לתיאום פגישת הכרות ללא עלות:

 

הכנת תכנית עסקית

קצת על תוכנית עסקית

  • תוכנית עסקית היא מסמך ניהולי, המכיל ניתוח כלכלי – עסקי של העסק.
  • התוכנית מתארת את מכלול הכוונות, הנתונים העסקיים והתחזיות להפעלה של העסק.
  • התוכנית תתבסס על נתוני העבר אם קיימים ותיצור תחזית עתידית תוך הדגשת היתרון היחסי של העסק.
  • התוכנית מהווה מעין תוכנית על למבנה: הניהולי, האסטרטגי, והתפעולי הצפוי והרצוי לעסק.

השימושים לתוכנית העסקית

  • פנימיים ליזם, למנהל – מקבל ההחלטות:
  • גיבוש והגדרת האסטרטגיה והטקטיקה להשגתה
  • בדיקת כדאיות להקמת העסק
  • יצירת תחזית לעתיד העסק:
  • ארגון האינפורמציה העסקית ויצירת כלי למעקב ובקרה
  • גיבוש תוכנית אינטגרטיבית
  • חיצוניים (למשקיע, לבנק, לרשויות ממשלתיות, לספקים ולקוחות):
  • השגת מימון ממקורות חיצוניים
  • התוכנית תפרט את ההשקעות הדרושות ותוכיח את כושר ההחזר של העסק למימון הנדרש.
  • הצגה למשקיעים או שותפים פוטנציאליים
  • בנית מעין "חלון ראווה" של הפרויקט או המיזם לשותפים פוטנציאליים או ממנים פוטנציאליים.
  • התוכנית תציג את היתרון היחסי ותתאר את תהליך הפיכתו לרעיון עסקי מרוויח.
  • התוכנית תציג את אמינות ומקצועיות בעלי ומנהלי העסק.
  • התוכנית תהיה דינאמית וניתנת לשינוי כאשר מתקבלת אינפורמציה חדשה

מרכיבי התוכנית העסקית

  • התוכנית לשיווק ולמכירות – כוללת ניתוח השוק והמוצר, קביעת יעדים וגיבוש התוכנית להשגתם.
  • תוכנית הייצור /התפעול – כוללת תוכנית לניהול המלאי, הייצור, הרכש והשינוע של העסק.
  • תכנון המבנה הארגוני – בהתאם לגיבוש רשימת המטלות והתפקידים הנדרשים לארגון.
  • התוכנית הפיננסית – כוללת את תוכנית ההשקעות, תחזית תזרים המזומנים ותחזית הרווח וההפסד.

אם אתם מעוניינים לנסות ולכתוב בעצמכם תוכנית עסקית, להלן השלבים המומלצים

שלב א – גיבוש הרעיון העסקי:

  • גיבוש החזון האיש והעסקי.
  • הגדרת הרעיון העסקי למימוש החזון.
  • הגדרת מהות העסק וקהלי היעד שלו.
  • גיבוש מטרות ויעדים.
  • גיבוש הרעיון השיווקי מאחורי העסק.

שלב ב – איסוף המידע העסקי:

  • מיפוי המידע הנדרש
  • איסוף וקליטת אינפורמציה ממקורות מידע שונים (אינטרנט, פרסומים).
  • מודיעין עסקי – מתחרים ישירים ועקיפים, נתוני שוק.

שלב ג – גיבוש וניסוח האסטרטגית העסקית והיעדים:

  • קביעת האסטרטגיה העסקית להשגת המטרות
  • קביעת הטקטיקה למימוש האסטרטגיה
  • הערכת הביצועיים העסקיים הצפויים – קביעת יעדים.

שלב ד – גיבוש התוכנית העסקית וכתיבתה

תהליך הכתיבה דורש מיומנות רבה מאד, ניסיון עסקי רב וידע נרחב ברצי הקמת העסק ולכן אנו ממליצים להעזר בשירותי החברה לצורך ביצוע העבודה.

מוזמנים ליצור איתנו קשר לקבלת מידע נוסף.

אם בכל זאת תחליטו לנסות לכתוב את התוכנית העסקית לבד, מוזמנים לפנות אלינו למייל: [email protected]  ונשמח לשלוח לכם תבנית לכתיבה התוכנית.

בהצלחה !

82

ממליצים

142

מאמרים
  • דילוג לתוכן