הצעת מחיר הינה חלק חשוב ומכריע בכל תהליך מכירה. מוזמנים לעיין בהצעת מחיר לדוגמא שנשלחה לאחת מהלידים שלנו. אנו משתדלים שההצעה תהיה מקיפה, ממוקדת וקולעת כמה שיותר לצרכי הליד.
הצעת מחיר טובה תעלה משמעותית את אחוזי הסגירה שלכם.
שלב ראשון - הקדמה ורקע
ההצעה ניתנת ללקוח הפוטנציאלי רק לאחר שהתבצעה איתו שיחת מעמיקה בזום או לאחר פגישה פרונטלית. בשלב זה אנחנו אוספים כמה שיותר מידע על הלקוח ומנסים להבין את הצרכים שלו.
בהצעה אנחנו משקפים ללקוח את השיחה שבוצעה ומראים לו שאנחנו מבינים אותו ואת הצרכים שלו.
להלן דוגמא:
שלום (מר .. שם הלקוח)
בהמשך לפנייתך אלינו ולפגישה שקיימתם ביום שני עם דני היועץ העסקי שלנו, להלן הצעת מחיר לליווי עסקי, התואם את הצרכים שלכם.
לאחר מכאן אנחנו מפרטים את תוצאות הפגישה.
לדוגמא:
XX משקאות היא אחת החברות בבעלות משפחתית
העסק המשפחתי מתנהל כחברת אחזקות ולה מטה מצומצם המספק שירותים מסויימים לחברות השונות וכל אחת מהחברות היא מרכז רווח עצמאי בעל ניהול אוטונומי.
החברה ממוקמת בתל אביב ונמצאת בסוף תהליך התרחבות שיגדיל משמעותית את סל המוצרים המוצעים ללקוחות החנות ואמור להגדיל משמעותית את מחזור ההכנסות והרווחיות של החנות.
גם לפני הגדלת החנות, כחנות משקאות בלבד, העסק לא מיצה את הפוטנציאל העסקי הטמון בו בעיקר בשל תנועה לקוחות דלה בחנות, הנובעת ממיקום לא מוצלח של החנות (רחוב צדדי, היעדר חניה) וגם (כנראה) היעדר חשיפה אפקטיבית לתושבי שכונת הדר.
אחת התובנות מתהליך ייעוץ פיננסי שעברה החברה הייתה, שבנקודת הזמן הזו של רגע לפני פתיחת החנות המורחבת, יש לעצור רגע ולחשב את המהלכים הבאים כדי להגדיל את הסיכוי של החנות לממש את הפוטנציאל העסקי בה, המוערך במחזור הכנסות של כמיליון ₪ בחודש (לעומק כ- רבע מיליון היום) עד לסוף שנת 2021.
שלב שני - הגדרת מטרת תהליך הליווי העסקי
לאחר פגישה ארוכה ויסודית מיפינו את שתי המטרות העיקריות בהן יעסוק תהליך הליווי, ושיקדמו את החנות באופן המיטבי להשגת התוצאות העסקיות:
- יצירת מבנה ארגוני מסודר וקבוע שיבהיר חלוקת תפקידים ברורה בניהול החנות ובתפעול השוטף שלה
- הגדרות תפקיד לכל אחד מבעלי התפקידים בחנות כדי לוודא שאין שום תחום הקשור להפעלת החנות שנופל בין הכיסאות כי לא ברור אחראי עליו
- יצירת נהלי עבודה ברורים המכסים את כלל הפעולות הנדרשות לתפעול מוצלח של החנות, חלוקת תחומי אחריות וקביעת נהלי בקרה
- הגדרת יחסי הגומלין בין החנות, מנהל החנות וחברת האחזקות.
- הגדלת רווחיות החנות. הגדלת מחזור ההכנסות על ידי הגדלת מספר הלקוחות הנכנסים לחנות
- תכנון סידור המוצרים בחנות באופן שיגדיל את סל הלקוח
שלב שלישי - הגדרת תוצרי תהליך הליווי העסקי
בשלב זה אנו מתמקדים בהגדרת התוצרים – תכלס מה הלקוח יקבל.
להלן המטרות שהוגדרו בשלב ראשון ברמה של תוצאות:
- מבנה ארגוני ברור של תפקידים והיררכיה בארגון
- הגדרות תפקיד ברורות לכל אחד מהתפקידים במבנה הארגוני
- נהלי עבודה ברורים הכוללים תשובות לשאלות: מה צריך לעשות? מי עושה את זה? מי עושה בקרה על הביצועים?
- נהלי עבודה מסודרים והגדרת תחומי אחריות בין החנות לחברת האחזקות
- הגדלת רווחיות החנות.
- הגדלת מחזור ההכנסות על ידי הגדלת מספר הלקוחות הנכנסים לחנות.
- יצירת מיתוג המתאים לקהל היעד
- בחירת אמצעי פירסום אפקטיביים להגדלת החשיפה של החנות (מקוון ולא מקוון)
- יצירת סל שירותים מוגדל שיתמוך בגיוס לקוחות שלא יכולים להגיע פיזית לחנות
- הרחבת סל המוצרים בחנות באופן שיתאים לקהל היעד
- תכנון סידור המוצרים בחנות באופן שיגדיל את סל הלקוח – פלנוגרמ
השלבים הבאים - נתונים טכניים ...
השלבים הבאים הם בדרך כלל טכניים יותר ומטרתם להעביר ללקוח את המידע בצורה ברורה ונהירה.
המידע החשוב הוא –
- לוחות זמנים
- היועץ העסקי שילווה את התהליך
- עלות ייעוץ עסקי
- תנאי תשלום
- שיטת התשלם
- הערות כלליות על ההצעה
הצעת מחיר מנצחח
כפי שציינו בתחילת המאמר, הצעת מחיר טובה יכולה לסייע לסגירת עסקה. נשמח לסייע לכם בכתיבת הצעות מחיר, בליווי תהליכי מכירה ועוד. פנו אלינו עוד היום.