לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

הגדרת יעדים לעסק שלך

הצבת יעדים לעסק

האם יש תחום בעסק שלך שאתה רוצה לפתח? האם אתה מתקשה בפיתוח עסקי ? לפעמים זה מרגיש כאילו אתה לא ממש מצליח לקדם את התוכניות שלך כמו שאתה רוצה … 

הצבת יעדים יכולה להיראות מאיימת עד שתבין שהמטרות הן פשוט הצהרות של תוצאות שאתה רוצה: להיות רווחי יותר, לסיים פרויקט גדול, להשיק שירות חדש או לעזור ליותר לקוחות.

זה יותר מאשר רשימת משאלות בלבד; זה מציין בדיוק מה אתה רוצה, ולמען מה אתה מוכן לעבוד.

החוכמה היא להגיע מהגדרת יעדים להשגת יעדים. שם פגעת בבורות ובקירות לבנים. להיות מתכנן ולא מגשר יביא לך תוצאות מהירות יותר.

מטרות עסקיות

לפני שאתה קופץ לפרטים, התחל עם תוצאות גדולות שאתה רוצה עבור העסק שלך במהלך השנה הקרובה. לעתים קרובות אנשים מבלבלים בין מטרות לפרויקטים, והדרך הקלה ביותר לפצל אותם היא לשאול את עצמך כמה שאלות.

  1. אילו תוצאות אתה מנסה להשיג ולמה (יעדים)?
  2. באילו כלים תשתמשו כדי להשיג את המטרות הללו (פרויקטים)?

שלב פעולה: עצרו לרגע ורשמו שלושה יעדים גדולים שיש לכם ל-12 החודשים הבאים.

סיעור מוחות 

עכשיו כשיש לך את המטרות שלך בראש, בוא נדבר על איך להשיג אותן. יש הרבה נתיבים שיובילו אותך לאותה מטרה. בחירה נבונה של הפרויקטים שלך תעזור לך להגיע לאן שאתה הולך.

התחל בסיעור מוחות של כל הפרויקטים שיכולים לעזור לך להשיג את אותה מטרה. לדוגמה, אמור שאחת המטרות שלך היא לבנות את פלטפורמת המומחים שלך ולהכיר. אתה יכול להגביר את קהל הבלוג שלך, לכתוב ספר, ללמד שיעור, לעשות יותר פעולות דיבור, לפתוח טור במגזין או באתר לאומי, לשכור חברת יחסי ציבור או ליצור פודקאסט. כל הדברים האלה יראו שאתה סמכות בתחומך.

איך יודעים באילו פרויקטים הכי כדאי להתמקד? להלן רשימת בדיקה שתעזור לך להחליט:

  1. אילו מהם מעוררים אותך ומרגשים אותך?
  2. אילו מהם תואמים את האישיות, הידע והמיומנויות שלך?
  3. אילו מהם תואמים את הדרך שבה הקהל שלך אוהב להתחבר אליך?
  4. אילו מתאימים לתקציב שלך?
  5. אילו מהן צפויות להביא אותך ליעדים שלך הכי מהר?

שלב פעולה: בחר פרויקט אחד או שניים לעבוד עליו במהלך השנה הבאה.

תמיד תוכל להוסיף עוד מאוחר יותר, אבל בחירה ביותר מדי פרויקטים תכריע אותך ותגרום לך לאבד מיקוד. התחל את השנה נכון: אל תעמיס על עצמך יותר מדי.

ניהול משימות וכיצד לעמוד ביעדים

כתוב רשימה של המשימות שיש לבצע עבור הפרויקט שלך. ליד כל משימה ציינו אם זו משימה שתבצע או שתצטרך להעביר אותה למיקור חוץ למישהו אחר. שים לב גם אם משימה תדרוש משאב ספציפי, כמו שכירת מישהו שיעדכן את האתר שלך, או לקחת שיעור כדי ללמוד מיומנות חדשה..

לאחר מכן, ארגן את המשימות בסדר הגיוני. 

קבע את המשימות הללו ואת התזמון עבור כל אחת מהן, וחשב מתי צפוי הפרויקט להסתיים. 

שלב פעולה: ארגנו את המשימות כולל הערכה לכמה זמן תארך כל משימה.

עכשיו יש לך תוכנית פעולה לפרויקט שלך. זה מצוין!

עכשיו הגיע הזמן להתחיל ליישם את התוכנית הזו. זה המקום שבו בעלי עקסים  רבים קופאים ועוצרים מליישם. 

אתה מסתכל על רשימת המטלות שלך וזה מרגיש כמו לטפס על הר האוורסט. אל תסתכל על המכלול של כל משימה ברשימה שלך. לא ניתן לבצע את כל המשימות הללו בו-זמנית, אז צעד אחורה והתמקד במשימה הראשונה.

שלב פעולה: חפש פעולה אחת שתוכל לבצע כבר עכשיו. רק פעולה אחת, לא יותר.

על ידי הגדרה נכונה של זמן, מיקוד בפועלות קטנות כל פעם תוכלו להוציא לפועל את תוכנית העבודה העסקית שלכם.

למידע נוסף וייעוץ עסקי צרו איתנו קשר

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

215

מאמרים

215

Articles