לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

כיצד לרתום את החוזקות שברשותך למינוף העסק שלך

רוצים למנף את העסק? לא תמיד עומד לרשותנו שפע של נכסים כלכליים, על מנת לקדם ולהרחיב את העסק שלנו.

עם זאת, נוכל לרתום "נכסים" אחרים למינוף העסק: הניסיון שלנו, הקשרים האישיים, ההשכלה, התכונות האישיות והכישורים שלנו. כל אלו מרכיבים את ההון האנושי שלנו, שהוא מרכיב משמעותי בהצלחת העסק, אם משכילים להשתמש בו בצורה נכונה.

כישורים אישיים וחולשות

כצעד ראשון, טוב להעמיק את ההכרות שלך עם עצמך, ולהיות מודע לעוצמות ולחולשות שלך, בתחום המקצועי והאישי. לרבים מאתנו כישרון טבעי בתחום מסוים: כתיבה, בישול, חוש טכני, עיצוב ועוד. אם בחרת לפתוח עסק בתחום שינצל את הכישרון הטבעי שלך, זהו בהחלט משמעותי. בהמשך, תוכלו לתמוך בכישרון זה גם באמצעות לימודים בתחום. בנוסף, תוכלו לבדוק אלו עוצמות אישיות עומדות לרשותכם ויכולות להיות שימושיות למינוף העסק. למשל, אתם טובים ביחסי אנוש? זה יכול לעזור לכם בעבודה עם לקוחות או עובדים ששכרתם לעזרה. גם את הכישורים והידע של האנשים שקרובים אליכם ניתן לרתום לטובת העסק. לדוגמה, יש לכם חבר שיודע לעצב אתרי אינטרנט? תוכלו להיעזר בו על מנת לפתוח אתר אינטרנט לעסק. חשוב לא פחות, להכיר את החולשות שלכם. כך הם לא יעמדו בדרככם להצלחה. למשל, נניח שפתחת מסעדה ואת(ה) באמת שף נהדר, אבל אין לך ידע או כשרון טבעי בניהול כספים או בשיווק. ברגע שאתה מודע לכך, תוכל להיעזר בייעוץ עסקי ובאנשי מקצוע בתחום השיווק והניהול כספים, או לחליפין לבחור להשקיע ולפתח יכולות אלו, או לבחור שותף לעסק בעל כישורים אלו.

לימודים בארץ ובחו"ל

המקום שבו רכשתם את השכלתכם יכול לשמש חלק בלתי נפרד מהחוזקות שלכם. בפרט, כאשר מדובר על אוניברסיטאות יוקרתיות בארץ, או על לימודים באוניברסיטאות בחו"ל. כאשר מזדמן לכן ציינו תמיד אם אתם בוגרים של ממסד אקדמי. במקרה ולמדתם בחו"ל, באוניברסיטאות מוכרות וגם כאלה שאינן מוכרות, דעו כי עובדה זו מוסיפה לרזומה שלכם, למה שיש לכם להציע, שיק של העולם הגדול. לימודים באוניברסיטאות בחו"ל מעידים על כך שהתמודדתם עם שפה זרה, עם לימודים במקום זר – זה אומר עליכם המון. על העוצמה שלכם, הנחישות שלכם בדרך, המחויבות שלכם להצלחה ועוד. זה חלק ממי שאתם. לכן, על מנת לחזק ולהנכיח את מי שאתם באתר שלכם, בדף הפייסבוק שלכם, בקטלוג שאתם מוציאים ועוד – כדאי מאוד לציין ולהבליט פרט זה. בנוסף, ההשכלה שלכם היא רק ההתחלה ועל מנת לקדם את העסק, טוב להישאר מעודכנים במה שקורה בתחום שלכם, בארץ ובעולם. המסגרת של הלימודים יכולה להשתנות, בהתאם לצרכים שלכם: השתלמויות, קורסים אונליין או תואר אקדמאי באוניברסיטה או מכללה.

לימודים בתחום העסק שלכם ישמשו תפקיד כפול: מצד אחד להעשיר את הידע ואת הכלים המקצועיים העומדים לרשותכם, ומצד שני הזדמנות לנטוורקינג- הרחבת רשת הקשרים שלכם, שיכולה לתרום למינוף העסק. אם למדתם בחו"ל אולי תתפתו לבדוק אפשרויות ללימודי המשך בחו"ל (כאן למשל) או להיעזר בקשרים שיצרתם במהלכם על מנת להרחיב את העסק ולהתחיל לעבוד גם בחו"ל. אם תרצו לשווק את המוצר שלכם בחו"ל או לפתח קשרים עם מומחים מחו"ל אשר יעזרו לכם לשפר את המוצר, לימודים בחו"ל יכולים לתמוך בכם בצעדים אלו.

אין חכם כבעל ניסיון, הניסיון שצברתם במשך השנים יכול לעמוד לצדכם בצורות שונות: צבירת ידע וצבירת מוניטין בתחום שלכם. ראשית, אין חכם כבעל ניסיון – במהלך השנים אתם צוברים ידע ומשתפרים במה שאתם עושים. אתם רוכשים ידע שיכול להגיע רק מעבודה מעשית בשטח, והוא משלים את הידע שקבלתם במהלך הלימודים. על מנת לנצל את הניסיון שצברתם בצורה חכמה, חשוב ללמוד מטעויות העבר, לא לחזור על מה שלא עבד, ולהשקיע בכיוונים שכן הניבו הצלחה בעבר. הניסיון שלכם יכול גם לרמוז במה מבין כל מה שעשיתם הצלחתם (או אהבתם במיוחד) ואת החלק הזה לפתח ולמנף. שנית, עם השנים אתם צוברים "שם", אנשים מכירים אתכם (לטובה או לרעה).

חשוב לצבור מוניטין חיובי, ואז לקוחות מרוצים יחזרו אליכם והם ימשכו בעקבותיהם גם לקוחות חדשים אשר שמעו טובות עליכם.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles