לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

הלוואה לעסק חדש

לא אחת אני פוגש אנשים נהדרים בעלי רעיונות יצירתיים לעסקים חדשים אשר בהחלט יש להם היתכנות ופוטנציאל עסקי רב.

באופן טבעי כל תכנית עסקית דורשת השקעה של הון על מנת להוציא אותה אל הפועל; לפעמים סכומים קטנים  ולפעמים סכומים גדולים, אך בסופו של דבר אפשר לומר שהכול יחסי. 

אל תתנו למחסור בהון עצמי להיות מעצור בדרך שלכם לעצמאות כלכלית. אל תוותרו על חלום היזמות העסקית בגלל מחסור במזומנים.

הלוואה לפתיחת עסק

קרן בערבות המדינה 

הבנקים אמנם אינם אוהבים לסכן את כספם ולתת הלוואות בקלות, אך למדינה יש אינטרס ברור לעזור לכם להקים את העסק. הם לא עושים לכם טובה אישית, בסופו של דבר זהו מנוע הצמיחה של המשק כולו.

מסיבה זו ניתן לקבל הלוואות בבנקים ובגופים פרטיים הנהנות מערבות של המדינה. אלו הן ערבויות אשר יכולות להגיע אפילו ל 85% מסכום ההלוואה ובהחלט מהוות אפשרות טובה לגיוס הון. פרטים נוספים תוכלו למצוא אצל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הפועלת תחת משרד הכלכלה והתעשייה.

היתרון כאן הוא תנאי הלוואה נוחים אך בסופו של דבר עליכם להחזיר את הכסף בין אם העסק מצליח או נכשל.

פנו אלינו לעזרה וייעוץ לקראת הכנת הבקשה להלוואה בערבות המדינה 

הלוואה מהבנק

בדרך כלל הבנקים הם המקום הטבעי לבקש הלוואות ליזמות עסקית, אך כידוע לכם הבנקים רוצים גם ערבויות ואינם מגלים סובלנות גדולה כלפי סיכון. אך בהחלט הבנקים הם בהחלט אפשרות שעומדת על הפרק כאשר רוצים להקים עסק חדש.

לצד תכנית ההלוואות בערבות המדינה הבנקים מפעילים גם קרנות אשראי לעסקים חדשים, ללא ערבות מדינה. התנאים משתנים מבנק לבנק ובהתאם לנסיבות אך בדרך כלל מתאימים למי שיכול להעמיד רמה מסוימת של ביטחונות כנגד ההלוואה; דבר שיכול להיות בעייתי עובר יזמים צעירים שבסך הכל יש להם רעיון ולא יותר.

גיוס כספים

קרן שמש 

אפשרות נוספות לגיוס כספים לעסקים קטנים היא באמצעות קרן שמש. לא מדובר בקרן ממשלתית אלא בקרן פילנטרופית פרטית אשר הוקמה במטרה לסייע ליזמים צעירים (בגילאי 20-35). הקרן מעניקה הלוואות עד לגובה של 90 אלף שקל, אך ייחודה של הקרן הוא הרבה מעבר להלוואה; קרן שמש מפעילה תכנית מנטורים המפגישה אנשים בעלי ניסיון וקשרים בעולם העסקים עם יזמים צעירים הזקוקים להכוונה וייעוץ מבעלי הניסיון.

הסיוע מקרן שמש יכול להיות גם אבן דרך חשובה בגיוס משקיעים נוספים בהמשך הדרך; כלומר ניתן בעזרת הקרן לפתח את העסק לרמת בשלות היוצרת עניין רב יוצר אצל המשקיעים. היתרון הגדול של קרן שמש הוא הליווי עסקי האישי בכל האספקטים של העסק, דבר שיכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון אצל יזמים צעירים.

משקיע / אנג׳ל 

מונח האנג׳לים מוכר מאוד מתחום ההייטק. בסופו של דבר מדובר במשקיע פרטי המוכן לסכן את הכסף שלו ולהשקיע אותו בעסק שלכם. היתרון הגדול של האנג׳לים הוא הנכונות שלהם לקחת סיכונים ולהשקיע במיזם עסקי בשלבים הראשונים ולממן אפילו את בדיקת הכדאיות. אך כמובן שהאנג׳לים לא עושים זאת מסיבות פילנטרופיות אלא מצפים לאחוזים נכבדים מהרווחים. אם הצלחתם למצוא משקיע מסוג זה המוכן להשקיע בהקמת עסק חדש, אינכם מסכנים את ההון העצמי שלכם אך יש לקחת בחשבון שבעל המאה הוא בעל הדעה. האנג׳לים יכולים להיות כל אחד שיש לו הון והוא מוכן להשקיע, לצורך העניין זה יכול להיות גם דוד עשיר שיש לכם אן כל אם שהגעתם אליו באמצעות קשרים אישיים. כמו כן ישנם אתרי אינטרנט בהם תוכלו למצוא רשימות של אנג׳לים מוכרים, כמו למשל https://angel.co/israel/investors

גיוס כספים המוני

אחד מהאמצעים המקובלים היום לגיוס הוא הוא באמצעות אתרי אינטרנט, כמו הדסטארט הישראלי, המאפשרים לגייס כספים מהציבור.

שיטה זו מאפשרת לכם לקבל כמות גדולה של השקעות קטנות אשר יכולות להגיע לסכומים גבוהים במידה והרעיון שלכם מושך עניין. יש כאן שני יתרונות מעניינים, הראשון הוא שאתם שומרים על הבעלות המלאה, כלומר המשקיעים לא נכנסים כאן בתור שותפים. היתרון השני הוא ששיטת גיוס זו נותנת לכם פידבק טבעי מהשוק והצורה בה אנשים מתייחסים למוצר שלכם.

על מנת לגייס מימון לעסק חדש, בכל אחת מהדרכים שהוצעו, יש לעשות מעט עבודת הכנה. הרי לא חשבתם שמספיק להגיע לסניף הבנק עם חיוך ולהגיד שאתם רוצים הלוואה להקמת עסק חדש. על מנת שמשקיע, פרטי או מוסדי, יתייחס אליכם ברצינות עליכם לעשות בדיקת היתכנות ותכנית עסקית מסודרת. בדיקת היתכנות היא אינה דבר שניתן לדלג עליו ומוטב לתת למומחה בעל ניסיון לערוך את הבדיקה עבורכם; גם מהסיבה שהמומחה יודע איך לעשות זאת כראוי, כך גם מהסיבה שאם תעשו זאת בעצמכם יתכן שתראו את הנסיבות במשקפיים ורודות שאינן משקפות בהכרח את המציאות.

בדיקת היתכנות מנתחת את את הרעיון מכל הכיוונים תוך כדי התייחסות לניתוחי מיקרו ומאקרו ובסופו של דבר מגבשת מסמך כתוב המציג ומסביר את הרעיון בצורה המאפשרת ליזמים וועדות אשראי להבין את הרעיון, את הסיכונים ואת הסיכויים. לצורך הדוגמה, בדיקת ההיתכנות מתייחסת גם לרמת המוצר וגם לרמת השוק. 

הגופים השונים המציעים סיוע והלוואות מציעים תנאים שונים אך ברמת העיקרון כולם רוצים לראות תכנית עסקית מסודרת לפיה אתם מתכננים לפעול.

לנו בפורוורד ייעוץ עסקי, יש את הניסיון הדרוש על מנת לבצע בדיקת היתכנות עסקית ותכנית עסקית מלאה; ליווינו עסקים רבים ויש לנו רשימה ארוכה של סיפורי הצלחה. 

פנו אלינו עכשיו ונשמח לעזור.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles