לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מדוע ניכיון צ'קים מומלץ בהליך של ייעוץ עסקי?

במרוצת השנים, יותר ויותר עסקים הבינו את החשיבות של ייעוץ עסקי. מה שחשוב להדגיש, בהקשר הנוכחי, הוא שחלק מהותי מתהליכי הייעוץ העסקי כולל בתוכו התייחסות זו או אחרת לסוגיה של ניכיון צ'קים, המהווה צורך משמעותי עבור עשרות אלפי עסקים בישראל כיום. המאמר הבא מתייחס למאפיינים העיקריים של ניכיון הצ'קים, ליתרונות שלו עבור העסקים השונים ולמספר דגשים חיוניים שצריך לקחת בחשבון לאורך כל הדרך.

קווים לדמותו של ניכיון הצ'קים

ברמת ההגדרה המאוד בסיסית, ניכיון צ'קים הוא אפיק מימון של העסק, המבוסס על עיקרון פשוט בכל קנה מידה. בשיטה זו, מקבלים העסקים את הערך הכספי של צ'קים דחויים – אשר מעצם הדחייה שלהם עלולים לסבך מאוד את אנשי העסק מבחינה כלכלית – מחברות הניכיון, אשר למעשה מספקות ללקוח את גובה התשלום של הצ'ק עצמו (או אחוז נכבד ממנו). שירות זה כרוך בריבית עבור המימון, ריבית הנקבעת בעיקר על פי גובה הצ'ק ומועד הפירעון המיועד שלו. בהמשך לכך, למעשה, ניתן להתבונן על ניכיון הצ'קים כמעין צורת הלוואה.

את שירות ניכיון הצ'קים עשויים לספק מספר רב של גורמים פיננסיים. כ-80% מהשירותים ניתנים על ידי הבנקים השונים הפועלים בישראל, כאשר לצד זה חברות מימון שונות עשויות להיכנס גם כן לשדה המשחק. בהתאם להערכות, ענף זה מגלגל בתוכו כ-25-30 מיליארד שקלים מדי שנה, כאשר המספר נמצא במגמת עלייה מדי שנה.

כל היתרונות של ניכיון צ'קים

ניקיון צ'קים מתאים לבעלי עסקים בכל תחום, קטנים וגדולים כאחד. הסיבה העיקרית בגינה רצוי לשקול זאת בחיוב היא שניכיון הצ'קים מקנה אוויר נשימה כלכלי במלוא מובן המילה. זאת מכיוון שהפירעון המוקדם של הצ'קים, המתבצע בצורה עקיפה, מאפשר לעסק לשמור על תזרים מזומנים סביר מבלי להיכנס לחובות, להגדיל את מסגרת האשראי או לנקוט בפעולות קיצוניות כדי לשרוד. כמעט ואף עסק, אחרי הכול, אינו מסוגל למנוע מלקוחותיו לחלוטין לספק את התשלום במועד קבלת השירות.

החברות הפועלות בשדה המשחק מאפשרות ללקוחות למצוא מסלולי התאמה אישיים, מבחינת תדירות הניכיון והסכומים הספציפיים – אלה יכולים לעמוד בקנה אחד עם צרכי ויכולות העסק. חשוב להדגיש כי ישנם הבדלים במדיניות הגורמים השונים המספקים את השירות, מה שעשוי להשפיע על הכדאיות שלו ביותר ממובן אחד.

בעוד שחברות פרטיות מאפשרות להעמיד אשראי בגובה מלוא ערך הצ'ק, הבנקים מספקים לרוב אשראי המגיע עד לכ-70% מערכו. בכל המקרים, מדובר על סכומים משמעותיים, שמקלים מאוד על התנהלותו הכללית של העסק.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles