לתיאום פגישת הכרות ללא עלות:

 

תכנית עסקית לעסק קטן

איך בונים תכנית עסקית לעסק קטן?

מהי תכנית עסקית

עסקים חייבים שתהיה להם תכנית עסקית, זוהי יכולה להיות תכנית עסקית לפתיחת עסק אך התכנית רלוונטית תמיד, לא רק בשלב הקמת עסק. התכנית העסקית מורכבת ממטרות עסקיות והדרכים להשגתן, כולל פרוט חלוקת המשאבים לצורך השגת המטרות. לתכנית עסקית ישנן שתי מטרות עיקריות: המטרה הראשונה והמהותית היא תכנית יישומית עבור מנהלי העסק והמטה השנייה היא לצורך גיוס משקיעים. בניית תכנית עסקית היא משימה מורכבת, יש צורך בהתבססות על נתוני אמת תוך כדי לקיחה בחשבון של משתנים שונים בסביבה העסקית שלא תמיד ניתנים למדידה מדויקת, אלו הן בעצם חלק מהסיבות מדוע מומלץ לפנות לייעוץ עסקי לצורך בניית תכנית עסקית להקמת עסק. 

סיבות לכתיבת תכנית עסקית לעסק קטן

מלבד מטרת העל, תכנית פעולה יישומית, לבניית תכנית עסקית לעסק קטן ישנן מספר סיבות חשובות. בהיעדר תכנית עסקית או בהימצאות תכנית עסקית לקויה לעסק כמעט אין שום סיכוי, השקעה בו היא בבחינה השקעת המעות על קרן הצבי.

להלן כמה סיבות מדוע יש צורך בבניית תכנית עסקית לעסק קטן:

  • תכנית עסקית מגדירה מטרות ברות מדידה עבור העסק.

  • תכנית עסקית מתכננת את חלוקת המשאבים הקיימים לצורך השגת המטרות.

  • תכנית עסקית מאפשרת לעסק לצפות מצבי משבר, כמו למשל מחסור במזומנים, מבעוד מועד. כאשר אנו רואים שמחזור המזומנים אינו תואם למה שציפינו נכון לאותה נקודת זמן אנו יכולים לראות בזה תמרור אזהרה האומר ״אם תמשיכו כך יאזלו לכם המזומנים״ ובהתאם לנקוט את פעולות המניעה הדרושות. 

  • התכנית מאפשרת לקברניטי העסק להיות מרוכזים במטרות העיקריות ולא להתפזר. 

מה כוללת תכנית עסקית?

תכנית עסקית שלמה לא ניתן להסביר במאמר אחר, מורכבותה היא בעצם הסיבה מדוע  פונים לייעוץ עסקי לצורך בניית תכנית עסקית לעסק קטן.

תכנית עסקית כוללת מספר היבטים מרכזיים (עסקי, טכנולוגי ושיווקי) ולענות על השאלות המרכזיות והמהותיות של העסק, שאלות כמו:

מהו המוצר? מהו הערך שהוא נותן ללקוחות? כיצד תשווקו את המוצר? ועוד שאלות דומות אשר יוצרות את המעטפת האסטרטגית של התכנית. 

ההיבט העסקי – פרק זה צריך לכלול מודל עסקי הלקוח בחשבון הוצאות, הכנסות וצפי תזרים מזומנים. 

ההיבט הטכנולוגי – פרק זה עונה על שאלות כמו מהם היתרונות הטכנולוגיים של המוצר על פני המתחרים ואיך הוא עובד. 

ההיבט השיווקי – פרק זה עוסק בהגדרת השוק של המוצר וכל התכנית השיווקית של המוצר. 

דוגמה לתכנית עסקית - הקמת חדר כושר

לצורך הדוגמה, בניית תכנית עסקית לחדר כושר צריכה לכלול הערכה מחושבת ומבוססת של כל העלויות להקמת חדר הכושר, כמו למשל: שכירת המבנה ושיפוצו לצורך התאמה לדרישות העסק, השקעה בציוד כוח האדם הדרוש ועלויותיו וכל הוצאה הצפויה בעת הקמת עסק כמו גם בעת תפעולו השוטף. התכנית צריכה להגדיר את את קהל היעד של המכון ואת הדרכים לשיווק מכון הכושר מול קהל היעד. לצורך כך יש לקחת בחשבון את התחרות הקיימת, את היתרונות שלכם על פני המתחרים ואת אפשרויות התמחור. נשמע פשוט, אך האמת שזוהי משימה מורכבת והדרך הנכונה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פנייה לייעוץ עסקי לצורך בניית תכנית עסקית לעסק קטן. 

עד עכשיו

82

ממליצים
עד עכשיו

141

מאמרים
  • דילוג לתוכן