לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מערכת מידע לעסק קטן

החשיבות של מערכת מידע לעסק קטן

כל בעל עסק עצמאי יודע שניהול עסק יכול להיות קשה ואפילו מייאש לעיתים.

לעסק יש כל כך הרבה היבטים שצריך לנהל: שרות לקוחות, שיווק, מכירות, ניהול חשבונות ועוד.

במאמר זה, ניתן לכם מספר טיפים על איך להתנהל בצורה יעילה יותר ואיך מערכת CRM יכולה לעזור לכם בייעול העסק שלכם וניהולו בצורה מוצלחת.

ניהול ושימור לקוחות

נהוג לומר שהבאת לקוח חדש עולה פי 7 מאשר שימור לקוח קיים.
עסקים רבים שוכחים להשקיע בשימור הלקוחות הקיימים, מפני שהם מאמינים שיישארו נאמנים. לקוחות לא מרוצים יעזבו בקלות, וההפסד יהיה שלכם. לעומת זאת, לקוחות מרוצים ימליצו עליכם ויפרסמו את השירות שלכם בקרב מכריהם. גיוס לקוחות חדשים דורש השקעת משאבים יקרים על מנת לקדם ולפרסם את העסק לאנשים שלא מכירים אותו, ואילו שימור לקוחות לא דורש מאמץ כספי אלא רק יצירת קשר עם הלקוחות הקיימים. מערכת CRM תעזור לכם לנהל את הלקוחות בצורה יעילה ונוחה. כל לקוח, גם קיים וגם פוטנציאלי, מקבל כרטיס לקוח במערכת עם הפרטים שלו, פירוט הרכישות שלו ופירוט ההתעניינות שלו במוצרים שונים. המערכת קולטת כל ליד שנכנס ואוטומטית פותחת כרטיס לקוח עם משימה ותזכורת להמשך טיפול. כך, אף פעם לא תאבדו לקוח פוטנציאלי בגלל ששכחתם לחזור ללקוח, או פספסתם ליד חם.

טיפ שימור לקוחות: לכל לקוח (גם פוטנציאלי) צריכה להיות לפחות משימה אחת פתוחה, בין אם זה שימור לקוחות או ניסיון למכור לו מוצר נוסף. לקוח פוטנציאלי שהראה התעניינות במוצרים שלכם, ובטח לקוח קיים שכבר קנה אותם, פתוח לאפשרות לקנות מכם. גם אם הוא לא מעוניין כרגע, תנסו לפנות אליו שוב בעוד שבוע, חודש או אפילו שנה.

כאשר אתם מסיימים משימה, המערכת אוטומטית פותחת חלון להכנסת משימה חדשה. תמיד תוסיפו את המשימה הבאה. גם אם הלקוח אומר לכם שהוא לא יכול לקנות את המוצר שלכם כרגע ואולי בעוד שנה הוא יוכל: שימו משימה לדבר איתו בעוד שנה – אולי זה נראה מוגזם אבל אין לכם מה להפסיד, אלא רק מה להרוויח.

שיווק עסק קטן

הרבה בעלי עסקים קטנים מזניחים את תחום השיווק, מכיוון שלא חושבים שזה חשוב או שזה תפקידם. זוהי טעות קריטית משום ששיווק נכון הוא בדיוק ההבדל בין עסק מצליח לבין עסק מדשדש. בנוסף לשימור לקוחות, חייבים גם לקדם ולפרסם ללקוחות פוטנציאליים.

במערכת CRM תוכלו לשווק בנוחות ובקלות, מבלי לצאת מהמערכת, בעזרת דפי נחיתה ורשימות דיוור.
דפי נחיתה הם הכרחיים מכיוון שהם ממקודי מטרה וחסרי הסחות דעת. רוב האנשים לא רוצים לקרוא את כל המידע באתר שלכם עד שימצאו את מה שהם מחפשים, הם רוצים למצוא את מה שרלוונטי להם מהר ככל האפשר, לפני שיאבדו עניין.

בעזרת מערכת CRM, תוכלו ליצור דפי נחיתה בקלות ובנוחות. כל מה שצריך לעשות הוא לקשר את דף הנחיתה למוצר במערכת ולאחר מכן, כל הלידים ייכנסו אוטומטית מדף הנחיתה למערכת. לכל ליד ייפתח כרטיס לקוח ותירשם משימה עם תזכורת להמשך טיפול.  אם לקוח ימלא את פרטיו בדף נחיתה למתעניינים במוצר, הוא ייכנס למערכת כמתעניין במוצר, ותוכלו ליצור איתו קשר לגבי רכישה. בנוסף, ניתן לקשר את דף הנחיתה ישירות לדף סליקה באשראי לביצוע רכישה מיידית. לאחר שהעסקה בוצעה, הלקוח יירשם במערכת ותקבלו הודעה על הרכישה. נכנס לכם כסף, והכל באוטומציה מלאה!
דפי נחיתה יגדילו את מספר הלידים שתקבלו, ובעזרת המערכת לא תפספסו אף ליד.
ניוזלטרים ורשימות דיוור הם דרך טובה לשווק ללקוחות פוטנציאליים וקיימים שכבר רכשו או התעניינו במוצר שלכם.  כבר קרה שלקוחות נתנו פרטים, שאלו שאלות ובסוף לא קנו. אולי המוצר היה יקר מדי או אולי לא התאים להם באותו רגע. המערכת תשמור את פרטיהם כרשימת תפוצה למוצר בו התעניינו. אם תוציאו מוצר דומה או תציעו מבצע מיוחד, תוכלו בקלות לשלוח דיוור לרשימת המעוניינים: מכיוון שכבר הביעו עניין בעבר, הסיכוי שיקנו גדל משמעותית.

ישנן גם רשימות תפוצה ללקוחות שכבר קנו מוצר, ותוכלו לעניין אותם במוצרים משלימים, מוצרים נלווים, או שדרוג המוצר. ניוזלטרים הם דרך טובה לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם: שלחו עדכון פעם בתקופה מסוימת (מומלץ פעם בשבועיים) לגבי מוצרים חדשים, שדרוגים, אירועים או כל דבר אחר שקורה בעסק שלכם. כך, תוכלו גם לשמור על קשר איתם וגם לשווק להם בקלות ובמהירות, ללא הוצאה כספית.
במערכת תוכלו לתכנן הודעות מוכנות והמערכת תשלח אותם אוטומטית לכל ליד שנכנס, כך שגם אם אתם לא מתפנים לטפל בליד הוא יקבל תגובה כלשהי ולא ירגיש שמתעלמים ממנו (auto-responder).

טיפ שיווקי: ליד שמגיע מהאינטרנט נשאר "חם" עד חמש שעות. מומלץ לחזור אליו תוך דקות ספורות, כשהוא עוד זוכר מי אתם ולמה פנה אליכם.

ניהול מכירות לעסק קטן

חשוב לדעת מה כל לקוח רכש, ואף יותר, במה כל לקוח התעניין. בעזרת המידע הזה תוכלו לטפל בלקוחות שלכם בצורה יותר טובה ויעילה וגם תוכלו לשווק להם מוצרים נלווים, מוצרים משלימים או שדרוגים.

המערכת מרכזת לכם את המידע הזה בצורה קלה ונוחה, גם בדף הלקוח וגם בדף המוצר: בכרטיס הלקוח ניתן לראות את המוצרים בהם התעניין ואת המוצרים שרכש. בדף המוצר, ניתן לראות את כל הלקוחות שרכשו את המוצר וגם את כל הלקוחות שהתעניינו בו.
טיפ מכירות: שיווק מחדש קל יותר ורווחי יותר משיווק מאפס. אם אתם יודעים במה לקוח התעניין, הרבה יותר קל למכור לו מוצר משלים או נלווה. בנוסף, אם לקוח כבר מעוניין במוצר אך לא קנה, אפשר להמשיך לשווק לו ולנסות לתת לו הצעה יותר אטרקטיבית: אחד פלוס אחד, מוצר משלים במתנה, חודש שימוש בשירות חינם ועוד.
עדיף לתת הנחה באמצעות מוצר או שרות נוסף, ולא בהורדה במחיר מכיוון שהלקוחות יתרגלו למחירים הנמוכים ויצפו להם גם בפעם הבאה.

ניהול הנהלת חשבונות

כמובן שכל עסק צריך לנהל את החשבונות שלו, כולל שליחת דו"חות לרואה החשבון וגבייה מלקוחות.

במערכת אפשר לנהל חשבונות בקלות ובנוחות. המערכת תומכת בכללי החשבונאות של ישראל וניתן לנהל דרכה סליקה והוצאת חשבוניות. ללא עלות נוספת, קיימת אפשרות סליקה במערכת בצורה בטוחה, נוחה ופשוטה – בלחיצת כפתור אחד בלבד!
על מנת לבצע סליקה במערכת, כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לכרטיס הלקוח, וללחוץ על כפתור בקשת סליקה. לאחר מכן, הלקוח ימלא את פרטי האשראי בלינק שנשלח, ובסיום הסליקה, החשבונית תצא ללקוח ותירשם לכם במערכת בצורה אוטומטית לחלוטין.
אם הלקוח משלם בתשלומים, תצא לו חשבונית אוטומטית כל חודש, ולא רק פעם אחת: תחוייבו במע"מ רק לתשלום החודשי ולא התשלום הכולל, בכך תדחו את תשלום המע"מ (בהתאם למותר בחוק כמובן), ותשפרו את תזרים המזומנים של העסק.
בנוסף, בכל חודש, רואה החשבון שלכם יקבל דו"ח הכנסות באופן אוטומטי.
טיפ בנושא אשראי: לא מקבלים כרטיסי אשראי? אתם מפסידים כסף. עמלות סליקה עלולות להיראות גבוהות ו"לא שוות את זה" אך הרבה לקוחות רוצים לשלם באשראי ואם אין לכם את האפשרות הזאת, אתם מפסידים לקוחות.

חשיבות הזמינות

כבעלי עסק אתם צריכים להיות כמה שיותר זמינים ללקוחותיכם, גם כשאתם לא נמצאים במשרד.

מערכת CRM טובה תהיה  זמינה בכל זמן וכל מקום: מכל מחשב, סמארטפון או טאבלט. המערכת נמצאת ברשת וניתן להיכנס דרך דפדפני chrome ו-firefox. כך תוכלו לנהל את העסק גם מהדרכים ולא תאבדו לקוח או תשכחו משימה רק כי לא הייתם במשרד.
טיפ זמינות ושירות לקוחות: כאשר לקוחות פונים אליכם, הם מצפים לתשובה. רובנו לא יכולים להיות זמינים 24/7. לכן, מומלץ לכתוב הודעות ומיילים מוכנים מראש שיישלחו ללקוחות כאשר אתם לא זמינים. כך, גם אם אתם לא יוצרים קשר מיידי עם הלקוח, הוא יודע שפנייתו התקבלה ולא מתעלמים ממנו. זמינות ושירות לקוחות הם חלק חשוב ביותר בשימור לקוחות.

ייעוץ בבחירת מערכת מידע לעסק קטן

כחברת לייעוץ עסקי עם ניסיון רב שראתה כבר עשרות מערכות CRM אנו ממליצים לכם ליצור איתנו קשר ויחד נמצא לכם את המערכת מידע המתאימה ביותר עבורכם.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles