לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

טיפים לניצול הקיץ לקידום הפעילות העסקית שלכם

עסקים רבים מורידים הילוך בחודשים יולי- אוגוסט, ולכן הקיץ הוא זמן נהדר לבעלי עסקים קטנים להתארגן מחדש לקראת החזרה לפעילות בחודשי הסתיו.

חודש ספטמבר מרגיש לי תמיד כמו תחילה של שנה חדש בגלל "חזרה לעונת הלימודים" וסיום חופשת הקיץ. ולכן זה הזמן להתחיל להתארגן לקראת ספטמבר ולהגיע מוכנים לתקופה העמוסה הזאת, על אחת כמה וכמה שהחגים השנה מתחילים באוקטובר.

תכנון עסקי

אם עד כה לא ניצלתם את הקיץ להתארגנות, נותרו לכם עוד מספר שבועות לעשות זאת. 

להלן 9 טיפים שיעזרו לכם להגיע מוכנים לקראת ספטמבר:

  1. 1. ייעול פיננסי
  2. נתחו את המצב הפיננסי שלכם מתחילת השנה עד כה. בקשו מהרואה חשבון שלכם שיספק לכם דו"ח רווח והפסד ומאזן, וגם את כל הכרטסות של ההוצאות / הכנסות שלכם.

נסו להבין מה עבד לכם טוב יותר עד כה, איזה שרות נמכר יותר, איזה שרות רווחי יותר ונסו לקדם אותו ביתר שאת בהמשך השנה. נסו להבין אילו הוצאות ניתן לקצץ ומה ניתן להוריד בהמשך השנה.

המטרה שלכם – להבין את המצב הפיננסי שלכם ולהיות ממוקדים בפעילות הרווחית ביותר שלכם.

  1. 2. הגדרת יעדים

לאחר שתסיימו עם הניתוח הפיננסי, הגדירו יעדים חודשיים עד סוף השנה. התחילו ביעדי מכירות ותגזרו משם יעדים שיווקיים, תפעוליים ועוד. נסו להגדיר יעדים ישימים וכמותיים בלבד – כאלו שתוכלו להגיע אליהם וגם למדוד אותם בסוף השנה.

 

  1. 3. ניהול תזרים

אם אין לכם תהליך בקרה של ניהול תזרים מזומנים, זה הזמן להתחיל לנהל את התזרים. עשו שימוש בקובץ אקסל או בתוכנה אחרת לניהול התזרים. החל מחודש ספטמבר התחילו לנהל את התזרים באופן הדוק ומסודר – זהו תהליך קריטי להצלחת העסק שלכם.

 

  1. 4. סדר וארגון

עשו סדר בניירת שלכם, נקו שולחן, כמו שאומרים. תעברו על מסמכים ששוכבים לכם על השולחן תקופה ארוכה, אם הם רלוונטיים, סרקו אותם ושימרו אותם במחשב, אם הם לא רלוונטיים, זה הזמן לגרוס אותם, סביר להניח שאין לכם צורך בהם. הדבר נכון גם לגביי המייל שלכם, נקו אותו, מיינו מיילים לתיקיות מסודרות ומחקו מיילים לא רלוונטיים. זכרו – משרד מסודר = מוח מסודר!  

 

  1. 5. TO DO LIST

עשו רשימת מטלות – רשמו את כל המשימות הפתוחות שלכם שלא בוצעו עד כה ברשימה מסודרת. הגדירו תאריכים לביצוע ודאגו שהם יבוצעו אם על ידכם או על ידי העובדים שלכם.

 

  1. 6. זמן טכנולוגיה

זה הזמן לבדוק מה ניתן לעשות על מנת לשדרג טכנולוגית את העסק שלכם. אם אין לכם מערכות תומכות כמו CRM  זה הזמן לאפיין, לאתר ולהטמיע בעסק תוכנה כזו שתסייע לכם לנהל בצורה הוליסטית יותר את תהליכי העבודה שלכם בעסק ובעיקר את תהליכי המכירה וניהול הלקוחות שלכם. ניתן למצוא בשוק היום תוכנות טובות במחירים נמוכים המותאמים לעסקים קטנים.

 

  1. 7. סקר שוק ובדיקת מתחרים

מידי כמה זמן רצוי לבדוק עם יש לכם מתחרים חדשים ומה המתחרים הנוכחים שלכם עושים. מה המחירים שלהם, מה המוצרים שהם מקדמים, שיטות השיווק שלהם וכו'.

נסו ללמוד ולהכיר את מגמות השוק ולאן הוא הולך. חשוב שגם אתם תהיו מעודכנים ולא תישארו מאחור.

 

  1. 8. קמפיין שיווקי

התחילו לחשוב על הקמפיין השיווקי הבא שלכם. נסו למקד את הקמפיין בהתאם ליעדים שהצבתם, לבדיקות שוק שעשיתם, לצרכים של הלקוחות שלכם תוך דחיפת מוצרים או פעילויות רווחיות שהוכיחו את עצמן עד כה.

ניהול עסק קטן

חשוב לציין, שאם לא תספיקו ליישם בתקופה זאת את כל הטיפים שרשמתי, נסו ליישמם לקראת תחילת שנת 2020 ונסו להוציאם לפועל בתוכנית העבודה לשנה זו. 

אל תהססו לבקש ולקבל עזרה. בעלי עסקים רבים שהגיעו להצלחה עסקית נעזרו בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, על מנת לשפר את הפעילות העסקית שלהם ובעיקר להגדיל את המכירות. 

צרו איתנו קשר לקבלת מידע נוסף ולתיאום פגישה עם יועץ עסקי מומחה. 

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles