לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

זכיינות עסקית – סיפורו של זכיין

אילו תכונות נדרשות מזכיין?

זו השאלה הראשונה שיש לשאול את החברה המזכה אליה שוקלים להצטרף. אם יש לחברה תשובה ברורה לשאלה זו, סימן שזו רשת אשר דואגת להצלחת הזכיינים שלה. מן הניסיון המצטבר בחברות מזכות גדולות, ניתן לדעת כבר בשלב מוקדם האם היזם מתאים להצליח כזכיין של הרשת. מה מידת הניסיון הקודם בניהול, והאם ניסיון בתחום הספציפי מועיל, או דווקא חוסם את ההתפתחות? איזה חוסן כלכלי צריך היזם להביא איתו, ואילו תכונות אישיות חשובות לזכיין?

סיפורו של זכיין ישראלי

בבואו להקים עסק בזכיינות אצל אחת מרשתות בתי הקפה הגדולות בישראל, נדרש דורי לעבור סדרה של ראיונות ומבחנים. דורי ביקש להיות זכיין של הרשת, ולהקים בית קפה בזכיינות שיהיה סניף ברחוב ראשי בפתח-תקווה. לאחר בירור כלכלי שערכה הרשת מול היכולות הפיננסיות של דורי, נבדקו האופי והאישיות שלו לצורך התאמה לחברה.

"הם חיפשו מישהו עם יכולות ניהול והובלת צוות, אבל בלי ניסיון קודם בניהול בית קפה" מספר דורי. "השיטה שלהם היא ללמד את הזכיין מההתחלה, לפני שכבר התרגל לשיטות ניהול משלו".

דורי סיפר לנו כי מילא מספר שאלונים, ועבר מבדקי אישיות הכוללים בדיקה גרפולוגית. "אני חושב שהמטרה הייתה לראות כיצד אני עובד בצוות, האם אני אדם שירותי, אדיב, מקבל סמכות ומצד שני יצירתי. מבחינתם הצלחתו של זכיין היא הצלחת הרשת כולה, ולכן הם שמים דגש על קליטת זכיינים שסיכוייהם להצליח גבוהים".

ייעוץ עסקי לזכיינים

דורי נבחר להפוך לזכיין ברשת, והקים בית קפה כסניף של החברה המזכה. הצלחתו תלויה במידה לא מבוטלת בייעוץ העסקי שקיבל טרם הפיכתו לזכיין. יועץ עסקי אשר ליווה אותו בצעדיו הראשונים, ידע לערוך עבורו בדיקה מקיפה של התאמתו לזכיינות. בדיקה זו החלה בסקירה פיננסית מפורטת, הכוללת המלצות והנחייה בלקיחת הלוואות אשר יוכל לעמוד בהן.

היועץ העסקי שלנו בדק עם דורי את האפשרויות השונות העומדות בפניו כיזם, הכין עבורו תכנית מפורטת ועמד איתו בקשר רצוף בצעדיו הראשונים בהקמת עסק בזכיינות.

לאחר שנים כשכיר, החליט דורי להקים עסק עצמאי. הרעיון של הקמת עסק בזכיינות קסם לו, אך לא היו לו הכלים לדעת מהן התכונות הנדרשות מזכיין.

מעוניינים להכנס לתחום הזכיינות העסקית ?

פנו אלינו ונשמח לספק לכם מידע נוסף ולעזור לכם בבדיקת סיכויי הצלחת הזיכיון.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles