לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

כתיבת תוכנית שיווק – טיפים

לקראת בואה של השנה החדשה והערכות לקראתה, אנו ממליצים לכם לשבת ולהתחיל לתכנן את הפעילות השיווקית של העסק שלכם. אז לפני שאתם ניגשים למלאכה, קבלו מאיתנו 10 טיפים שיסייעו לכם לבנות תוכנית עסקית יעילה ואפקטיבית.

10 טיפים לבניית תוכנית שיווקית מנצחת

1. סוף מעשה במחשבה תחילה

לפני שלב כתיבת התוכנית השיווקית, כתבו מהו החזון שלכם לעסק בטווח הארוך.

אתם רוצים להיות עוד שנה, עוד שלוש שנים ועוד חמש שנים. חשוב שתדעו לאן אתם רוצים ללכת ולאן להגיע …

2. ניתוח המצב הקיים

אספו את כל המידע והנתונים שיסייעו לכם להבין אילו פעולות שיווקיות הצליחו לכם השנה ואילו לא.

נסו להבין מאילו ערוצי שיווק הגיעו מירב הלקוחות, מה היו אחוזי הסגירה שלכם וכו' …

כמו כן יש לנתח גם השוק ואת המגמות בענף שלכם ואת המתחרים.

3. הגדירו מטרות

המטרות חייבות להיות ריאליות, מדידות וברות השגה, אך לא קלות מידי … (מומלץ להיעזר במודל s.m.a.r.t) צריך להגדיר מטרות ראשיות (הכנסה שנתית, רווחיות) ומטרות משנה (כמות פניות בחודש, אחוזי סגירה). המטרות הן הבסיס של התוכנית.

4. התמקדו בכל מוצר בנפרד

תוכנית שיווק יכולה להתבסס על מוצר אחד או על הרבה מאוד מוצרים, השאיפה צריכה להיות שיווק פרטני של כל מוצר על פי קהל היעד שלו, התכונות שלו, המטרות שלו והאופי הספציפי שלו.

5. מיתוג, מיתוג ועוד הפעם – מיתוג

חשוב מאד לבדוק האם הזהות של המוצרים שלכם מספיק ברורה ומשקפת את ערכי המותג שלכם. תחילת שנה זה זמן טוב לעשות שידרוג למותג הקיים או אפילו לעשות מיתוג מחדש המיתוג אשר יעביר טוב יותר היתרונות והייחוד שלכם לקהל היעד.

6. הלקוחות במרכז

חשבו על הלקוחות הקיימים שלכם. מדוע הם הגיעו דווקא אליכם, מה גורם להם לחזור, או לא לחזור אליכם. התשובות לשאלות הללו והמסקנות חייבות להיות חלק מהתוכנית השיווקית שלכם.

7. כלים לשיווק העסק

באילו כלים לשיווק העסק אתם יכולים, רוצים ומעוניינים להשתמש לצורך קידום העסק שלכם. האם הכלים האלה מתאימים לאופי העסק שלכם? האם יש לכם שליטה בהם או שתצטרכו להעסיק עובדים נוספים? יש לבסס את התשובות בהתאם לתוצאות העסקיות שלכם וליעדים שהצבתם לשנה הבאה.

8. בקרה ומדדים

רשמו נהלים לצורך בקרה על ביצוע התוכנית לאורך השנה. מי אחראי ליישום התוכנית? מי אחראי על איסוף הנתונים? מי אחראי על אופן הביצוע? הגדירו גם מדדי הצלחה/כישלון לפעילות השיווקית שלכם.

9. תקצוב התוכנית

התוכנית השיווקית היא חלק בלתי נפרד מהתוכנית העסקית שלכם. כל פרויקט שיווקי חייב להיות מתוקצב, ויש לקחת בחשבון את הקצאת המשאבים ואפשרויות היישום של הפרויקטים השונים שלכם.

10. גנט שיווקי

לבנות גנט שיווקי מפורט ותואם את התוכנית השיווקית שלכם. גנט שיווקי טוב יפרט ויסביר את כל הקשרים בין הפעילויות השיווקיות השונות ויוסיף להן מימד של זמן, כלומר, מתי כל פעילות בתוכנית צריכה להתקיים לאורך השנה, ומה התקציב שהוקצב לה. הגנט מהווה גם כלי מעולה למדידה ובקרה.

סיכום

החשיבות הרבה של בנייה מוצלחת של תוכנית שיווקית מצריכה ומצדיקה פנייה ליעוץ עסקי מקצועי ואמין. ב-"Forward ייעול ופיתוח עסקים" אנחנו מתמחים בדיוק בזה.

מוזמנים ליצור עמנו קשר, לתיאום פגישת ייעוץ שיווקי ללא התחייבות, והקפיצו את העסק שלכם מספר צעדים קדימה!
שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles