לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

כיצד למנף את הצלחתם ולגרום ללקוחותיכם לאהוב אותם אף יותר?

להלן מאמר שהתפרסם במגזין "קופה" במאי 2018 והופץ למעל 25,000 עסקים מתחום המסחר.

קריאה מהנה!

כיצד למנף את הצלחתם ולגרום ללקוחותיכם לאהוב אותם אף יותר?

בעידן התחרותי שלנו חייבים לחשוב כל הזמן קדימה. לתכנן, לייעל ולשפר את השירותים כדי להגדיל את המכירות. כל בעל עסק שהתנסה בשיווק החנות שלו יודע שהמשימה אינה פשוטה, אך אם המוצר כבר מצליח ניתן להגדיל את הצלחתו באמצעות חשיבה יעילה, ממוקדת ויצירתית. במאמר זה נבחן כיצד נזהה מוצר מנצח וגם- כיצד תגרמו לו להצליח עוד יותר?

1. הקמת חנות ווירטואלית –

גם אם יש לכם חנות במקום מרכזי או אם יש לכם רשת ומספר סניפים לא לכל הלקוחות יש זמן ואנרגיות כדי להיכנס לרכב ולנסוע אל החנות שלכם. בזמנים המתקדמים בהם אנו חיים מעדיפים לקוחות רבים לבצע את הרכישות מהבית, בזמנם הפנוי ואפילו עם נעלי בית. נסיעות, עמידה בתורים, לחץ וחיפושי חניות לא מתאימים לאנשים עסוקים ולכן כדאי מאוד לבנות חנות ווירטואלית מושקעת ומאובטחת ולהבליט את המוצר או המוצרים המנצחים. תמונות מושכות, בחירה בצבעים נכונים, הצגת מחירים, כתיבת מפרט טכני, משלוחים מהירים לאזורים רבים ואם ניתן – משלוחים בחינם יתרמו רבות להעלאת כמות המכירות.

2. הרחבת המוצר –

לא, אנו לא מתכוונים להרחבת המוצר באופן פיזי אלא ליצירת קו מוצרים משיק. נציג בפניכם דוגמה: בשנות ה-80 למשל היו הברביות במרכז עולמן של הילדות. איך הן הגיעו לכזו הצלחה? שאלה טובה. לאחר שהמשווקים הבינו שהברבי הבלונדינית מרעידה את השוק הם החלו לייצר ברביות נוספות – ברבי ילדה, ברבי ברונטית, ברבי בהריון, ברבי זכר (קן), בגדים לברביות, בתי ברביות ומגוון אביזרים נוספים שהפכו את הברביות למוצר שנמכר עד לימינו במיליארדי דולרים. כבעלי חנויות חשוב שתכירו את המוצרים החדשים ותאפשרו ללקוחות שלכם לרכוש אותם בחנויות שלכם.

3. חידוש מוצרים –

הצרכן הממוצע לא אוהב הפתעות חדשות לגמרי, לפחות לא ממש כי ברוב המקרים הוא ספקן אך חידוש מוצר מוכר ואהוב, למוצר חדש – זה כבר סיפור אחר. כאן קניתם אותו ולא לחינם ניתן לראות כמה מצליחות השקות הסמארטפונים החדשים שמציעים מצלמה חדישה, עיצוב יוקרתי, גודל קטן יותר או כל חידוש אחר שגורם לצרכן הסקרן שאוהב את הסמארטפון שלו בכל נפשו להתעניין ולרוץ לרכוש אותו בחנויות. המשימה שלכם – המוכרים היא להישאר עם היד על הדופק ולא להפסיק להתעניין, להכיר ולהזמין את המוצרים החדשים מספקים איכותיים.

4. ארגון קו הקופה –

קו הקופה הוא אזור אסטרטגי משום שהלקוחות שמגיעים אליו כבר עברו את התור ו"כיוונו" את עצמם לסטטוס "קנייה". כדי לנצל את ההזדמנות ולהגדיל את כמות המכירות יש לארגן את קו הקופה בצורה מושכת ולהדגיש את המוצרים האהובים שכבר זכו להצלחה. שמירה על סדר וארגון ועיצוב האזור יגרמו לרכישה אימפולסיבית. באותה נשימה עיצובית נציין שגם סידור חלון הראווה יכול להשפיע על כמות המכירות בצורה ניכרת. חלון ראווה מושקע שמציג את המוצרים האהובים יודיע ללקוחות הפוטנציאליים שהחנות מוכרת אותם ושהם זמינים ונגישים– שכל מה שהם צריכים לעשות זה להיכנס ולרכוש אותם.

5. מבצעים והנחות –

הצרכן הישראלי אוהב לקבל הנחות, על אחת כמה וכמה כשמדובר על מוצר שהוא מחבב. הקמת מועדון לקוחות ושליחת אסמאסים לרשימת הלקוחות, תליית מודעות מרשימות בחנות, לרבות על חלונות הראווה יוכלו להעלות את מספר הרכישות. רק עצה קטנה – במקום לרשום: "מוצר שני ללא תשלום השתמשו במילה: "חינם". העין שלנו פשוט אוהבת את המילה הזו.

שיהיה לכם בהצלחה!

משה הרשקו

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles