לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

קד"מ – מתן מתנות ממותגות ללקוחות

אתם מתבוננים על מאזני הסיכום של השנה הנוכחית בעסק שלכם. יש הרבה נקודות חיוביות, אך עדיין לא מעט מקום לשיפור. הם החלטתם השנה לקבל ייעוץ עסקי או ייעוץ שיווקי זה כנראה כדי להביא  תוצאות טובות יותר מבחינה עסקית, עם הגדלה של המכירות ומעגל הלקוחות כאחד.

אתם יודעים כי לא ניתן להגשים את היעדים האלה ללא שיווק מקיף, אשר אחת הצורות העיקריות שלו היא הענקת מתנות ממותגות ללקוחות – מה שידוע בתור מוצרי פרסום.

אילו מתנות נהוג להעניק? וכיצד ניתן לבחור את המתנות שמשקפות את העסק יותר מכל?

כל מתנה היא בגדר אפשרות

הנקודה הראשונה שחשוב לתת עליה את הדעת היא שהתחום אליו נכנסנו בזה הרגע הוא רחב במיוחד. זאת מכיוון שכל מתנה המוענקת ללקוחות עשויה להיכלל בקטגוריה של מוצרי פרסום לעסקים כל עוד היא עונה על תנאי מרכזי אחד: היא כוללת על גביה את לוגו החברה, ורצוי גם דרכים עיקריות ליצירת קשר עימה. המטרה המוצהרת בכך, כמובן, היא ליצור קשר ישיר בין המוצר לבין החברה שעומדת מאחוריו, ובכך לתרום למיתוגה של החברה באופן חיובי ולהגדלת הסיכויים לפניה של הלקוח הפוטנציאל להשתמש בשירותיה בעתיד הנראה לעין.

יחד עם הנאמר מעלה, ברור שהמתנות, כדי שיהיו יעילות במיוחד, צריכות לקיים מספר תנאים נוספים. רבים יציינו, ובצדק גמור, כי חשוב שהמוצרים המוענקים יהיו גם שימושיים עבור הלקוחות. מוצר שנשאר בחזקת הלקוחות שנים ארוכות, ובו נעשה שימוש באופן תדיר, יתרום להידוק הקשר כפי שתואר מעלה. זו גם הסיבה בגינה מוצרים דוגמת עטים, מחזיקי מפתחות, כובעים, תיקים, כוסות או ניירות מכתבים נחשבים לפופולאריים במיוחד, ולבחירה הראשונה של לא מעט בתי עסק.

לכל עסק, יש את המתנות האידיאליות עבורו

כל עסק הוא בעל תחומי פעילות שונים, המביאים לכך שהוא פונה לקהל יעד שונה בתכלית. כל יועץ עסקי ימליץ לכם  להעמיד את קהל היעד הפוטנציאלי במרכז התפיסה, ולתכנן מוצרים שיהיו שימושיים במיוחד עבורם. על אותו עיקרון, אותו מוצר גם יכול לבטא באופן יעיל את עולם הערכים של העסק כולו, כמו גם את התדמית שהוא מעוניין ליצור.

לא קשה למצוא דוגמאות להבהרת הנקודה הזו: עסק בתחום המחשבים או ההייטק, שרוצה למתג עצמו כמתקדם וכטכנולוגי, עשוי בהחלט לבחור במוצרים הנוגעים למחשבים עצמם (פד לעכבר או Disk on Key, למשל), או לחילופין בכל אותם גאדג'טים מדליקים, המבטאים את מיטב הטכנולוגיה. אם לוקחים דוגמא אחרת לחלוטין, אפשר לטעון שעסק הפונה לקהל יעד נשי – למשל, כזה בתחום הקוסמטיקה או האיפור – יכול להעניק מוצרים המתקשרים לעולם זה, דוגמת מראה קטנה, תיק איפור או אפילו את דוגמית של מוצרי האיפור עצמם.

מומלץ מאד לרכוש מוצרי פרסום בכמויות גדולות, ולחלק אותם ללקוחות פוטנציאליים בזמנים שונים. המחיר כיום של מרבית המוצרים סבירים בהחלט, ולרוב גם בטל בשישים אל מול היתרונות האפשריים המושגים דרך רכישתם.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles