לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

פתיחת עסק חדש או רכישת עסק חדש, מהם השיקולים?

פתיחת עסק חדש או רכישת עסק חדש, מהם השיקולים?

יציאה לעולם העסקים היא החלטה רצינית, במידה ואתם בטוחים בעצמכם אחת ההחלטות הראשונות שצטרכו לעשות היא להחליט האם להקים עסק חדש מאפס, או האם לרכוש עסק חי. תוכלו להקים עסק משלכם, לפי הרעיון והתכנית העסקית המתאימה, או לבחור אחד מבתי העסק המוצעים למכירה; אלו יכולים להיות בתי קפה, פיצוציות, קו חלוקה ועוד. בכל רגע נתון ישנם אלפי עסקים המוצעים למכירה. אבל מהם בעצם השיקולים בהחלטה ומה הם הצעדים הדרושים לצורך רכישת עסק? בואו נבחן את הנושא.

סיכונים ואי וודאות בשוק

עסקים רבים נפתחים, אך עסקים רבים גם נסגרים. על פי הנתונים בישראל נפתחים מידי שנה 50 אלף עסקים בקירוב, אך לעומת זאת כארבעים אלף נסגרים מידי שנה.       כאשר מדובר בעסקים חדשים ברור שישנו סיכון ורמה גדולה של אי וודאות לגבי סיכויי הצלחת העסק. לעומת זאת כאשר רוכשים עסק חי בעצם מפחיתים את הסיכון. אתם אולי לא יודעים מה יהיו ביצועי העסק בעוד שנה, אך בכל זאת ניתן לדעת מה ביצועי העסק ברגע זה. אם העסק מראה רווחיות, הסיכויים שיראה רווחיות בעוד שנה גדולים יותר בהשוואה לעסק חדש שם ישנה רמה גדולה של אי וודאות. כמובן שחשוב לבדוק היטב את ביצועי העסק בעזרת אנשי מקצוע; טבעי לגלות חשדנות לסיבות מכירת העסק, ככל הנראה העסק אינו מראה ביצועים טובים.

שיקולי השקעה

בכל הקמה של עסק היזמים נדרשים לשים הון עצמי על מנת לממן את הקמת העסק או לרכוש עסק קיים. אך נראה שעבור עסקים חדשים ההון העצמי הנדרש הוא נמוך יותר. כלומר שיקולי התקציב העומד לרשותכם גם כן משפיעים על ההחלטה – עסק חי דורש השקעה גדולה יותר של הון עצמי בשלבים הראשונים.

עלויות ייזום לעומת עלויות תפעוליות

כאשר מקימים עסק חדש ישנן עלויות ייזום; כלומר מדובר בתקופה של זמן בה היזם משקיע כספים לצורך תכנון והקמת העסק, אך העסק עדיין אינו מקיים פעילות ואינו מייצר הכנסות. דבר אשר יכול לשים את היזמים בתקופה לחוצה מבחינה כלכלית. לעומת זאת, ברכישת עסק חיי ניתן לצפות להכנסות כבר מהחודש הראשון.

הצעדים לרכישת עסק חי

כאשר אנו שוקלים לרכוש עסק כלשהו, עלינו לנתח היטב את ביצועי העסק מכל ההיבטים, כלומר לבצע בדיקת נאותות. זוהי בדיקה בעלת אספקטים משפטיים, כלכליים וחשבונאיים. למשל אתם צריכים להיות מודעים לכל חוזה שיש לעסק מול לקוחות או ספקים, כל תביעה משפטית וכל נושא משפטי אשר יכול להשפיע על העסק. בדיקות מסוג זה מתבצעות על ידי אנשי מקצוע המתמחים ברכישת עסקים.

בדיקת הנאותות בסופו של דבר אמורה לתת לכם תשובה לשאלות ותמונה ברורה של מצב העסק, על בסיס בדיקה זו תצטרכו לקבל את ההחלטה. בדיקה זו יכולה לשמש לצורך משא ומתן על עלות העסק אך היא גם יכולה לשנות את מאפייני העסקה, כלומר החלטות קונים את פעילות העסק ולקוחותיו או את העסק עצמו.

לייעוץ עסקי בתחום רכישת עסק חדש אנא צרו איתנו קשר 

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles