לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

אירועי קידום מכירות-האם זה מתאים לכל עסק ?

עסקים רבים מבינים כי המקצועיות של אנשיהם, המגוון הרחב של המוצרים שהם מציעים והניהול המוקפד של סדר היום אינם מספיקים תמיד על מנת להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם. בעולם בו יש תחרות בין מספר עצום של עסקים בכל תחום ותחום, שיווק היא אחת ממילות המפתח. אירועי קידום מכירות נכנסים לתמונה בנקודה הזו בדיוק, והם בהחלט יכולים וצריכים להיכנס למחזור הפעילות של העסקים. מה כוללים אירועים אלה? למי הם מתאימים? ואיך בדיוק מפיקים מהם את המיטב?

על אירועי קידום מכירות

אירועי קידום מכירות, מעצם מהותם, מיועדים לשפר את מאזן המכירות של מוצר או שיווק, ועקב כך גם את מעגל הלקוחות של העסק המספק אותם. הגם שאין נוסחה חד משמעית לאירוע מהסוג הזה, ניתן לראות שהם עשויים לפעול בשני כיוונים: ראשית, להגברת מכירות המוצר באופן ישיר ונקודתי. בחלק מהמקרים, לעומת זאת, התועלת של אירועי קידום המכירות היא עקיפה יותר: האירוע מסייע למתג באופן חיובי את העסק ולשפר את תדמיתו, מה שעשוי להביא, בהווה או בעתיד הנראה לעין, לאותה הגדלה של מעגל המכירות שלו.

אירוע קידום מכירות מתאים, ברמה הכללית, לעסקים בכל סוג, ובכל סדר גודל. יחד עם זאת, ברור שהארגון של האירוע מצריך מאמצים וכספים לא מעטים, מה שמביא לכך שלא כל עסק יכול לערוך אירוע שכזה בנקודת זמן מסוימת. סוגיית קהל היעד צריכה להיכנס אף היא לתמונה: אפשר לפנות מראש לקהל יעד רחב ככל האפשר, אם כי רבים יטענו, ובצדק גמור, כי האירוע הופך ליעיל יותר כאשר הוא מיועד לקהל יעד מוגדר, כזה שסביר שיתווסף למעגל הלקוחות שלו במידה רבה יותר.

כך מארגנים אירוע קידום מכירות

הסוגיה המשמעותית ביותר שצריך להתייחס אליה בשלב ארגון אירוע קידום מכירות היא, איך לא, התקציב שרוצים או מעוניינים להקדיש למשימה. הגם שחשיבותם של אירועים אלה היא מכרעת, ברור שמומלץ מאד שלא להוציא על כך כספים בשיעור לא פרופורציונלי. עלויות הארגון מתווספות למאזן ההוצאות של העסק, וכאשר העלויות גבוהות במיוחד – אפילו אירוע קידום מכירות מוקפד, שמגייס לקוחות חדשים, עלול להתברר כלא בהכרח משתלם בטווח הארוך.

חשוב מאד להגדיר היכן מעוניינים שייערך אירוע קידום המכירות. מרבית העסקים לא יכולים לערוך את האירוע, אליו מוזמנים עשרות או מאות אנשים, בשטח העסק המצומצם שלהם, גם עקב היעדר תשתית מתאימה. בחירות מקובלות הן לערוך אותו באולמות או בגני אירועים, אם כי גם מקומות נייטרליים יותר, דוגמת מסעדות או בתי מלון, יכולים להיכנס לתמונה.

הענקת ערך מוסף למבקרים (או: חשיבותן של מתנות)

אורחים המגיעים לאירוע קידום מכירות מצפים מאד לקבל יחס חיובי מהאנשים העומדים מאחורי האירוע. מבחינה מעשית, המשמעות של כך היא שהענקת מתנות להם היא אחת ההחלטות החכמות ביותר שניתן לבצע: מתנות מסייעות ליצירת הקשר הראשוני בין הלקוח ובין העסק, משפרות את קרנו של העסק בעיני הלקוח ועשויות לסייע לעסק להישאר "זכיר" גם בחודשים שאחרי האירוע.

כיועץ עסקי אני ממליץ לכם לעשות זאת באמצעות מוצרי פרסום לעסקים, כלומר, מוצרים הכוללים על גביהם את לוגו החברה, ואשר אמורים לשמש את הלקוחות הפוטנציאליים תקופה ארוכה.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles