מרבית העסקים מתנהלים ממשרדים אך ישנו מספר הולך וגדל של עסקים שאינם זקוקים למשרדים כלל, ומתנהלים מבתי העובדים, מסניפים המפוזרים בכל רחבי הארץ ואפילו מכבישי ישראל. לדוגמה: חברות שליחויות, חברות אבטחה, סוכנות מכירות, חברות ייעוץ עסקי ועוד.
האתגר הגדול של מנהלים בחברות המעסיקות עובדים מרחוק הוא לעקוב אחר התנהלות העובדים, ולפקח עליהם. אי היכולת לצפות בהם בעבודתם מקשה על האפשרות להעריך את טיבם, את המקצועיות, היעילות והאחריות שלהם.
באין יכולת לדעת האם העובדים עמלים במרץ או לחילופין "נרדמים בשמירה", קשה לדעת האם לשמר אותם בתפקידם, לקדם אותם בסולם הדרגות או – לפטר אותם.
בנוסף, העבודה במוקדים שונים מקשה על היכולת לספק מענה לצרכי העובדים, ולספק פתרונות במידה והם נתקלים בקשיים. בדרך זו העובד עלול להרגיש שאין לו תמיכה מספקת והטיפול בצרכיו לא מקבל מענה ראוי ורציני.
הקושי האחרון: לבנות תחושת נאמנות בקרב העובדים. כשהעובד נמצא רחוק מהליבה הוא חשוף לגירויים רבים, פוזל לעיתים הצידה ובודק באופן קבוע את המוצע לו במקומות עבודה אחרים. אז איך באמת מתגברים על האתגרים ומה ניתן לעשות בכדי להבטיח פעילות ענפה, נאמנות ותחושת סיפוק בקרב העובדים?