לתיאום פגישת ייעוץ בחינם:

Schedule a free meeting:

 

כתיבת תוכנית עבודה שנתית לעסק

תוכנית עבודה עסקית

האם יש לעסק יש תוכנית עבודה שנתית? האם העסק שלכם מתנהל לפי יעדים ומטרות ברורות או שהעסק שלכם מתנהל ללא תכנון וללא יעד ברור ומוגדר ? 

אנחנו בפורוורד ייעוץ עסקי ממליץ לכם לבחור באפשרות של ניהול מסודר ומאורגן, עדיין זה לא מבטיח לכם הצלחה עסקית אבל זה משפר את הסיכויים של העסק שלכם להצליח בצורה משמעותית בשוק מורכב ותחרותי.

כצעד ראשון אנו ממליצים לבנות לעסק תוכנית עבודה שנתית לכל המחלקות בארגון:  שיווק, מכירות, תפעול, ייצור, כספים ועוד.

לוחות הזמנים מחייבים מיקוד בתכנית העבודה עוד לפני סיום השנה האזרחית. כך, מרבית הארגונים והחברות מתחילים לבצע חשיבה כבר בסיום הרבעון השלישי של השנה/ תחילת הרבעון הרביעי (נובמבר ואילך).

כלומר, זה הזמן להתחיל בבניית תוכנית לשנת 2020.

מטרות ויעדים לעסק

השלב הראשון בבניית התוכנית היא – הגדרת מטרות ויעדים! 

על המטרות להיות ברורות ליישום, כמותיות – כאלו שניתן למדוד אותם, ריאליות לביצוע ותחומות בזמן. 

להלן דוגמא למטרה למחלקת המכירות והשיווק של הארגון : תקופה – רבעון 1, מטרה – גיוס 20% יותר לקוחות יותר משנה קודמת למוצר X והגדלת יחס ההמרה (אחוז סגירה) ב 10% לעומת שנה קודמת. 

הצלחה – עמידה ביעדים ב 80%. 

זה יעד שניתן לכמת אותו ולמדוד אותו בצורה פשוטה וברור מי יהיה אחראי לבצע אותו. 

בניית תוכנית תפעול ובניית תקציב 

לאחר שהגדרנו יעדים ומטרות לכל המחלקות יש לפרוט את כל הפעולות הנדרשות לביצוע על מנת להשיג את המטרות והיעדים. 

יש להתמקד באיך ובכיצד. אם נמשיך אם הדוגמא של הגדרת יעדי מכירות לארגון יש לציין איזה פעולות נדרשות על מנת להגדיל את המכירות – האם יש לגייס איש מכירות חדש, האם יש צורך בקמפיין חדש, אתר חדש או בהדרכות לאנשי המכירות. 

האם יש צורך לתמחר מחדש את המוצרים וכו'. 

לפעולות אלו יש נגזרת פיננסית אותה יש לתקצב ולכן יש לבנות תקציב מסודר במקביל. 

השלב הבא – דוח רווח והפסד ותזרים מזומנים 

לאחר שעברתם מחלקה מחלקה, הגדרתם יעדים ומטרות ופירטתם מהם דרכי הפעולה התפעוליים הנדרשים להשיגם והצמדתם מספר לפעולה זה הזמן לבנות דוח רווח והפסד ותזרים לעסק לשנה הבאה. 

דוח רווח והפסד 

פירוט כל ההכנסות מכל הפעילויות שלכם לפי חודשים, רבעונים לאורך כל השנה. מההכנסות מורדים את ההוצאות המשתנות והקבועות. 

השורה התחתונה תשקף לכם את צפי הרווחים / הפסדים שלכם באותה השנה. 

בניית הדוח קריטית, היא תאפשר לכם להבין האם התכנון שלכם יביא לרווח או הפסד ויגרום לכם לתקן תכנון לקוי שעשיתם וזאת במטרה להגיע לרווחיות. 

דוח תזרים מזומנים 

לאחר דוח רווח וההפסד יש לבנות תזרים לעסק, בדוח זה יוצגו צפי התקבולים מהלקוחות בזמן שהם צריכים להכנס לחשבון ומהם יורדו ההוצאות בזמן אמת כפי שיצאו מהחשבון בנק שלכם. 

דוח זה יראה לכם מתי אתם צפויים להכנס למינוס תזרימי, אסור לכם להגיע לשם ולכן בתכנון יש לוודא שאתם מקדימים פעילויות המניבות הכנסה בכדי לא להכנס למינוס.

למאמר בנושא ההבדלים בין דוח רווח והפסד וניהול תזרים מזומנים לחצו כאן

ניהול ובקרה עסקית

ניהול ובקרה

אחד השלבים החשובים הוא ביצוע תהליכי בקרה על התוכנית, בכדי לוודא  שהיא מיושמת בפועל ומייצרת תוצאות. 

תהליכי בקרה כוללים בקרה תקציבית, בקרת יעדים ומדדים, בקרת לוחות זמנים וכד', על הבקרה אחראים מנהלי החברה כגון מנהל הכספים, שיווק ומכירה, תפעול וכו'. מעל כולם מנצח המנכ"ל שרואה את התמונה המלאה ומנווט בין כולם. 

זכרו, לפני שרצים לבנות ולסגור תכניות עבודה אסור לשכוח לשתף את כלל הנוגעים בתכנית, וביחוד את מנהלי המחלקות/ תחומים (מכירות/מוקד/שטח/ שיווק/ דיגיטל…..) .

מילה קטנה לבעלי עסקים קטנים, המאמר הזה רלוונטי גם לכם! אמנם לכם אין מחלקות ועובדים ומנהלים רבים ולכן רוב העבודה הנדרשת תעשה בכוחות עצמכם. 

גם אם יש לכם עסק קטן אתם צריכים תוכנית עבודה מסודרת, יעדים ומטרות ובעיקר תקציב מסודר לכל פעילות. 

עסק קטן חייב לחשוב ולהנהג כמו עסק גדול בעיקר בתחום התכנון והמקצועיות וזאת על מנת להמשיך ולהתקדם ולהתפתח עסקית.

מעוניינים בסיוע בבניית תוכנית עבודה לשנת 2020? צרו איתנו קשר

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

173

מאמרים

173

Articles
  • דילוג לתוכן