לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

רוצים לעשות הסבה מקצועית? חושבים על הקמת עסק חדש?

כל קורס מבוא במדעי הרוח ידע לומר כי על מנת שנוכל להיות מאושרים בחיים, עלינו למצוא את ייעודנו ולמצות את הפוטנציאל הגלום בנו עד תום. ישנם מדריכים רוחניים רבים אשר תורתם מבוססת על מילים כמו הגשמה, חיפוש עצמי, ייעוד וכדומה כאשר מטרתם, להניע אנשים אל עבר מימוש החלומות. אולם בפועל איך שלא מסתכלים על זה, עדיין אחוז גדול מכלל האנשים, חי את חיי השגרה, מונע מהכורח להביא הביתה פרנסה כאשר המחשבה על מימוש עצמי – רחוקה מרחק שנות אור. למעשה, אין אף אדם חייב להשלים עם "גורלו" היות וכל אחד יכול לקחת את חייו בידיים ולעשות הסבה מקצועית, בכל גיל ואם עולה החשש לעשות זאת לבד, תמיד אפשר להיעזר בשירותיו של גורם מקצועי.

למי מתאים להקים עסק?

ישנם אנשים אשר אינם "נכנעים" היטב למרות שעבודתם כשכירים תחת פיקודו של מישהו אחר מעיקה עליהם על בסיס יומיומי. כך נוצר מצב שעל כל פעולה אותה הם רוצים לבצע החל מיציאה לחופשה ועד לקבלת החלטה בעבודה, הם צריכים לבקש אישור מהממונים.

אם גם אתם מרגישים מתוסכלים ממצב דומה, הרי שהגיע הזמן שלכם לעשות הסבה, לשנות את גורלכם ולהפוך להיות עצמאיים. המעבר משכיר לעצמאי, אינו פשוט, ומלבד השינוי בהגדרות הוא גם מצריך שינוי מחשבתי ואתו ההבנה שעכשיו אתה אדון לעצמך ואתה אחראי על הפרנסה שלך. לכן אם תמיד חלמתם על הקמת עסק והחלטתם שעכשיו זה הזמן שלכם, הרי שישנם כמה דברים אותם עליכם לקחת בחשבון בטרם עת.

מה יש לקחת בחשבון לפני שעושים את הצעד הגדול?

"אם תרצו אין זו אגדה", המשפט הזה לא יכול להיות יותר נכון אם לוקחים בחשבון שכל עסק ולו הגדול ביותר, התחיל מחלום או רעיון. כך שאם יש לכם חלום ואם אתם יודעים שהגשמת חלום זה היא הייעוד שלכם, עליכם להגשים את ייעודכם בכל הכוח. יחד עם זאת, כניסה לעולם העסקים אינה פשוטה, מדובר בעולם תחרותי אשר שוחים בו כרישים גדולים ועליכם לדעת כיצד להשתלב בו בצורה נכונה. לכן רגע לפני שמתחילים יש להבין, כי לפני שעושים את הצעד הראשון בעולם העסקים יש להיות מוכנים, מה שאומר לבנות תשתית יציבה, או במילים אחרות – להכין תכנית עסקית. אין זה סוד, שאנשים שנמצאים בתחילת דרכם כעצמאיים, לא תמיד בעלי ידע פיננסי או יכולת ניהולית, תכנית עסקית תעזור לכם לגבש את המטרות העסקיות ולפרש אותן לכדי מעשים אותם עליכם לעשות על מנת לבנות עסק מצליח ויציב כלכלית.

מהם היתרונות בהקמת עסק ומהם החסרונות?

כמו בכל נושא בחיים, גם לפתיחת עסק ולעבודה כעצמאיים ישנם יתרונות וחסרונות. היתרון הגדול הוא שבתור עוסק עצמאי השמיים הם הגבול כך שאם תעבדו קשה בכל ההיבטים של העסק החל בניהול, דרך השירות ועד לשיווק, תוכלו להביא פרנסה יפה הביתה, לעומת עבודה כשכירים, בה יש סכום מקסימלי וקבוע אותו אתם מקבלים מדי חודש בחודשו.

החיסרון הוא שכעצמאים אתם לא זוכים ליהנות מלהיות "ראש קטן", אתם תמיד צריכים להיות "ראש גדול", מה גם שאם לא תעבדו לא תרוויחו. בתור עצמאיים אתם תמיד צריכים להיות עם היד על הדופק, כי בפועל, גם אם תפעלו וגם אם לא, השוק ימשיך בשלו ואתם עלולים להישאר מאחור. בנוסף, בל נשכח שהקמת עסק דורשת מכם לדווח על ההכנסות, להגיש דוחות, לשלם לעובדים במידה ויש וכדומה.

עצמאי או שכיר זו השאלה?

אז נכון בחלום זה נשמע פשוט, אולם כדי לעשות הסבת מקצוע משכיר לעצמאי וגם להצליח, צריך להשקיע כדי לזכות לתמורה, השקעה שהנה משתלמת ביותר כשאתם מגיעים מוכנים מכל הבחינות. לכן רגע לפני שאתם מתחילים ודאו כי אתם בהחלט ובתמים יודעים כי זה הייעוד שלכם, כי אתם מרגישים שאתם מוכנים מבחינה נפשית, כי בניתם תשתית יציבה לעסק, כי התייעצתם עם מומחים בתחום הייעוץ העסקי, וכי אתם מוכנים להתמודד עם כל ההשלכות הנלוות להפיכה לעצמאיים.

ברגע שעשיתם זאת ועדיין אתם מרגישים נחושים, הרי שזה בדיוק הסימן שלו אתם זקוקים כדי לדעת שאתם בדרך הנכונה.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles