיע ולהרגיש טוב יותר עם עצמכם ,בברכת בריאות טובה בגוף ובנפש.

זה לא קל אבל בהחלט עוזר, לבטל את רוב התראות מהנייד – whatsapp , facebook וכו' , אם יש משהוא דחוף אנשים יתקשרו אליכם לנייד . כל התראה מסיתה את תשומת הלב שלכם, פוגעת בריכוז שלכם ולמעשה גורמת לכם לביזבוז זמן ולאי ביצוע המשימות שהצבתם לעצמכם  לא לענות לשיחות בזמן ביצוע משימה, לסיים את המשימה ואז להאזין למשיבון ולחזור למתקשרים.

משטח חלק של השולחן נותן תחושה של שקט וביטחון ומיקוד. בסוף כל יום דאגו לסדר שולחן ולנקות אותו מניירת מיותרת וכו' ..

יומן הינו הכלי הניהולי הנפוץ והפופולרי ביותר בעולם, ולא סתם. יומן של google או יומן ספר הכל הולך. חשוב לרשום ביומן פגישות ומשימות to do list  .

נסו לשבת כל בוקר 10 דקות מול היומן ועדכנו את ה to do list שלכם ונסו לבצע את כל המשימות שהצבתם לעצמכם באותו היום. מה שלא ביצעתם עובר ליום הבא.

באופן אישי אני ממליץ על עבודה עם היומן של גוגל שיכול להסתנכרן גם עם הסמרטפון שלכם.

רישמו ביומן גם משימות פשוטות ויום יומיות כגון – איסוף הילדים מהגן או מבית הספר, קניות בסופר ועד ביצוע מטלות עסקיות לקידום העסק שלכם.

הכלל – כל משימה מתוזמנת ורשומה ביומן שלכם.

פרילנסרים המוכרים שעות או עובדים לפי פרוייקטים מכירים את התחושה שהזמן בורח להם ושהם תמיד עובדים הרבה יותר ממה שהם צריכים על פרוייקט. אחת הסיבות לכך היא שהם לא מבצעים בקרה על שעות העבודה שלהם. אני ממליץ על תוכנת Paymo המאפשרת ניהול זמן ובקרת זמן לפי משימה ופרוייקט, השימוש חינמי לגמרי! נסו אותה היא מעולה .

ניהול זמן

לסיכום, זמן הוא משאב יקר מאד, מדובר למעשה במשאב הכי חשוב לנו בניהול העסק ובכלל בחיים. חשוב מאד שתנהלו את הזמן שלכם בצורה הטובה ביותר על מנת להגדיל את התפוקה של העסק שלכם וגם על מנת לפנות לכם זמן אישי לעצמכם ולמשפחה. 

בהצלחה! אם אתם זקוקים לסיוע בניהול העסק שלכם, פנו אלינו.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles