לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

האם אתם שונאים לשווק את העסק שלכם?

שיווק העסק זה כמו להחליף חיתולים

בעלי עסקים קטנים רבים אומרים שהם "שונאים" שיווק. איך זה יכול להיות? ללא שיווק, עסק קטן ייכשל.

הנה האנלוגיה שלי: שיווק הוא כמו חיתולים. אף אחד לא מזנק משמחה להחליף חיתולים לתינוק, אבל כולם רוצים שהתינוק יהיה בריא ומאושר, ולכן הם מבצעים את העבודה שהם לא אוהבים כי הם רוצים את התוצאה שהם רוצים.

ובכן, שיווק הוא כמו חיתולים בעולם העסקים הקטנים. עליכם לעשות שיווק כדי שאנשים יוכלו להכיר אתכם וללמוד על המוצרים והשירותים שלכם. 

יש אנשים שאוהבים לעשות שיווק: הם רואים בכך פעילות יצירתית ומאתגרת. 

אבל רבים לא אוהבים לעשות את זה ואפילו שונאים לעשות שיווק, מסיבות שונות. 

בתהליך של אימון עסקי שיווקי כאשר אנחנו שומעים שבעל העסק מעלה התנגדויות לשווק את העסק שלו, אנחנו מנסים לברר בצורה מעמיקה מהם הגורמים להתנגדות שלו במטרה להגיע לליבת הבעיה ואז לנסות לשחרר את התקיעות בנושא. 

תהליך האימון כולל שאלת שאלות רבות המסייעות להבהיר את הדברים, עם הבהירות מגיעה גם ההבנה ואחריה מגיעה שחרור מתקיעות. 

להלן מספר טיפים לשיווק העסק שלכם:

האם אתם מרגישים שיווק היא פעולה המורידה את הערך שלכם? יש בעלי עסקים המודאגים שהם ייראו מניפולטיביים כאשר הם יוצאים עם מבצעי שיווק לעסק שלהם ויתפסו בצורה לא אמינה על ידי הלקוחות שלהם, כמו סוחרי מכוניות משומשות … 

אבל זו לא האמת .. לא באמת סביר שהלקוחות שלכם יתפסו אתכם בצורה כזו, אתם אנשים חכמים ואתם מבינים ששיווק נכון וממוקד לא יציג אתכם בצורה שלילית מול הלקוחות שלכם. בחרו טכניקות שיווק שאתם יכולים לחיות איתם בשלום, שאתם מרגישים בנוח איתם, טכניקות שאתם מתחברים אליהם כצרכנים.

אתם לא מרגישים בנוח כאשר אתם משווקים את העסק שלכם? לפעמים אנשים אומרים שהם "שונאים" משהו כאשר במציאות הם או לא מבינים את זה, מבולבלים מזה או מרגישים שהם לא יודעים מספיק על זה. על מנת להתגבר על חוסר ההבנה מומלץ לקחת קורסים בשיווק, לקרוא ספרים בנושאי שיווק, פודקסטים, וובינרים ולנסות להבין לעומת את עולם השיווק. הבנת הנושא לעומק והכרת טכניקות שיווק שונות יסייעו לכם להרגיש בנוח עם שיווק העסק שלכם. לאחר שתבחרו את הטכניקות המתאימות לקהל הלקוחות שלכם ומתאימות לכם, מומלץ להכין תוכנית שיווק מסודרת לעסק עם מטרות, יעדים ותוכנית עבודה חודשית ברורה. רק כך תוכלו באמת לשווק את העסק שלכם וגם להרגיש בנוח איתו.

כיצד לבחור את טכניקות שיווקיות לעסק שלכם? בספירה האחרונה שלי מצאתי יש מעל  29 טכניקות שיווק מסורתיות ועוד 40 טכניקות שיווק באינטרנט. לא פלא שאתם מוצפים מבולבלים. איזה טכניקה מתאימה לכם? מומלץ בשלב זה להעזר ביועץ עסקי שיווקי מומחה שיעזור לכם לעשות סדר ולהתאים לכם את הטכניקות הנכונות והמתאימות לכם. בחירת הטכניקות תעשה במסגרת בניית תוכנית שיווק מסודרת לעסק כפי שציינתי בסעיף הקודם. 

הבחירה תעשה בהתייחס לקהל היעד שלכם, המסרים השיווקים שלכם, המטרות העסקיות שלכם וכמובן התקציב השנתי שלכם.

האם אתם עמוסים? שיווק העסק שלכם יכול לגזול ממכם זמן רב מאד. קחו בחשבון שבין 70 הטכניקות השיווקיות או יותר הקיימות, יש כאלה שלוקחות זמן קטן אך מניבות תוצאות גדולות. ובכל זאת, אם אין לכם זמן לעשות את השיווק בעצמכם, נסו לחפש עזרה אם זה באמצעות מציאת עובד או חברת אאוטסורסינג בתחום השיווק.  אם אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להעסיק עובד/ת או להוציא את השיווק לגורם חיצוני, בחרו בטכניקות שיווק המתאימות לתקציב שלכם ולאורח החיים שלכם. 

פעולה מקלה על חרדה, ולכן אם אתם מרגישים לחוצים לגבי שיווק העסק שלכם, תתחילו לפעול!

תוכנית שיווק לעסק

תתחילו בליבנות תוכנית שיווק לעסק שלכם לשנת 2020, תבחרו אילו טכניקות שיווקיות מתאימות לכם, תגדירו תקציב, תגדירו גורם שיוציא לפועל את התוכנית וצאו לדרך.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles