לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

סיימתי לימודים – איזה עסק כדאי לי לפתוח?

השאלה שבכותרת היא שאלה שנשאלת לא אחת על ידי מי שמסיימים לימודים במסלולי ניהול עסקים, אבל זו אינה השאלה הראשונה שנכון וראוי לשאול אותה. השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא, האם כדאי לי לפתוח עסק? ושאלות שנובעות ונגזרות ממנה: האם יש לי ידע ומשאבים נדרשים לפתיחת עסק? האם אני מתאים לניהול עסק? ולא במקום האחרון במדרג השאלות – האם אני רוצה בכלל לפתוח עסק?

מי מכם שחולמים על פתיחת עסק בכלל ולאחר לימודים, אשר העשירו ואולי אף הכשירו אותם ליציאה אל העולם העסקי, בפרט, ניצבים בפני צומת דרכים. לכאורה – כל האפשרויות פתוחות. דווקא משום כך רצוי לברר ולחקור היטב את השוק לפני שמקבלים החלטה עקרונית חשובה על פתיחת עסק, אשר כצפוי וכמשוער עשויות להיות לה השלכות מרחיקות לכת על חייכם בכלל ועל עתידכם התעסוקתי והמקצועי בפרט.

סיימתם ללמוד?

בשעה טובה. ועכשיו…עת ללמוד ולהתייעץ על מנת לקבל החלטה הגיונית ומושכלת חשוב לבסס אותה על בסיס ידע ומידע. המקור לו הוא חברת ייעוץ עסקי. כבר בשלבים הראשוני ם של הייעוץ אתם עשויים להיחשף למידע, אשר יאפשר לכם לבחון את עצמכם, האם אתם מתאימים להיות בעליו ומנהליו של עסק.

כשמדברים על הכוונת קריירה לצעירים , הצעה לפתיחת עסק היא אחת ההצעות שעולות באופן טבעי בכל דיון בסוגיה זו. אלא שלפני שפותחים עסק, יש מקום וטעם לשאול את עצמנו שאלות מקדימות ולהשיב עליהן בכנות וביושר: האם אנחנו בנויים להיות עצמאיים? האם אנחנו מוכנים להיכנס למסלול תובעני, מלחיץ, ולסדר יום שכל כולו מוכתב על ידי צרכי העסק, לחציו ואילוציו? האם יש  לנו הון בסיסי מספיק להקמת עסק שנדרש בו הון התחלתי? האם יש לנו מקורות ודרכי מימון לגיוס הון? האם תחום אשר יועץ כלכלי או יועץ אחר יגיד לנו שהוא כדאי ואטרקטיבי, מתאים לכישורים וליכולות ובעיקר לרצונות שלנו?אם יש לכם תחום מובחן ואף מוגדר שבו אתם רוצים להתנסות – ייתכן כי רצוי, תחילה, להתנסות בו כשכירים. משך הזמן הזה יוכל לאפשר לכם להתוודע לתחום, ללמוד על אודותיו, לרכוש ניסיון ולקבל טיפים שונים, העשויים לסייע לכם בהמשך הדרך, כבעלי עסק עצמאיים.

הכוונת קריירה לצעירים היא נושא שנכון וראוי להידרש אליו בשיקול דעת ובזהירות.

מאין יבוא עזרכם? יש תחומים שבהם לכאורה יש ביקוש קבוע – כגון ביטוח, מזון, הלבשה ועוד, אבל הצד השני של הביקוש הקבוע הוא היצע רב. לא אחת גם בתחום כדאי, על פניו, לא משתלם לפתוח עסק במקום רווי מתחרים.במרכזי מעוף (מט"י לשעבר) הפזורים בארץ תוכלו לקבל ייעוץ, סיוע של ליווי ותמיכה ואף מימון בתנאים טובים להקמת עסק קטן. אם יש לכם מוטיבציה חזקה, נכונות להעז ולהתנסות, אורך נשימה, יכולת לספוג גם כישלונות, הבנה כי יש תקופות של גאות ושפל בכל עסק – כמו גם בחיים – ייתכן כי אתם בשלים לפתוח עסק.

להתחיל ללכת.

חברה לייעוץ עסקי יכולה לסייע לכם בצעדים המעשיים הראשונים הנדרשים בהקמת עסקים, אבל את ההחלטה החשובה והמכרעת –

האם לפתוח עסק ואם כן מתי, איזה עסק רק אתם יכולים לקבל, כי רק אתם, עמוק בפנים, חשים ויודעים האם אתם מסוגלים להיות בעלים של עסק. כך או כך, תהיה אשר תהיה החלטתכם – ברכת הצלחה ותפילותיה.

 

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles