לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

זכיינות עסקית – האם כדאי או לא?

יזמים שמעוניינים לפתוח עסק עצמאי משלהם, עשויים לתהות לגבי היתרונות של פתיחת עסק בזכיינות. זכיינות עסקית אמנם שוללת חלק מן החירות שבפתיחת עסק עצמאי חדש, אך יתרונותיה עשויים לקסום למשקיעים רבים בתחילת דרכם העסקית.

אודות זכיינות עסקית

זכיינות עסקית היא שיטה בה חברת המפעילה רשת של סניפים (=החברה המזכה) מאפשרת ליזם לפתוח סניף בניהולו האישי. היזם נהנה מהמוניטין שצברה הרשת באמצעות הסניפים הקיימים, וכן מקבל ליווי וייעוץ עסקי ומקצועי מיועצי הרשת. בנוסף נחסכות מהיזם בעת פתיחת עסק בעסקת יזמות עלויות שונות כגון פרסום ושיווק, שכירת ייעוץ עסקי חיצוני, בניית מודל עסקי חדש והשקעה בעיצוב ובמיתוג.

אף שלפתיחת עסק ביזמות עסקית יתרונות רבים, יזמים שונים חוששים מאבדן חלק מההשפעה שלהם על העסק החדש.

"החלום שלי היה לפתוח פיצרייה" סיפר לנו דורון בפגישת ייעוץ עסקי ראשונה שערכנו איתו, "וחששתי שהקמת המסעדה תחת מותג קיים של אחת מחברות הענק האמריקאיות תהפוך את החלום שלי לעצמאות למעין שכיר בשם אחר".

ההתלבטות של דורון קיימת אצל יזמים רבים לפני ההחלטה האם לפתוח עסק עצמאי או עסק בזכיינות.

להיות זכיין או עצמאי?

 

לשאלה אם לפתוח עסק עצמאי או עסק בזכיינות אין תשובה חד משמעית. הדבר תלוי בגורמים כגון ניסיונו של היזם בניהול עסק, כמות הכסף העומדת לרשותו וסוג העסק או הענף אליו הוא מעוניין להיכנס. על פי רוב, בחירה בעסק עצמאי חדש תתאים לאנשי עסקים מנוסים, אשר מביאים איתם ידע בניהול עסקי ובהקמת עסק. עסק מסוג זה מבטיח חופש ועצמאות מלאה, אך טומן בחובו גם סיכונים גבוהים. מלבד השקעת הכסף הראשונה הגבוהה, על היזם להתמודד עם ניהול העסק, העסקת עובדים, התמודדות עם רשויות ומיסים, התמודדות עם ניהול כספים ועוד כהנה וכהנה פעולות.

פתיחת עסק בזכיינות, מקנה ליזם שקט נפשי בתחומים רבים מהמוזכר לעיל. הרשת המזכה מביאה איתה ניסיון ושיטות שיווק ומכירה מוכחות, ועל היזם לנהל את הסניף בהתאם להנחיות הרשת.

ייעוץ בהקמת עסק עצמאי בזכיינות

 

ההתלבטות בין עסק עצמאי לעסק ביזמות הנה צעד חשוב וגורלי בתחילת הדרך. על מנת לבחון את מכלול היתרונות והחסרונות מתוך ראייה אישית ומפוכחת של היזם, אופיו ויכולותיו הכלכליות, ניתן לפנות לייעוץ עסקי מקצועי. יועץ עסקי המנוסה בליווי פתיחת עסק בזכיינות יכול לסייע ליזם חדש לממש את עצמו ולשפר את סיכויילחת העסק.

מעוניינים להכנס לעולם הזכיינות ?

צרו איתנו קשר ונשמח לספק לכם מידע נוסף ולעזור לכם בבדיקת סיכויי הצלחת הזכייון.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles