לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מתי כדאי לבעלי עסקים להשתמש בשירות ניכיון שיקים?

שירותי ניכיון שיקים מיועדים לעסקים אשר זקוקים למזומנים על מנת לממן את פעילותם השוטפת, ויש בידיהם שיקים דחויים של לקוחות. מדובר בכלי פיננסי מקובל ופופולרי אשר מאפשר לאותם בעלי עסקים לקבל לידם את סכום הכסף הנחוץ להם, זאת ללא הצורך בזמן ההמתנה עד למועד הפירעון של השיק. שירותי ניכיון שיקים נחשבים לפעילות עסקית לגיטימית לחלוטין והמון עסקים משתמשים בשירות זה לאורך השנה. חשוב לציין שהחברות אשר מעניקות שירותים אלו לעסקים גם הן לגיטימיות ואינן קשורות לשוק האפור בשום צורה.

ניכיון שיקים: כיצד התהליך מתנהל בדיוק? 

העיקרון מאוד פשוט. ישנן חברות שמספקות שירות ניכיון שיקים, עמן למעשה בעלי העסק מתקשרים. העסק מעביר לאותה החברה את השיקים הדחויים שבידו ובתמורה מקבל את ערכם במזומן בניכוי העמלה שגובה החברה על השירות. גובה העמלה תלוי בפרמטרים שונים החל בסכום השיק ועד מועד הפירעון שלו, כלומר המועד האחרון שבו ניתן לפדות אותו. 

שירות ניכיון שיקים: כן או לא?

ניכיון שיקים לעסקים זהו שירות שכרוך בתשלום, התשלום בא לידי ביטוי בעמלה שגובה החברה, כך שבפועל בעל העסק אינו מקבל את מלוא ערכו של השיק. לכן לא בכל פעם שיש ברשותכם שיקים דחויים כדאי לפנות לחברה שמעניקה שירותים מסוג אלו, אלא רק אם וכאשר בנקודת זמן מסוימת אתם זקוקים למזומנים.

באילו מקרים שירות זה מתאים?

שירות זה מתאים לעסקים אשר אין להם מספיק מזומנים נזילים בקופה על מנת לרכוש ציוד וחומרי גלם לעסק והספק אינו מוכן לעבוד עם כרטיסי אשראי. גם כאשר עליכם לשלם משכורות לעובדים אך בחשבון הבנק של העסק אין הסכום הדרוש לכך, ניכיון שיקים יהיה פתרון שכדאי לשקול כאשר יש ברשותכם שיקים דחויים. בנוס,ף ניכיון שיקים יהווה פתרון גם כאשר עליכם לשלם תשלומים למס הכנסה ואין  לכם את הסכום הדרוש. מיותר לציין שלא כדאי לדחות את התשלומים למס הכנסה עד למועד פירעון השיקים שבידכם. 

ניכיון שיק או הלוואה?

לניכיון שיקים לעסקים יש יתרונות רבים במיוחד בהשוואה לחלופה והיא הלוואה. בקשת הלוואה מהבנק כרוכה במציאת ערבים ומתן בטחונות ויהיה עליכם להתחייב להחזרים חודשיים קבועים. כאשר בוחרים בשירות ניכיון שיקים, השיקים עצמם הם הביטחון ולכן מלבד תשלום עמלה, אינכם צריכים להתחייב על החזרים חודשיים גבוהים, תשלום ריביות, מתן בטחונות ומציאות ערבים. ולכן לשירות זה יש יתרון גדול.

ייעוץ פיננסי

כדי להגיע להחלטות בנושא ולהבין אם זו עסקה משתלמת עבורכם מומלץ לקבל ייעוץ פיננסי מטעם מומחים בתחום. מומחים יוכלו לסייע לכם להבין מה האפשרות הטובה ביותר וללמוד כיצד להתנהל נכון כלכלית.

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles