לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

בניית תוכנית עסקית

תוכנית עסקית לעסק קיים - דגשים חשובים

מקובל לפנות לליווי עסקי לצורך כתיבת תכנית עסקית לעסק בהקמה; תכנית עסקית מזוהה עם השלבים הראשונים של הקמת העסק. תכנית עסקית לעסק למעשה מגבשת יחדיו את כל ההזדמנויות לעומת הסיכונים ומציגה תכנית פעולה יישומית להשגת יעדים ברורים ומוגדרים. בהערת שוליים נזכיר שאם לא יצא לכם לראות תכנית עסקית, מומלץ לחפש תכנית עסקית לדוגמא על מנת לקבל מושג כללי. ברור שעסקים בתכנון מתחילים מכתיבת תכנית עסקית לפני שהם מתחילים להוציא כספים, אחרת ימצאו את עצמן מבזבזים משאבם בצורה לא ממוקדת אשר אינה עולה בקנה אחד עם מטרותיהם העסקיות ואולי גם לוקחת סיכונים מיותרים. אבל האם כתיבת תוכנית עסקית היא אך ורק עבור עסק חדש או שיש צורך גם בתוכנית עסקית לעסק קיים? הרשו לנו לספר לכם מדוע עסק קיים צריך תכנית עסקית ומתי זה כדאי.

כתיבת תוכנית עסקית

תכנית עסקית היא תכנית פעולה להשגת מטרות והיא מפרטת כיצד יושקעו המשאבים על מנת להשיג את אותן המטרות. כל עסק צריך להתנהל תחת איזו תכנית בכל נקודת זמן ולא נכון לחשוב שתכנית עסקית היא רק עבור עסקים בהקמה. היא מזוהה עם עסקים חדשים מכיוון שזוהי נקודת ההתחלה וגם צעד הכרחי בשביל גיוס משאבים, אך בכל רגע נתון עסק צריך תכנית פעולה ולפעמים אפילו מחפשים משקיעים גם לעסק קיים.

עולם העסקים הוא עולם דינמי שחלים בו שיניים רבים. השינויים יכולים לנבוע מתוך תמורות טכנולוגיות, מגמות בכלכלה העולמית או המקומית ועוד אינספור גורמים אשר משפיעים על העסק. בהתאם לכך הנסיבות בהו פועל העסק עלולות להשתנות ואפילו המטרות והיעדים של העסק יכולים להשתנות ולהתעדכן בעקבות השינויים בחוק.

בוא נחזור לנקודת המוצא בו כותבים תכנית עסקית עבור עסק בהקמה ושוב נזכיר לכם שאם מעולם לא ראיתם תכנית עסקית ניתן לחפש באינטרנט תכנית עסקית לדוגמא או לבקש משירות ליווי עסקי דוגמאות. התכניות יכולה להציב מטרות ותכנית פעולה לתקופת זמן של 3 שנים.  העסק הוקם והצליח להשיג את יעדי התכנית, מה עכשיו? ברור ששום עסק אינו מעוניין לצעוד במקום, זהו הזמן להציב יעדים חדשים עבור העסק ולהכין תכנית עסקית חדשה.

מתי כדאי לעשות תכנית עסקית

עסק שקיים שנים יכול פתאום בעקבות השינויים השוק לחזור בחזרה אל כתיבת תכנית עסקית המתאימה למצב החדש. בהחלט יתכן שבעקבות שינויים המתרחשים בעולם העסקים העסק ישנה את מטרותיו או את דרכי פעולתו. ולא רק את המטרות יש לבחון מחדש, את כל צורת הפעולה של העסק; יתכן שעלויות הייצור גבוהות מידי ואולי כדאי לחפש אפשרויות ייצור בחו״ל, אלו הם בהחלט צעדים המחייבים תכנית עסקית פנימית.

לעתים עסק נדרש להכין תכנית עסקית חדשה כתוצאה ממשבר כלכלי הפוקד את העסק. העסק צריך לקחת בחשבון שינוי של מטרות; התמקדות בשווקים רווחים יותר; זניחת מוצרים לא רווחיים; התמקדות בזירה גיאוגרפית אחרת ועוד. אלו הם המאפיינים של תכנית עסקית פנימית, היא מיועדת לשיפור ביצועי העסק ולא לצורך גיוס משקיעים.

לא רק משבר כלכלי או שוק משתנה מביאים עסק לכתיבת תכנית עסקית חדשה. יתכן שהעסק מעוניין להתרחב לזירה הבינלאומית ואולי גם יש צורך גיוס משקיעים לצורך מימון הכניסה לשוק הגלובלי. שוב יש צורך בתכנית עסקית לעסקית אשר תפרט את העלויות, הסיכונים, ההזדמנויות וכל מה שצריך בשביל לשכנע משקיעים להשקיע את כספם.

לסיכום, תכנית עסקית לעסק קיים היא דבר מתבקש והכרחי. אם יש לכם עסק קיים אשר אינו מתנהל תחת תכנית עסקית בהחלט מומלץ לפנות לייעוץ עסקי ולהכין תכנית עסקית פנימית אשר יכולה לשפר את ביצועי העסק.

תוכנית עסקית בתקופת הקורונה

תקופת הקורונה הובילה עסקים רבים לעשות חישוב מסלול מחודש לעסק שלהם בעקבות המשבר הכלכלי והשינויים שהמגיפה יצרה בקרב הצרכנים. 

הצורך בבחינה מחודשת של העסק עלה בתקופה זו ואיתה גם הצורך בבניית תוכנית עסקית מעודכנת לעסק. 

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר על מנת לבדוק את האפשרות של בניית תוכנית מעודכנת לעסק שלכם, בעקבות המצב אנו מציעים לכם הנחה של 10% על השרות

לקבלת הצעת מחיר לתוכנית עסקית בהנחה השאירו פרטים: 

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles