לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

פיתוח עסקי לעסק

השנה נגרמת ומתחילה שנה חדשה …

האם כבר חשבת איך יראה העסק שלך בשנה הבאה? מה תהיה ההזדמנות העסקית הבאה שלך? מה יהיו מנועי הצמיחה החדשים של העסק שלך? האם חשבת על פיתוח מוצר חדש? על פניה לשוק חדש/קהל יעד חדש?

אם עדיין לא חשבת על כל זה או אין לך תשובה לכך, ככל הנראה לא השקעת מספיק זמן בפיתוח העסקי של העסק שלך.

אז מה זה פיתוח עסקי ? איך פיתוח עסקי יכול לסייע לך ? על זה ועוד במאמר הבא .

המושג פיתוח עסקי

פיתוח עסקי הוא מושג מתחום הניהול, ומטרתו לאפשר צמיחה לעסק, לקבל החלטות בנוגע לצמיחת העסק ולבחון עבורו אסטרטגיה עסקית ואסטרטגיה שיווקית.

ארגונים גדולים כוללים בתוכם בדרך כלל בעלי תפקידים ו/או מחלקות האחראיות לפיתוח העסקי של החברה.

פיתוח עסקי מתמיד מאפשר לחברות הגדולות להתמודד היטב עם האתגרים הנוכחיים של החברה, תוך עיסוק בהתפתחות העתידית שלה ובתכנון לשנים הבאות.

בעסקים קטנים המאופיינים בדרך כלל בכח אדם ובמשאבים מצומצמים יותר, התחום לא מספיק מפותח.

בעסקים קטנים אין בדרך כלל פונקציה ספציפית המטפלת בנושא הפיתוח העסקי ואם בכל זאת עושים זאת, זוהי מנת חלקו של מנהל העסק בעצמו או מנהל השיווק שלו.

באופן כללי, תחום הפיתוח העסקי בא לשפר את הפעילות העסקית ולייצר לעסק מנועי צמיחה חדשים שיביאו להגדלת מחזור הרווחים והרחבת פעילויות העסק.

פיתוח עסקי כולל חדירה לשווקים חדשים, פיתוח מוצרים חדשים ותוכניות חדשות, זיהוי לקוחות פוטנציאליים וכדומה.

פיתוח עסקי הוא למעשה תהליך בו נבחן השוק בו פועל העסק הרלוונטי, כמו גם בחינה של שווקים מקבילים ושווקים דומים. המטרה היא ליצור קשרים חדשים עם שותפים פוטנציאליים או עם לקוחות חדשים, לבדוק אפשרויות חדשות לשיווק המוצר או השירות, למצוא דרכים להוזיל עלויות תפעול או ייצור ולזהות דרכים טובות יותר לשיווק המוצרים.

עסקים קטנים ופיתוח עסקי

עסק קטן חייב להשקיע בתהליכי פיתוח עסקי כמו עסק גדול ואף יותר. התפיסה של העסקים הקטנים היא לתכנן לטווח הקצר, לחשוב איך סוגרים את החודש או את השנה. אי ההסתכלות לטווח הרחוק תוך מחשבה על פיתוח אפיקים חדשים לעסק, יכולה למנוע מהעסק לצמוח מעבר לתקרת הזכוכית שלו. המשמעות היא שעסק שלא עובר את תקרת הזכוכית שלו יכול למצוא את עצמו מהר מאד בתהליך של שחיקה אישית, שחיקה בתדמית ובמיצוב של העסק. גם הלקוחות של עסק כזה עלולים לזהות את חוסר השינוי, חוסר החידוש או ההתפתחות ועל כן ימהרו לזלוג למתחרים.

השנה הבאה – שנת ההזדמנויות שלך ?

בזמן שאתה בונה את התקציב ואת תוכנית העבודה לשנה החדשה, מומלץ לשלב בתהליך גם חשיבת "פיתוח עסקי". להשקיע זמן ומחשבה ובאמצעות מודלים כמו SWOT  ו- PEST לנסות ולמצוא איפה נמצאת ההזדמנות העסקית הבאה שלך. זכור, אל לך לדרוך במקום, העסק שלך זקוק למנועי צמיחה חדשים בשביל לצמוח.

חשוב מאד שהחיפוש אחר מנועי הצמיחה החדשים שלך יעשה תוך כדי חיזוק ושיפור הפעילות הקיימת של העסק ולא במקום.

כדי לעשות פיתוח עסקי לעסק שלך ולמצוא את ההזדמנות הבאה שלך, מומלץ לנוע, לחפש, לפגוש אנשים, לשאוב ידע חדש, לפקוח עיניים ולהיות ערניים להזדמנויות העסקיות שיכולות לנבוע מהשינויים בשוק בו אתם פועלים, החל מהשינויים הטכנולוגים והפוליטיים וכלה בשינויים בהתנהגות כלל הצרכנים במשק והלקוחות שלכם בפרט.

חשוב "בגדול" ואל תחשוש לצאת מאזור הנוחות שלך כדי לפתח את העסק שלך ולהגשים את המטרות שלך.

נסה להפוך את 2015 לשנת ההזדמנות העסקית שלך … בהצלחה!

* הטקס כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות איך מיועד לנשים וגברים כאחד.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles