לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם:

Schedule a free meeting:

 

מדוע עסקים נפתחים ונסגרים מהר?

במקרים רבים אנו רואים עסקים שזה עתה נפתחו בקול תרועה גדולה, אך מספר חודשים או אפילו שבועות לאחר מכן הם נסגרים. לעתים זה אפילו ממש מפתיע כי נראה שמאחורי העסק בהחלט עמד רעיון בעל פוטנציאל עסקי-כלכלי בר קיימא. אם כך מדוע העסקים הללו שוקעים ונעלמים במקום לפרוח ולהצליח? אפשר להאשים את המצב הכלכלי; את המיקום של העסק; את קשיי המימון… 

ישנן הרבה סיבות שיכולות להביא לכישלון עסק אבל לפעמים עסקים שונים תחת אותן הנסיבות מגיבים אחרת; חלק נופלים, חלק שורדים וחלק מצליחים לפרוח כנגד כל הסיכויים. אז מהי הסיבה לכך? האם זה מזל משמיים או איזה סוד שאף אחד לא יודע?

הקמת עסק מחייבת מטרות

כאשר אתם חושבים על הקמת עסק אתם חייבים להיות ממוקדים על המטרות שלכם; אלו הן המטרות שאתם מציבים בלב ובנפש אך כמובן גם בתכנית עסקית קונקרטית.

מסתבר שאחת הבעיות הגדולות של יזמים היא חוסר כיוון; הם רוצים להקים עסק ומצפים לרווחים אך הם אינם מבינים את החשיבות של התכנית העסקית; 

באחד המקרים נתקלתי ביזם צעיר ושופע רעיונות. אני מוכרח להודות שהיו לו רעיונות מבריקים ובעלי פוטנציאל. אם כך מדוע הוא כשל? בניתוח שלאחר מעשה הסתבר שהוא פיזר את משאביו בין רעיונות שונים מבלי שאף אחד הגיע להבשלה. אילו היה מתמקד באחד הרעיונות הוא בוודאי היה מצליח להפוך אותו לרווחי.  

    

יתכן שאתם שופעים רעיונות וכל מיני כיוונים לגבי העסק שלכם; בהחלט יצירתיות היא דבר טוב והיא כלי חשוב ביזמות עסקית. אך באותה הנשימה חייבים להגיד שיש להיות מפוקסים על המטרות הקונקרטיות של העסק. אם יש לכם הרבה רעיונות עליכם להבין שלא תוכלו לעשות הכל בבת אחת ואולי מוטב לחלק את הרעיונות שלכם לאלו אשר תבצעו בזמן הקרוב ואילו אשר יחכו לטווח הארוך. אחת הסיבות לכך היא שאתם מוגבלים במשאבים, לא רק משאבי ההון הם אלו שמגבילים אתכם אלא גם משאבי הזמן. ניהול עסק הוא משימה לא פשוטה ודורשת את כל משאבי הזמן שלכם. לכן חשוב שתתרכזו במטרות המרכזיות, אלו אשר מייצרות את תזרים המזומנים. שלא תבינו אותי לא נכון, לא חסרות דוגמאות של עסקים ואפילו חברות ענק מוכרות אשר שינו כיוון בתחילת דרכן, אך גם שינוי כיוון מתבצע בצורה מושכלת. בהחלט יתכן שתגיעו למסקנה שהעסק צריך לשנות כיוון אך גם זה נעשה עם תכנית עסקית חדשה ויעדים חדשים והוא אינו בבחינת התפזרות.

התמקדות בנישת שוק

כל עסק צריך להתמקד בקהל הלקוחות שלו, כלומר בנישת השוק הרלוונטית עבורו.  כל המיתוג של העסק והמאמצים השיווקיים צריכים להיות ממוקדים בקהל הרלוונטי; כך תגיעו לליבו של הקהל. אבל כאשר אתם מתפזרים אתם פשוט יורים לכל הכיוונים ואינכם פוגעים במטרה. קהל הלקוחות מקבל מסר מבלבל ואינו מצליח להתחבר אל העסק שלכם.      

אמנם נוח להאשים את הנסיבות, אך נראה שהסיבה לכישלונם של עסקים רבים תלויה ביזמים המקימים את העסק ולאו דווקא בנסיבות. הנסיבות השונות אינן ניתנות לשליטה אך היכולת שלנו לעמוד מולן בהחלט ניתנת לשליטה. כולנו יודעים שישנם משברים כלכליים, גלי פיטורים במשק, פעולות איבה הפוגעות בעסקים ואפילו מזג אוויר יכול להשפיע על הפדיון היומי של העסק. עלינו להשלים עם העובדה שאת הנסיבות איננו יכולים לשנות. כאשר היזמים מפזורים ולא סגורים על עצמם, הם הופכים להיות כמו עלה נידף ברוח ומאבדים שליטה על העסק. רק אלו אשר עובדים עם תכנית עסקית מסודרת יכולים להיות ממוקדים על המטרה ולהיות מוכנים לכל תרחיש, גם כאשר הנסיבות אינן קלות.

על מנת להצליח בהקמת עסק אתם חייבים להיות ממוקדים; אתם חייבים לשאול את עצמכם איזו פעולה אתם יכולים לעשות כאן ועכשיו על מנת להשיג את המטרות שלכם. כמו כן עליכם לבחון במבט על האם אכן על הפעולות שביצעתם הן אכן משרתות את אותם היעדים שהצבתם לעצמכם.

אולי יעניין אותך לקרוא על:

תוכנית עסקית לפיתחת עסק

כאמור תוכנית עסקית הינה כלי משמעותי ליזמים המתכננים לפתוח עסק חדש. התוכנית תאפשר לכם להבין האם העסק המתוכנן רווחי, מה יהיה החזר ההשקעה שלו, מהם הסיכויי ומה הסיכויים העומדים בפניכם.

לחצו להמשך קריאה

שתפו

82

ממליצים

82

Recommend

227

מאמרים

227

Articles