לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

תכנון עסקי או קפיצה למים?

האם אתם אוהבים לתכנן או לקפוץ למים?

נראה שיש שני סוגים של בעלי עסקים קטנים: אלו שעובדים לפי אינטואיציה, לפי תחושת בטן ומשווקים את המוצרים והשירותים שלהם אם תכנון מועט או ללא תכנון בכלל אלו אני מכנה – קופצים למים … מצד שני יש את בעלי העסקים שמתכננים קדימה ועובדים לפי אסטרטגיה ברורה, תוכנית עסקית מסודרת וכו'. 

האם האחד טוב יותר מהשני? כן ולא.

תכנון עסקי

תכנון עסקי מקדים יכול למנוע בזבוז כספים מיותר, בזבוז זמן יקר ויוכל למזער נזקים עסקיים. תשעים וחמישה אחוזים מהזמן, אני תומך בתכנון, במיוחד אם מדובר בהקמת עסק חדש או השקה של מוצר חדש לשוק. 

הזמן שתשקיעו במחקר שוק, בניית תכנית עסקית או תוכנית עבודה , בניית תרחישים ביצוע ניתוחי רגישות, יתגמלו אתכם בהמשך ללא ספק וימזערו את עוצמת הכישלון אם יהיה. 

מצד שני, תכנון יתר ובדיקות שלא נגמרות יכול להוביל אתכם לחוסר מעש.  אני מכנה את המצב "תכנון משתק" – חוסר היכולת להתקדם בפרויקט מכיוון שאתם מרגישים שאין לכם ברגע נתון  את כל העובדות, ואת האי רצון להתקדם עד שאתםה בטוחים במאת האחוזים בהצלחת העסק שלכם.  

אני סבור שאין דבר כזה שהוא 100% הצלחה בעסקים. ואין ערובה של תכנון יבוצע ויתקיים בדיוק כמו שנצפה … 

יש מקום לביצוע מהלכים קצת יותר  ספונטניים בעולם העסקי ולפעמים ללכת עם האינטואיציה שלכם עם תחושת הבטן שלכם. 

חשוב מאוד להיות גמישים, לפעול פי תשוקה ואמונה עצמית, גם אם אתם בטוחים רק ב 85%  קפיצה למים היא טובה עם היא משולבת עם ידע ואומץ.

קפיצה למים

אז מתי שווה לקפוץ למים? קפיצה למים יכולה להתקיים אם כבר יש לכם בסיס עסקי איתן ומסודר. המשמעות היא שיש לכם כבר מודל עסקי עובד שמכניס הכנסות אמינות ותהליכים ניהוליים קבועים התומכים בהרפתקה הגדולה הבאה שלכם. 

קפיצה  יכולה להתאים במצב שכבר עשיתם מחקר שוק או ובדיקת כדאיות ויש לכם תחושה פנימית שהפרויקט יצליח גם אם אתם לא בטוחים במאה אחוז בהצלחה שלו. 

בסופו של דבר,  נדרש מאנשי עסקים ובעלי עסקים השילוב של תכנון מקיף ויכולת להיות גמיש ולקפוץ למים שצריך . המפתח הוא למצוא נקודת איזון.

ייעוץ עסקי

על מנת להבין וללמוד מתי כדאי לקפוץ למים או מתי להמשיך לבדוק ולתכנן דרוש להיות מודע לעצמכם כחלק מניתוח החוזקות / החולשות שלכם כבעלי עסקים. 

מומלץ להיעזר באימון עסקי או ייעוץ עסקי לצורך חידוד הנקודה.  מוזמנים לפנות אלינו לכל שאלה ודבר בנושא.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles