לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

שירותי מחשוב לעסקים קטנים

כמעט כל עסק זקוק לשירותי מחשוב שונים, ואין זה משנה אם המדובר בעסק גדול או קטן.

כמובן שהצרכים של עסקי ענק אינם דומים לצרכים של עסקים קטנים וגם התקציבים לא דומים, אך אין ספק כי ישנם גם שירותים בסיסיים שכל עסק זקוק להם, אפילו עסק של אדם אחד.

אם יש לכם עסק קטן, עליכם לברר אילו שירותי מחשוב אתם זקוקים להם, על מנת לתפעל את העסק בהצלחה ולגרום לו למקסם את עצמו ולהרוויח כמה שיותר. עוד על שירותי מחשוב לעסקים קטנים במאמר הבאה.

אילו שירותי מחשוב קיימים?

לכל עסק קטן יש מין הסתם לפחות מחשב אחד ולרוב כמה מחשבים, וברגע שיש כמה מחשבים, נוצרת למעשה רשת של מחשבים שיש לקשר ביניהן. גם עבור עסק קטן מאוד יש צורך באביזרים הנלווים למחשבים (למשל סורק, מדפסת, פקס, מערכת שמע אם יש צורך בכך ועוד), אך אלה לרוב האביזרים הזולים יותר. ניתן לרכוש כיום בעלות של כמה מאות שקלים בודדים מכשיר שהוא גם מדפסת, גם סורק וגם פקס, וכך ליצור בעלות קטנה מאוד משרד שיש בו כל מה שצריך. אך ללא מעט עסקים קטנים יש צרכים רבים יותר, בעיקר בכל הקשור לגיבוי המסמכים והחומרים הנמצאים על המחשב, וגם בכל הקשור לאמצעי תקשורת.

בין שירותי המחשוב המקובלים ביותר אצל עסקים קטנים במאה ה- 21, ניתן למנות את הבאים: שירותי IT, שירותי ענן, שירותים מגוונים של גיבוי מרחוק, שירות אחזקת רשתות ארגוניות, מרכזיות IP, מרכזיות וירטואליות, שירותי אבטחת מידע, שרתי דואר אלקטרוני ועוד. חלק מהשירותים הללו קשורים לתחום של פתרונות גיבוי, חלק לתחום של פתרונות אחסון, ויש גם עולם ומלואו בתחום של אבטחת מידע.

כמובן שעל כל עסק קטן להתאים את שירותי המחשוב שלו לצרכים של העסק, לתקציב של העסק ולאסטרטגיה של העסק. שירותי מחשוב איכותיים הם חלק בלתי נפרד מכל עסק מצליח וחשוב להבין זאת ולהשקיע בכך. פרטים נוספות על אודות תחום חשוב זה ניתן למצוא כאן.

בשנות האלפיים שומרים בענן!

אחד מפתרונות המחשוב המרכזיים כיום הוא בכל הקשור לשמירה בענן מחשוב. המדובר למעשה בשירותי מחשוב הניתנים לחברה באמצעות מחשב מרוחק, אליו ניתן להתחבר בכל רגע נתון באמצעות האינטרנט. כל החומר של החברה נשמר על "הענן" הזה, שהוא למעשה מחשב מרוחק. על הענן ניתן לשמור חומר רב, בהרבה יותר מאשר על המחשב הביתי או המשרדי וכך ניתן לחסוך במקום וגם לשמור את כל החומרים בצורה מסודרת. גם אנשים פרטיים נוהגים כיום לשמור חומרים בענן מחשוב, ועל אחת כמה וכמה עסקים פרטיים. לעסקים קטנים זה יכול לחסוך לא מעט כסף, מכיוון ששירות זה אינו נחשב ליקר במיוחד וגם לא מצריך כוח אדם נוסף. תחום נוסף הוא תחום השרתים הווירטואליים שהפך מקובל מאוד בשנים האחרונות. לשרתים הללו יש מגוון רחב של אופציות ואפשרויות שימוש, והם מייצרים תשתית אירגונית וירטואלית נהדרת לעסקים קטנים. שירותי הענן והשרתים הווירטואליים גם מהווים פתרונות גיבוי מוצלחים מאוד, במיוחד לחברות שיש להם חומר רב מאוד לשמור על גבי המחשבים שלהם.

השקיעו באבטחת מידע!

חשוב מאוד שכל עסק ישקיע כמה שניתן באבטחת מידע, על מנת שלא יגרם נזק למידע של החברה (במיוחד על ידי המתחרים). יש כיום בשוק לא מעט פתרונות של אבטחת מידע בטווח מחירים רחב מאוד, וגם אנשי מקצוע רבים העוסקים בתחום אשר יוכלו לתת לעסק שלכם מגוון פתרונות.

זהו אחד התחומים בהם הכי כדאי להשקיע, מכיוון שכל העבודה של העסק יכולה לרדת לטמיון אם אבטחת המידע לא תהיה ברמה גבוהה.

מרכזיות איי פי

אם יש לכם עסק קטן שרוצה "להיראות" כמו עסק גדול, הוא יכול להשתמש במרכזיות איי פי או במרכזיות וירטואליות שיקלו מאוד על העבודה, וגם יצרו רושם של עסק גדול ובעל ניסיון. מרכזיות האיי פי מעניקות פתרונות תקשורת נוחים מאוד לעסקים קטנים (ולרוב גם די זולים) והן למעשה מחליפות את מרכזיות הטלפון "של פעם". מרכזיית איי פי איכותית יכולה לשדרג מאוד את העסק, להקל על העובדים וגם למשוך לקוחות רבים.

ניתן גם לרכוש מרכזיות וירטואליות. אלה הם רק חלק משירותי המחשוב שכל עסק יכול להיעזר בהם על מנת לשדרג את עצמו.

מומלץ שבעל העסק יבצע סקר שוק מקיף ואף יתייעץ עם מומחים בתחום, על מנת שאלה ימליצו לו באילו שירותי מחשוב כדאי לעסק להצטייד ולמה לתת עדיפות. זכרו כי עסק ללא שירותי מחשוב מתקדמים ואיכותיים יכול להישאר הרחק מאחור ואף לפשוט רגל, בעיקר אם המתחרים כן משקיעים בשירותי מחשוב מתקדמים!

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles