לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

ניהול תקציב עסקי אפקטיבי

תקציב אפקטיבי הוא כלי ניהולי פיננסי מן המעלה הראשונה. 

נתקציב עסקי שבנוי היטב יאפשר לך לנהל את העסק שלך ביעילות, תוך חיסכון בעלויות ומקסום רווחים. אם מדובר בעסק חדש, תקציב מתוכנן יסייע להקמת העסק בדרך הטובה ביותר. כיוון שהוא מציג תמונת מצב עדכנית ותחזית מפורטת לעתיד, תקציב ראוי מאפשר לך לנהל את העסק מתוך חזון ויוזמה ולסמן את הנתיב הרצוי, במקום להיות עסוק בהישרדות ובכיבוי שריפות. אם כן, מהם עשרת הצעדים לבניית תקציב לעסק?

1. אחריות

הצעד הראשון הוא מינוי אדם שינהל את התהליך, ילווה אותו ויניעו קדימה. זה יכול להיות אתה כמנהל או אדם אחר בארגון, אך פנייה ליועץ עסקי מקצועי תוכח כיעילה ביותר. יועץ עסקי מקצועי בקיא בתהליך בניית התקציב, והוא ידע להנחות אותך בבניית התקציב המוצלח והאפקטיבי ביותר.

 

2.חזון ונתיב

לפני שתהליך בניית התקציב יוצא לדרך, גבש חזון ונתיב שלאורם תרצה שהעסק יצעד. כדאי לשתף בתהליך גיבוש החזון כמה שיותר עובדים בכירים ומנהלי מחלקות.

3. יצירת מחויבות

דווח לכל העובדים בעסק על תהליך גיבוש התקציב וצור מחויבות של כלל עובדי החברה להצלחת המשימה, שכן לשם הצלחת המהלך, על כל הצוות לעבוד בשיתוף פעולה ובשקיפות.

4. דיווח ובקרה

על מנת שאיסוף הנתונים לתקציב יהיה מדויק ושיישום התקציב יהיה קל לניטור ולמעקב, בנה מערך דיווח ובקרה ברור ומוגדר. כך יהיה ברור לכולם מי צריך לדווח על כל הוצאה או הכנסה, ולאיזו מחלקה יש לייחס את התיעוד שלה.

5. איסוף נתונים

 

כעת עליך לאסוף את כל נתוני ההוצאות וההכנסות ולהציגן בצורה ברורה ופשוטה בטבלת אקסל, על פי חלוקה למחלקות השונות בארגון. יש לוודא כי צוינה כל הוצאה וכל הכנסה.

6. הערכת מצב

לאחר שכל הנתונים נרשמו בטבלה, יש לשבת וללמוד את הטבלה: לראות היכן העסק מוציא כספים מיותרים, כיצד ניתן לחסוך, מה תזרים המזומנים והאם העסק מרוויח או מפסיד.

7. בניית תחזית

לאור הנתונים והמסקנות, תוכל לבנות תחזית תקציבית לעסק לשנה הקרובה. יש לזכור לכלול את כל ההוצאות בתחזית – הוצאות ייצור, פיתוח, מימון, מכירות, שכר ופרסום, וכן להשאיר רזרבות להוצאות בלתי צפויות. יועץ עסקי יוכל לעזור לך לתכנן את התחזית השנתית בצורה המדויקת ביותר, כך שתהיה קרובה למציאות עד כמה שניתן.

8. מעקב ויישום חודשיים

יש לעבור על הנתונים מדי חודש ולראות אם כל המחלקות עמדו בתקציב, אם קיימות חריגות ואם יש צורך בשינויים או בתיקונים.

9. התאמה למציאות

אם מתגלות אי התאמות בין התקציב לביצוע ונוצרות חריגות, יש לבחון האם יש לבצע שינויים והתאמות בתקציב. יש לבצע את השינויים תוך בחינת כל ההשלכות שלהם, ולנסות להגיע לתקציב שכל המחלקות מצליחות ליישם בהצלחה.

10. דרך חדשה

לאחר שכל הצוותים והמחלקות הסתגלו ועובדים על פי התקציב, העסק שלך מתחיל לצעוד בדרך ניהולית חדשה, יעילה, מפוקחת ואפקטיבית. כעת תוכל לצפות את מהלכי העסק מראש, לתכנן קדימה ולהתפתח, תוך שמירה על מסגרת התקציב ועל תזרים המזומנים.

לקבלת קובץ ניהול תקציב במתנה שלחו לנו מייל לכתובת : [email protected] .

לפרטים על ייעוץ פיננסי לעסק שלכם, צרו קשר.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles