לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

לבנות חזון עסקי – אילו ערכים חשובים לכם ?

פיתוח של עסק הוא לא רק עניין טכני ולוגיסטי. נכון, דרוש לכך אופק ותכנון ומעורבים בכך היבטים טכניים וכספיים רבים, וחשובים ביותר. אבל חשוב לא פחות: פיתוח של עסק דורש חזון עסקי. כדי לדעת לבנות את הצעדים הנכונים לפיתוח, יש צורך להגדיר מטרות, לדמיין את האופן שבו נרצה שבית העסק שלנו יפעל; במילים אחרות – צריך לדעת לחלום.

בנייה של חזון עסקי היא צעד מהותי לעבר עתיד של הצלחה ושגשוג עסקי. אם אתם מנסים לגבש את החזון שלכם, חשוב שתגדירו לעצמכם לא רק מטרות פרקטיות ואבני דרך תכנוניות, אלא גם את הערכים החשובים לכם, כבעלי עסק, כיזמים וכבני אדם.

לדעתי, הערכים הללו יסייעו לכם לגבש את הדרך להצלחה – כי "מה" אינה השאלה החשובה היחידה, חשובה לא פחות היא ה"איך", איך תגיעו לאותן מטרות נכספות, ואיך תנהגו בדרך המובילה אתכם אליהן.

כדאי שתכניסו אל הדי.אן.איי. של העסק שלכם כמה ערכים מהותיים, שיעזרו לכם לעשות את הדרך כמו שצריך:

  • הגינות ויושרה. כשאתם מנסחים חזון, דמיינו את כל האנשים, והמעגלים העסקיים והחברתיים, המעורבים בעסק: עובדים, לקוחות, ספקים, קולגות, הקהילה המקומית ועוד. הגינות ויושרה, אינטגרטי בלעז, הם ערכים חשובים המסייעים לכם לנהוג בכבוד עם כל מי שבא במגע עם העסק שלכם. הנחלה של הערך הזה, מהדרגים הגבוהים ביותר של הארגון ועד לאחרון העובדים, לא רק מסייעת להבניה של יחסי עבודה תקינים וטובים, אלא יכול להיות לה ערך כלכלי ממשי, מכיוון שהערכים האלה מהותיים ליצירת קשרים של אמון, בתוך החברה ובהתנהלות העסקית בכלל.

  • נתינה. לנתינה יש מובנים רבים – חלקם פשטניים, אחרים מהותיים יותר. לא משנה באיזה אופן תבחרו לממש את הערך הזה, חשוב שהוא יהיה נוכח בעסק שלכם. נתינה נדיבה לעובדי הארגון לקראת החג, תרומה לקהילה המקומית, צדקה – כל אלה דרכים שונות לחלוק את השפע שלכם עם אחרים, ולעזור לו לחלחל לכמה שיותר אנשים.

  • תקשורת. תקשורת טובה, פתוחה וכנה עומדת בתשתית כל מערכת יחסים מוצלחת. בין אם מדובר במערכות יחסים עסקיות, לוגיסטיות או אישיות – קצרים בתקשורת הם צרה שמאיימת להרוס אותן, גם אם לא בזדון. לכן, יש לוודא שאתם עצמכם מקפידים לבטא ולתקשר כל צורך, רצון וביקורת בצורה טובה ויעילה – ויתרה מכך: יש לחנך לכך גם את העובדים במסגרת הארגון. חשוב לזכור שכנות ופתיחות אין פירושן בוטות; כל דבר שצריך לומר, גם אם הוא קשה, יכול להיאמר בצורה מכבדת וברוח טובה. תקשורת טובה מתבטאת לא רק בתוכן, אלא גם בצורה.

  • יצירתיות. היצירתיות אף היא עומדת בבסיס סיפורי ההצלחה הגדולים ביותר, לצד החזון והתעוזה. חשוב שתדעו לזהות יצירתיות ולתת לה צ'אנס – זה לא תמיד מובן מאליו, ודאי לא בארגונים גדולים הפועלים לפי כללים ופרוטוקולים. דעו מתי צריך חשיבה מחוץ לקופסה, העסיקו וטפחו עובדים בעלי חשיבה יצירתית ומדי פעם – העזו לקחת סיכון.

  • כוח התחדשות. עסק טוב נמצא תמיד בהתחדשות ובשינוי. חשוב לדעת לזהות את תנאי השטח ולהגדיר את הזמנים והאמצעים הנכונים לשינוי, כשהוא מתבקש. אם לא תפחדו משינויים, השינויים הנכונים הם שיצמיחו את העסק שלכם ויאפשרו לו לשגשג.

מה הם הערכים שלך?

אז כיצד ניתן לברר מה הם הערכים החשובים לכם ומה הם הערכים שיעמדו בבסיס העסק שלכם? קיימים משחקים קלפים רבים בשוק אשר יוכלו לסייע לכם לערוך בדיקה מעמיקה איזה ערך חשוב לכם במיוחד כבני אדם ובעלי עסקים. כשאני עוזר לעסק לבנות חזון כחלק מאימון עסקי או ייעוץ עסקי, אני משתמש במודל SMART ובשיטות של דמיון מודרך.

מלבד זאת, סביר להניח שאת העסק שלכם הקמתם מתוך תשובה והתלהבות לדבר מה ולכן חשוב לבדוק מהו? מהו שמושך את לבכם לעסוק בעיסוק שבחרתם למנף לכדי עסק? למה חשוב לכם להביא אותו לעוד ועוד אנשים? מהי התרומה הייחודית שאתם מעוניינים לתרום לעולם?

חזון כדבר חי

ערכים הם כאמור חוט השידרה של העסק שלכם. ככל שהם יהיו מוגדרים בבהירות יהיו היסודות של העסק איתנים ויציבים יותר ותוכלו לבנות על גבם מגדל גבוה של עשיה עסקית. אולם, העיסוק בחזון אינו רק בגדר "זבנג וגמרנו". החזון הוא הפעימה החיה של העסק שלכם ולכן חשוב מאוד לשוב אליו מפעם לפעם כדי לדייק אותו ולעדכן אותו למתרחש בשוק וגם אצלכם בלב. כך תתמידו לשמור את העסק חי ובועט במציאות משתנ

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles