לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

איך להשיג אישור כיבוי אש לעסק?

אחת העצות אותה אנו מספקים ללקוחותינו העסקיים היא אל תוותרו על אישור כיבוי אש לעסק במועד המתאים, שכן דחיית פרוצדורת הבקשה ואי קבלת אישור זה בזמן יכולה להוביל למצב בו העסק שלכם לא יפתח כפי שתכננתם מראש. מעוניינים לדעת כיצד ניתן להשיג אישור כיבוי אש לעסק שלכם? התחילו לקרוא!

האישורים הנדרשים לרישיון עסק

נכון להיום חוק רישוי עסקים מחייב את כל בעלי העסקים והחברות השונות בישראל ברישיון עסקי תקף. בכדי להשיג רישיון זה חובה להשיג אישור כיבוי אש לעסק, אישור נגישות לבעלי מוגבלויות ואישור התאמת עסק וחריגות בנייה.  יש להגיש אישורים אלו בנפרד ולצרף אליהם את המפרט של תוכניות הבנייה של העסק שלכם. חשוב לדעת שאישור כיבוי אש ינתן רק לאחר שנציג מטעם הרשות הארצית לכבאות והצלה יבדוק את מערכות כיבוי האש במבנה העסק שלכם ויספק אישור שאלו עומדות בכל הדרישות. בנוסף, אותו נציג ידרוש מכם להקפיד על תחזוקה שוטפת למניעת דלקות ולהיות אחראיים לקיום ביקורות שנתיות בזמן.

שלבי השגת אישור כיבוי אש

  • הכנת תיק שטח – השלב הראשון יהיה הגשה של תיק שטח אליו מסופחים התכניות ההנדסיות של המבנה, תיאור מפורט של ציוד כיבוי האש, מערכת גילוי אש, מערכת מים לכיבוי אש, מערכות מיזוג אוויר, מנדפים, מידע על העסק (מיקום, חומרי בנייה, כמות אנשים, שילוט חירום ומערכת התרעה הממוקמת בו), מסמך המפרט אודות לוחות החשמל בעסק, , מפרט מערכת ה- גפ"מ ומסמך המפרט את יציאות החירום בעסק/פתחי המילוט.
  • סקירה בטיחותית – השלב השני יהיה הגעתו של מפקח מטעמה של הרשות לכבאות והצלה לעסק שלכם וזאת על מנת לערוך סקירה בטיחותית. בסיום, אותו מפקח יגיש דו"ח של ליקויים (ופעולות נוספות) אותם יש לתקן בהקדם. חשוב לקחת בחשבון שבדיקה זו מחוייבת באגרה. לאחר תקופת הזמן אותה הקציב המפקח, הוא יגיע לעסק על מנת לערוך את הבדיקה בשנית.
  • אישור – השלב האחרון יהיה מתן אישור או סירוב לעסק. אם בעל העסק עמד בכל הדרישות של המפקח הוא יקבל אישור למתן רישיון עסק עבור הרשות המקומית.

ייעוץ עסקי לעסק שלכם

בכדי להיות בטוחים שאכן תקבלו את אותו אישור כיבוי האש לעסק שלכם (ואישורים נוספים), חשוב להיעזר בחברת ייעוץ עסקי שתוכל לספק לכם את כל המידע החשוב בכל הקשור אל השגת אישורים לרישיון עסק. חשוב שאותה חברת ייעוץ עסקי תמליץ לכם על שירותי של חברה אשר מורשית על ידי מכון התקנים, כמו למשל חברת סופר ספרינקלר – מערכות כיבוי אש מתקדמות, אשר מספקת ללקוחותיה ייעוץ בכל הקשור אל התקנת מערכות כיבוי אש מתקדמות, שדרוג של מערכת קיימת, מספקת ללקוחות החברה ציוד אש הנדרש לעסק ודואגת לביקורת ואחזקה שנתית שוטפת.

אנחנו נעזור לכם להכין את כל הנדרש למטרת השגת האישור המיוחל, כמו למשל הכנת תכנית בטיחות והבאת יועץ בטיחות אש מוסמך ובכך הדרך לאישור הסופי, תהיה קצרה ביותר.

לקבלת ייעוץ עסקי ותיאום פגישה עם יועץ פנו אלינו עוד היום. 

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles