לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

אבחון עסקי לעסק

מהו תהליך אבחון עסקי?

"אבחון" הוא מונח שמקושר אצלנו לשדה הפרטי, למשל אבחון רפואי או נפשי – אלא שיש לו חשיבות מכרעת גם בשדות שונים לחלוטין, כולל זה העסקי. לא מעט עסקים, מוסדות וארגונים פונים כיום לגורמים המציעים אבחון עסקי מלא, מ-א' ועד ת', במטרה לראות כיצד הם מתנהלים, האם הם מממשים את הפוטנציאל שלהם ואיך הם יכולים לצעוד קדימה.

מה כולל האבחון העסקי?

אבחון עסקי הוא תהליך בדיקה מקיף של העסק, שיכול להיות כזה שפועל כבר פרק זמן ניכר (למשל צרכי הבראה ושיפור המאזנים הכלכליים) אך גם של עסק חדש. המטרה כאן היא להצביע על האופן בו מתבצע ניהול עסק נתון בפועל, ובכך לראות מהן הנקודות הטובות ביותר בו, ולעומת זאת – אילו היבטים בו דרושים שיפור. התוצאה של כך היא הכנת דו"ח מפורט על מצב העסק, שמהווה למעשה את סיכום החלק הראשון בתהליך הייעוץ העסקי כולו. בהמשך לכך תתבצע בניית תוכנית עסקית שתבטא את האופן בו ניתן למקסם את התנהלותו ולהגשים את החזון שלו בפועל.

חשוב לשים לב שיש הבדל מסוים בין אבחון לבין ייעוץ עסקי, וזאת אף על פי שיש אנשים שמתייחסים אליהם בתור שני הצדדים של אותו המטבע. אבחון עסקי הוא למעשה השלב הראשון, שיאפשר להיכנס לאחר מכן לרזולוציות מדויקות יותר ולסוגים פרטניים יותר של ייעוץ. לאחר האבחון ניתן להיכנס לעובי הקורה ולדעת מה בדיוק נדרש לעשות, ובעיקר איך – השלבים הבאים בתהליך הם פעולות דוגמת אימון עסקי, ייעוץ פיננסי,  ייעוץ אסטרטגי או ייעוץ שיווקי.

מכאן אפשר להגיע למסקנה חד משמעית: אי אפשר לצפות כאן לפתרונות קסם. שיפור פעילות עסקית הוא תהליך שמצריך לא מעט שלבים, ולרוב גם פרק זמן של מספר חודשים (לפחות) על מנת שהעסק יוכל להתנהל בצורה הטובה יותר, לא כל שכן לראות תוצאות בשטח.

אז איך מתחילים?

להבדיל מתהליכים עסקיים שונים, דוגמת ליווי עסקי או אימון, האבחון העסקי יהיה לרוב חד פעמי. הוא כולל מספר תחנות שיגדירו יחדיו את ה"אבחנה" הכללית, ובכלל זה המודלים הניהוליים של העסק, המצב שלו בזירה הכלכלית (רווחים, הוצאות ועוד), מאמצי השיווק שהוא מבצע ועוד.

מעוניינים בפגישת יעוץ עסקי עם אחד היועצים הפיננסים שלנו לצורך אבחון העסק שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles